  • 91. Data: 2013-08-12 21:00:47
    Temat: Re: Polecam Fakty TVN dziś o 19:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    >>> Bo uwierzylem w prawożądną policję.
    >>
    >> A jaka to policja? Ja takiej nie znam.
    >
    > Żądna prawa.

    :)
    mea culpa

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
    Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."

  • 94. Data: 2013-08-12 21:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A po co? Będzie później ścieżkę ze swoim głosem retuszował? :P

    > Taaa, jasne, organy. Wiesz, tak się składa, że "oni" są tak samo
    > wytworem społeczeństwa jak reszta. "Polscy" kierowcy też sobie
    > zapracowali na taką reputację - jak się spotka jeden z takim drugim
    > to mamy opowieści z mchu i paproci na grupie, w internecie.

    Ale może organy, a złwaszcza policja powinna byc zawsze troche lepsza od
    spoleczenstwa?
    W koncu ktos komus musi dawac przykład!

    > Znowu tunelowe postrzeganie świata - z tego monitoringu itd., to ładnie
    > widać, jak ludzie zaczęli dużo bardziej przestrzegać przepisów. Postęp
    > w policji, strażach miejskich też jest, są zmiany w prawie, ogranicza
    > się samowolę, precyzuje różne kwestie.

    Nie mówie ze nie.
    ale jakos nie słyszałem, zeby pani komendant straży miejskiej wyleciała z
    pracy za te chece z p. Emilem.
    Stalking? Bo ktoś jej na ręce patrzyl... Jak nie chce, to wywalić ją i już.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 93. Data: 2013-08-12 21:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Cóż, nie zarzucałem Ci kłamstwa, a reagujesz tak jak napisałem.
    > A skoro nie wiesz czy grzecznie, to najwyraźniej brakuje ci jednak
    > wychowania, co potwierdzasz następnym zdaniem. Może się trochę
    > lepiej postaraj...
    > (...)

    Jeżeli nie zarzuciłeś mi kłamstwa to ok, wybacz.
    nie chce mi sie cofac w dyskusji ale wyrażnie odebrałem twoje wypowiedzi
    jako brak wiarygodnosci.

    > Szkoda, dużo się z tego można dowiedzieć. A jak ciebie to nie
    > interesuje, to po co w ogóle siedzisz na grupie? :)

    Przeianczasz. wiesz, ze nie to miałem na myśli. Nieładnie.

    > No i tak czynię - w zasadzie jak każdą inną.

    > Nie, to Ty tak twierdzisz.

    > Ciężko stwierdzić. Brak znaku to po ilu miesiącach i komu
    > zgłaszałeś?

    Po dwóch, trzech tygodniach bezposrednio w jednostce która wystaiwła mi
    mandat bo chciałem porozmawiac o jego anulowaniu.

    > Ludzie różnie rzeczy opowiadają, a ja jestem sceptyczny do
    > ich wersji, szczególnie opisywanych w necie :>
    > Dodatkowo śmiem twierdzić, że w normalnych warunkach znak
    > terenu zabudowane widać wystarczająco dobrze z każdej strony
    > drogi, a przeoczyć można każdy znak, co się ludziom zwyczajnie
    > zdarza.

    Jak jedzie z naprzeciwka ciezarowka, to znaku po lewej stronie nie widac.
    Nie umiem ci tego bardziej wytłumaczyć.

    Ale tak bardziej ogólnie - w ten sposób mozna podważyć większośc wypowiedzi
    bo przeciez jesteś sceptyczny...

    > Dorabiasz ideologię i tyle. Nikt nie szuka (w szczególności
    > bezmyślnie) każdego złamania przepisów, a o bezpieczeństwo się dba.
    > Tak naprawdę monitorowane są tylko niektóre 'grubsze' wykroczenia
    > (szkoda, że tak rzadko), a na resztę można się złapać przy okazji.
    > Ludzie jeżdżący normalnie jakoś nie dostają kompletu punktów
    > w tydzień czasu. Owszem, są tam jakieś marginalne sprawy z
    > funkcjonariuszami łamiącymi przepisy, ale nie należy tego traktować
    > jako reguły i uogólniać na resztę populacji.

    Nieprawda. Oczywiście ze nie szuka sie kazdego złamania przepisów.
    Szuka sie konkretnych łamać przepisów za to w absurdalnych sytuacjach
    (patrz mierzenie przed znakiem konca ograniczenia)

    > Nie dalej jak wczoraj
    > kolega dostał pouczanie za brak świateł, a nie mandat.

    Sceptycznie podchodzę do takich historii... ;-)

    > No, ale on
    > nie pyskował i nie traktował funkcjonariuszy jak niektórzy tutaj
    > opisują :>

    Ja tez podchodze jak do człowieka.
    I zdarzało mi sie zarówno byc potraktowanym podobnie. ale równiez dogadać
    sie poza bloczkiem.
    Tylko czego to dowodzi? Ze nie kazdy policjant jest zły? To chyba jest
    oczywiste.

    > Twoja retoryka jest zabawna, ale niczego merytorycznego nie wnosi.
    > PoRD to nie jest zbiór wskazówek, które można w zależności od humoru
    > wybiórczo akceptować, czy też nie.

    A jednak w jakims sensie tak.
    Sam piszesz, ze przeciez nie wszystkie wykroczenia scigane.

    > Jest ścigane, ale nikt nie będzie za to mandatów wystawiał, jak
    > człowiek to zrobi przypadkiem, czy jakoś tak wyjdzie. Co innego,
    > jak to się dzieje w komplecie z zachowaniem kierowcy - agresywna
    > jazda, wyprzedzanie na zakazie, skrzyżowaniu, pasach itd.

    No ale wykroczenie to wykroczenie.
    Tak samo jak przekroczenie + 25 10 metrów przed znakiem.
    I to i to złamanie nie ma zadnego znaczenia w ruchu.

    > Przykład który ci podałem nie ma świadczyć o ściganiu za 5cm,
    > a o tym, że jednak może niektórych interesować, gdzie twierdziłeś,
    > że to bez sensu i nikogo to nie interesuje. I jeszcze jedno - w
    > przypadku kwalifikacji winy/udziału będzie to już brane pod
    > uwagę.

    Czy dobrze rozumiem twoja argumentacje:
    przekroczeia linii ciągłej o 5cm jest scignae bo gdzies tam zdarzyło sie
    zderzenie czołowe w obrebie linii ciągłej?

    > Powinna i najczęściej tak jest.

    A, czyli jednak sa miejsca gdzie stoją bez sensu?

    > Daruj sobie taką retorykę. Niemniej faktem jest, że "tam gdzie jest
    > najwięcej złamań" ma zadziwiającą korelację z niebezpieczeństwem.

    nie zgadzam sie. Spójrz np. na autostrady.

    > Może i przedszkole w przyszłości, może jeże biegały itd.
    > O wielu rzeczach zwyczajnie nie wiesz, a ograniczenie na zabudowanym
    > itd. nie biorą się z przypadku. Policja też nie będzie kwalifikować,
    > czy jechałeś na zabudowanym 25km/h szybciej niż ograniczenie
    > "myśląco", czy "bezmyślnie". Znaczy czasem można takich spotkać, ale
    > oni tak naprawdę też mają ręce związane. Nie oni decydują o
    > ograniczeniach.

    No to jak jest takie miejsce to jeszcze bym rozumiał.
    Ale tam tak nie było.
    Ale zapytałem, po co tu stoją. Wytłumaczyli mi, ze jest niebepzieczne
    miejsce. 500 metrów za terenem zabudowanym... Ale na pytanie dlaczego nie
    stoją tam juz nie chcieli odpowiedziec. Pewnie musieliby powiedziec: tam
    nie stoimy bo tam ludzie nie przekraczają...

    > A co by CB na to pomogło? Ono rejestruje znaki, czy jak? :P

    Pewnie nic.

    > Aha, później zmieniłeś zadanie, LOL. To ja jakoś jeżdżę w miarę
    > zgodnie i nic złego ze strony policji mnie nie spotkało - ba, nawet
    > milicji :) Bez CB, bez antyradaru, bez nawigacji. Mina patrolu jak mu
    > się macha - bezcenna :)

    No widzisz. Albo ty masz szczescie albo ja mam pecha albo ja jezdze wiecej.
    Zreszta jestem sceptyczny do takich opowiadań... ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 92. Data: 2013-08-12 21:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A jaka to policja? Ja takiej nie znam.

    > Skoro jechałeś zamyślony to nie znałeś przyczyny przeoczenia znaku
    > i dorobiłeś sobie do tego teorię. Za takie gapowe się najczęściej
    > płaci.

    Mam wrażenie, ze raczej ty dorabiasz teorię.
    Zamyslony to nie znaczy ze miałem oczy zamknięte.
    Poza tym, tak jak napisałem, zweryfikowałem to, jadac tamtedy drugi raz.

    > Powyższe nie ma nic wspólne z jazdą zgodną z przepisami - najwyżej z
    > próbą wyłgania się od konsekwencji z przyczyn proceduralnych...

    Nieprawda. Jakbym wtedy tak postąpił, to madatu bym nie dostał.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 95. Data: 2013-08-12 21:45:34
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-12 21:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:
    (...)

    > No widzisz. Albo ty masz szczescie albo ja mam pecha

    Szczęście trzeba wspomagać, tak samo z siebie to się rzadko kiedy
    cokolwiek dzieje.

    > albo ja jezdze wiecej.

    Tak szczerze to wątpię i do tego stwierdzę, że to średni argument.
    Znaczy możliwe, że akurat teraz jeździsz więcej ode mnie, ale
    ja nie piszę tylko na podstawie swoich doświadczeń, a również
    doświadczeń ludzi, którzy jeżdżą mało, dużo, dostają mandaty
    i nie. Jedni jeżdżą dużo i mandatów w zasadzie nie mają (uczciwie),
    a są tacy, co to parę kilometrów mają do pracy i wielce zdziwieni,
    że ich policja zatrzymała za normalną, codzienną jazdę - taka
    zwyczajna, wyprzedzanie +40 na zabudowanym, ciągłej itd.

    > Zreszta jestem sceptyczny do takich opowiadań... ;-P

    Masz prawo. Przez ponad 30 lat spotkałem niewielu złych
    policjantów (w łapę nie daję z zasady). Tak naprawdę to jednego,
    złośliwego, chamskiego i bardzo głodnego - w DC, w 1994 roku.
    4 grudnia, w padającym deszczu ze śniegiem, o godzinie 18
    stwierdził, że numery sobie przebiłem w samochodzie. Jako że
    nie byłem sam, to bardzo mnie chciał zaprosić do radiowozu
    oddalonego ~50 metrów od miejsca zatrzymanie (pod Muzeum
    Narodowym), bym zobaczył jak numery powinny wyglądać :>
    Podziękowałem z uśmiechem na twarzy, twierdząc że ja i tak
    tego nie odróżnię, a w takich warunkach to średnio jestem
    zainteresowany bieganiem w celach edukacyjnych. Cóż, dochodzenie
    trwało z rok, nawet odzyskałem DR z komendy (a co, brak podstaw)
    i ogólnie pozytywne doswiadczenia z ludźmi, choć uzasadnienie
    umorzenia śledztwa mnie zaskoczyło ;)

  • 96. Data: 2013-08-13 00:53:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > cokolwiek dzieje.

    > Tak szczerze to wątpię i do tego stwierdzę, że to średni argument.

    Nie będę dyskutował z argumentem, ze ilośc km nie ma wpływu na
    czestotoliwośc spotykania władz na drodze.

> [...]
    > ja nie piszę tylko na podstawie swoich doświadczeń, a również
    > doświadczeń ludzi, którzy jeżdżą mało, dużo, dostają mandaty

    Sądzisz, ze tylko ty rozmawiasz z ludzmi?

> [...]
    > że ich policja zatrzymała za normalną, codzienną jazdę - taka
    > zwyczajna, wyprzedzanie +40 na zabudowanym, ciągłej itd.

    No i?
    Wątpisz, ze rozumny człowiek potrafi odsiać takie przypadki?
    Tez znam kilku takich i ich skargi.. wiesz co - w sumie to oni az tak
    bardzi sie nie skarżą. Raczej sie smieją z takich wykroczeń. Ale z nimi nie
    dyskutują.

    > Masz prawo.

    Ironi nie wyczuł?

> [...]
    > trwało z rok, nawet odzyskałem DR z komendy (a co, brak podstaw)
    > i ogólnie pozytywne doswiadczenia z ludźmi, choć uzasadnienie

    Ja nie wiem co ta historia ma udowodnić.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 97. Data: 2013-08-13 02:09:30
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-08-12 11:49, Artur Maśląg pisze:

    > trącić (szarówka była). Zdjął gościa z lewego pasa. Od dawna takich
    > numerów już nie robią.

    Robią.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 98. Data: 2013-08-13 07:57:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 09 Aug 2013 15:31:22 +0200, anacron

    > Ok w materiale TVN jest widoczny pomiar na grupie.
    > Jest adnotacja przy nim. Powiedz proszę, którego
    > pojazdu z widocznych prędkość została pokazana?

    Pokaż mi taki pomiar z zarejestrowanym wykroczeniem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 99. Data: 2013-08-13 08:41:09
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-13 00:53, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał:
    (...)

    > Nie będę dyskutował z argumentem, ze ilośc km nie ma wpływu na
    > czestotoliwośc spotykania władz na drodze.

    Lepiej się najpierw nad tym zastanów - dyskutować nie musisz.

    > No i?
    > Wątpisz, ze rozumny człowiek potrafi odsiać takie przypadki?

    Jakie chcesz odsiewać? Najlepiej ludzi jeżdżących dużo i z niewielkim
    bagażem mandatowym - nie będą protestować na to co piszesz :)

    > Tez znam kilku takich i ich skargi.. wiesz co - w sumie to oni az tak
    > bardzi sie nie skarżą. Raczej sie smieją z takich wykroczeń. Ale z nimi nie
    > dyskutują.

    To mało ludzi znasz :>

    > Ironi nie wyczuł?

    Szyta grubymi nićmi, a ja stwierdziłem fakt.

    > Ja nie wiem co ta historia ma udowodnić.

    A to trudno :>

  • 100. Data: 2013-08-13 10:21:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Lepiej się najpierw nad tym zastanów - dyskutować nie musisz.

    Cóż odpowiedzieć na taki "argument" poza: CHYBA TY!

    > Jakie chcesz odsiewać? Najlepiej ludzi jeżdżących dużo i z niewielkim
    > bagażem mandatowym - nie będą protestować na to co piszesz :)

    Odsiewac przypadki ludzi, o których wiem ze szybko jezdzą, że lubią
    powariować przez co ich skarżenie się na niewinne mandaty jest z góry
    obarczone dużym pradopodobieństwem braku obiektywizmu.

    > To mało ludzi znasz :>

    Tak oczywiście. Tylko Ty znasz tych przykładowych, z których mozna wnioski
    wyciągać.

    > Szyta grubymi nićmi, a ja stwierdziłem fakt.

    Raczej truizm.

    > A to trudno :>

    Znowu nie wyczuł ironii? Chyba ze "a to trudno" to znowu jakiś fakt...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze