  • 21. Data: 2015-04-07 11:26:30
    Temat: Re: Polacy nie jeżdzą szybko.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Użytkownik Bolko s...@g...com ...
    >Mam wrazenie ze jezdza coraz bezpieczniej.

    Statystyki to potwierdzaja.

    Ale czy to zasluga lepszych drog, czy lepszych pojazdow, czy
    znikniecia pieszych po nocy to juz nie wiem ... bo styl jazdy sie IMO
    wiele nie zmienil.
    Owszem, ruchu przybylo, wyprzedzac coraz trudniej ... ludzie troche
    zwolnili. Poza autostradami.

    J.

  • 22. Data: 2015-04-07 12:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Bo lubia nie tylko na torze :-)

    Gdyby to tylko była prawda...
    Mysle, ze lubią na drodze a na torze nigdy nie byli.

  • 23. Data: 2015-04-07 12:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Znajdź w moich słowach, albo w cytacie tego na co odpowiadałem
    > cokolwiek na temat o którym postanowiłeś sobie sam ze sobą właśnie
    > pobredzić.....

    Zobacz na co odpowiadasz:
    "wyprzedzanie zawsze i wszedzie" - czy uwazasz, ze mozna bezpiecznie
    wyprzedzac zawsze i wszedzie?

    > Możesz sobie jechać - Twoja wola, jak wynajmiesz go sobie
    > indywidualnie, to nikt Ci nie będzie przeszkadzał w kapeluszowaniu.
    > I ty nikomu w jeździe też, więc zysk podwójny.

    No tak, ale to nie ja chce fanować motoryzacji jezdzac w sposób
    niebepzieczny po drodze.

    > Dla Ciebie.
    > Nie jesteś pępkiem wszechświata, więc wszechświat może mieć gdzieś
    > Twoje poglądy na ten temat.
    > Im szybciej to zrozumiesz tym lepiej - to się nazywa empatia.

    To sie chyba nazywa projekcja...

    > Podobnie jak jest wielu psychiatrów, którzy byliby skłonni spróbować
    > wyleczyć fobie przed normalnym ruchem drogowym.
    > A przynajmniej kretyńskie skojarzenia między zwykłym manewrem
    > drogowym, a szaleństwem.

    Oczywiście.
    Co jest szalenstwem a co bezpiecznym manewrem - musielibysmy ocenic na
    konkretnych przykładach.
    Widziałem np. dzis takiego jednego wykonującego normalny manewr drogowy.
    Wyprzedzanie na łuku drogi z ciągła linia.
    I rzeczywiscie nic wielkiego nie zrobił i zapewne z takim przeswiadczeniem
    pojechał dalej.
    Problem zaczałby sie gdyby z drugiej strony jechał ktos troche szybciej niz
    pozwala limit.
    Ale cóz - słyszałem, ze w weekend swiateczny tylko 22 osobom nie udały sie
    bezpieczne manewry...

  • 24. Data: 2015-04-07 13:32:06
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-04-07 o 09:45, J.F. pisze:

    > I co gorsza to jest czesciej niz co godzine :-)

    a jeszcze po naszych drogach więc 100km wcześniej trzeba stacji
    benzynowej szukać, bo później się okaże że jeszcze nie wybudowali
    kolejnej :)

    > Odpoczynki sa dobre dla zdrowia i bezpiecznej jazdy :-)

    ale bez przesady, nie zdąży się nawet dobrze rozpędzić ;)

    Łukasz

  • 25. Data: 2015-04-07 13:33:55
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 kwietnia 2015 23:30:35 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A w/g gps ile ?

    Nie wiem.
    To naprawdę ma jakieś znaczenie?
    Tzn że może być argument dla Pana Policjanta że GPS pokazuje mi Xkm/h

    > Czy nie jezdza szybko ... proponuje odwiedzic Warszawe. Moze byc tez
    > Wroclaw poza godzinami szczytu :-)
    Ale tu już teoria względności wchodzi w grę. :)
    Jedź po autostradzie 100km/h.
    I później wjedź w miasto nawet jak nie ma korków
    to wydaje się że wszyscy stoją.
    Jak kiedyś tak Łódź prawie całą przejechałem.
    Dopiero Policjant mi przypomniał jak prędkość obowiązuje w mieście.
    Nawet nie dyskutowałem i żeby było jasne nie chwale się.
    To już była moja kolejna godzina jazdy a końca nie było widać.

    > Ale na autostradach faktycznie nie jezdza zbyt szybko. Wystarczy te
    > 130 i wychodzi ze wiekszosc jedzie jeszcze wolniej.
    > Z tym ze tu dochodzi matematyka .. jedziesz 80km z predkoscia 140.
    > Wychodza 34 minuty. Ktos kto jedzie 160, a na liczniku to juz ma
    > raczej 170, przejezdza w tym czasie 91km. Lub jak kto woli -
    > przejezdza w 30 minut.
    > Jesli byl dalej niz 11km/4 minuty za toba, to Cie nie dogoni.

    Kiedyś żona mi zatankowało auto do pełna.
    I chciałem sprawdzić jak szybko się da zrobić Kraków Tarnów .
    I odpowiem tak da się dużo szybciej.
    Tylko pojawia się magiczne słowo KOMFORT JAZDY.
    Octavia Combi/Mondeo/ Laguna < wszystkie auta poniżej 3 lat.
    Dla mnie jazda tymi autami powyżej pewnych prędkości
    to już jest orka na ugorze.
    Nie wiem jak jeżdzą pełnoletnie merce czy BMW.
    Pytanie jaki jest komfort jazdy w 911 czy S-Classie
    tzn czy jak wyłączasz silnik to Twój mózg dalej jedzie.
    Ale z drugiej strony nie stać mnie wiec nie ma problemu

    > Jak piszesz - wieczorem bylo pusto ... jak to rozumiec ?

    Dla mnie pusto tzn. lewy pas tempomat na 140 i tylko
    patrzę w lusterku że z tyłu nic nie jedzie.

    > Mogla tez zniechecic telewizja i policja zapowiadajaca kontrole.

    Tym postem chciałem udowodnić że Polacy nie jeżdżą
    jak popierdoleni nawet jak mają takie możliwość jak autostrada.
    I trzeba budować drogi a nie fotoradary.
    I żeby była jasność dla mnie :
    A4 może być płatna 1zł/km
    DK94 (stara droga) może na niej być na każdym skrzyżowaniu Fotoradar
    a na każdym rondzie policjant.
    I wtedy decyduje co dla mnie jest ważniejsze.
    A nie wkoło Macieju: Polacy jeżdż niebezpiecznie czyli za szybko.

  • 26. Data: 2015-04-07 13:35:29
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Jak znajdziesz limity prędkości obowiązujące w innych państwach to zauważysz że w
    Polsce są jedne z najwyższych dopuszczalnych prędkości. Tak wiem u Niemców nie ma
    limitu na autostradzie. Ale w wielu sąsiednich państwach przy 140 jakie sobie
    ustawiłeś byłbyś niewątpliwie szybko naprostowany.
    Ale 90 %kierowców jechało poniżej 140 km/h.

  • 27. Data: 2015-04-07 13:40:32
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Machnąłem identyczna trasę. Jedno do czego można się "przypiąć" to
    > mistrzowie lewego pasa z @90-100 na liczniku

    No to nie wiem jak u Ciebie ale kiedyś dzieciaki
    od razu zasnęły w aucie i nie chciałem być za szybko w domu.
    Ustawiłem na 105 km/h.
    SŁOWNIE DWA auta wyprzedziłem a była niedziele popołudniu wiec już ludzie wracali do
    Krakowa.
    Tirów prawie wtedy nie było. I powiem szczerze że wtedy to była bajka.
    Szkoda tylko że książki albo gazety nie można było czytać.

  • 28. Data: 2015-04-07 14:10:45
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 kwietnia 2015 13:32:07 UTC+2 użytkownik dddddddd napisał:
    > a jeszcze po naszych drogach więc 100km wcześniej trzeba stacji
    > benzynowej szukać, bo później się okaże że jeszcze nie wybudowali
    > kolejnej :)

    Nie przesadzaj. Stacji, to akurat u nas mamy zatrzesienie.

  • 29. Data: 2015-04-07 15:36:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >Nie przesadzaj. Stacji, to akurat u nas mamy zatrzesienie.

    No, na A4 trzeba bylo ladnych pare lat czekac.

    Ale teraz na S5 ... trase otwarli, MOPy w budowie, ale pare tygodni
    pozniej i MOPy otwarli.
    Czy tam stacje sa to nie pamietam ... ale krotki ten odcinek :-)

    J.

  • 30. Data: 2015-04-07 15:43:42
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2015-04-07 o 14:10, Jimiasty pisze:

    > Nie przesadzaj. Stacji, to akurat u nas mamy zatrzesienie.

    Przejedź się na oparach S8 z Wrocka do skrzyżowania z E75 to zmienisz
    zdanie.

    --
    Gregorius