  • 31. Data: 2015-04-07 15:54:37
    Temat: Re: Polacy nie jeżdzą szybko.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    W dniu poniedziałek, 6 kwietnia 2015 23:30:35 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Nie wiem.
    >To naprawdę ma jakieś znaczenie?
    >Tzn że może być argument dla Pana Policjanta że GPS pokazuje mi Xkm/h

    Ma o tyle znaczenie, ze piszesz 140, a moglo byc 130. Co niby popiera
    teze, ale tez i u innych na liczniku 140.
    Ewentualnie u Ciebie 140, ale u innych juz 150 ...

    >Ale tu już teoria względności wchodzi w grę. :)
    >Jedź po autostradzie 100km/h.
    >I później wjedź w miasto nawet jak nie ma korków
    >to wydaje się że wszyscy stoją.

    Owszem, ale tam miejscowi tak jezdza, co wcale chwile wczesniej nie
    byli na autostradzie.
    Po prostu trudno miec u nas szacunek dla ograniczenia, jak jedziesz
    jezdnia z 3 pasami w jedna strone, bez przejsc naziemnych, itp.

    >Kiedyś żona mi zatankowało auto do pełna.
    >I chciałem sprawdzić jak szybko się da zrobić Kraków Tarnów .
    >I odpowiem tak da się dużo szybciej.
    >Tylko pojawia się magiczne słowo KOMFORT JAZDY.

    Ja tylko o tym, ze jak jedziesz 140, to inni szybciej jadacy wolno cie
    doganiaja, i wrazenie moze byc takie: "malo osob jezdzi szybko".
    Owszem, dziala tez w druga strone, Ty 140, inni 120 i tez ich wolno
    doganiasz.

    >Octavia Combi/Mondeo/ Laguna < wszystkie auta poniżej 3 lat.
    >Dla mnie jazda tymi autami powyżej pewnych prędkości
    >to już jest orka na ugorze.
    >Nie wiem jak jeżdzą pełnoletnie merce czy BMW.
    >Pytanie jaki jest komfort jazdy w 911 czy S-Classie
    >tzn czy jak wyłączasz silnik to Twój mózg dalej jedzie.

    No nie wiem, ja tej orki nie czulem. Starsza Astra 1.6 - powyzej 120
    glosnosc gwaltownie rosnie.
    Nubira lekko rozklekotana - powyzej 180 czuc ze auto jedzie swoim
    zyciem. Nubira nierozklekotana - 120 czy 200 - zadna roznica, i tak
    glosno.
    Mondeo stare ... no, czuc, ze przy 150 sie meczy, ale co sie dziwic,
    ma tylko 90KM.
    Vectra nowsza ... nie czuc.

    >Dla mnie pusto tzn. lewy pas tempomat na 140 i tylko
    >patrzę w lusterku że z tyłu nic nie jedzie.

    a ja bym sredni odstep miedzy samochodami poprosil :-)

    >Tym postem chciałem udowodnić że Polacy nie jeżdżą
    >jak popierdoleni nawet jak mają takie możliwość jak autostrada.
    >I trzeba budować drogi a nie fotoradary.

    Jak najbardziej sie zgodze, ale rozumiesz - FR sa znacznie tansze. I
    przynosza wplyw do budzetu :-)

    No a jak autostrady nie ma, to Polacy "jezdza jak popierdoleni" :-)

    >I żeby była jasność dla mnie :
    >A4 może być płatna 1zł/km
    >DK94 (stara droga) może na niej być na każdym skrzyżowaniu Fotoradar
    >a na każdym rondzie policjant.

    na rondzie nie trzeba policjantow ...

    >I wtedy decyduje co dla mnie jest ważniejsze.

    Jestes pewien ?
    Bo wtedy sie moze okazac ze A4 jest za droga, wiec nadrabiasz miedzy
    skrzyzowaniami na 94 :-)

    >A nie wkoło Macieju: Polacy jeżdż niebezpiecznie czyli za szybko.

    J.

  • 32. Data: 2015-04-07 16:21:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    >Oczywiście.
    >Co jest szalenstwem a co bezpiecznym manewrem - musielibysmy ocenic
    >na
    >konkretnych przykładach.
    >Widziałem np. dzis takiego jednego wykonującego normalny manewr
    >drogowy.
    >Wyprzedzanie na łuku drogi z ciągła linia.
    >I rzeczywiscie nic wielkiego nie zrobił i zapewne z takim
    >przeswiadczeniem
    >pojechał dalej.
    >Problem zaczałby sie gdyby z drugiej strony jechał ktos troche
> [...]

    Ale konkretne miejsce prosimy, bo moze jest widocznosc, tylko linia
    nie wiadomo po co :-)

    >Ale cóz - słyszałem, ze w weekend swiateczny tylko 22 osobom nie
    >udały sie
    >bezpieczne manewry...

    No coz, jesli liczone na 4 dni, to mniej niz zwykle. A ludzi kto wie -
    wiecej niz zwykle ?

    J.

  • 33. Data: 2015-04-07 17:45:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2015 o 15:43 Gregoriusx <n...@a...com> pisze:

    > Przejedź się na oparach S8 z Wrocka do skrzyżowania z E75 to zmienisz
    > zdanie.

    A co za problem zjechać 500-1000m z S8 celem zatankowania?
    Jeszcze nie trafiłem w PL na drogę, na której nie miał bym w promieniu
    20km możliwości zatankowania.

    TG

  • 34. Data: 2015-04-07 18:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale konkretne miejsce prosimy, bo moze jest widocznosc, tylko linia
    > nie wiadomo po co :-)

    Jest widocznosc na tyle, ze jak z drugiej strony cos pojedzie przepisowo to
    raczej sie zauwazy. Raczej. Ale jak troche szybciej to...
    Lewy luk, po lewej stronie drzewa wiec nie ma widocznosci na przestrzał.
    Dokładnego miejsca niestety nie przytocze.

    Wiekszy ruch niz w normalne dni??? :)

  • 35. Data: 2015-04-07 18:54:33
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Bolko"

    > A w/g gps ile ?

    Nie wiem.
    To naprawdę ma jakieś znaczenie?
    Tzn że może być argument dla Pana Policjanta że GPS pokazuje mi Xkm/h
    ---
    Jest po prostu pytanie czy tempomat jedzie na zawyżający prędkościomierz czy
    normalnie. Obstawiam, że na zawyżający.

    > Mogla tez zniechecic telewizja i policja zapowiadajaca kontrole.

    Tym postem chciałem udowodnić że Polacy nie jeżdżą
    jak popierdoleni nawet jak mają takie możliwość jak autostrada.
    ---
    Bo to święta były. Rodziny się wybrały na wycieczkę. Ale nie wszystkie
    rodziny tak jadą i nie jest to podział wiekowy.

    DK94 (stara droga) może na niej być na każdym skrzyżowaniu Fotoradar
    ---
    Tam jeżdżą tyle samo co na autostradzie. Sprawdziłem. 140 nie wystarcza.
    Droga pomijając występowanie skrzyżowań jest prawie tak komfortowa jak w tę
    samą stronę A4. A skrzyżowania ... widać czy trzeba zwolnić czy nie. Nie
    liczyłbym, że KTOKOLWIEK zwolni na każdym do 70. Ale już nocą ... należałoby
    i do 50 lub mniej.

    a na każdym rondzie policjant.
    ---
    Na DK94 nie ma rond, ale jest pas spowalniający na środku między Olkuszem a
    Krakowem. Idea mniej więcej tak szczytna jak socjalizm.

  • 36. Data: 2015-04-07 19:09:06
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-04-07 o 17:45, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > A co za problem zjechać 500-1000m z S8 celem zatankowania?
    > Jeszcze nie trafiłem w PL na drogę, na której nie miał bym w promieniu
    > 20km możliwości zatankowania.
    >
    > TG

    świetny pomysł zjeżdżać w promieniu 20km...
    Właśnie o S8 pomyślałem, na S8 żadnych informacji o stacji, CB miałem to
    się dowiedziałem że jak zjadę to za 5km będę miał...

    Łukasz

  • 37. Data: 2015-04-07 19:33:01
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-04-06 o 11:52, Bolko pisze:

    Francuzi też. Miałem okazję jechać autostradami na odcinku od Mont
    Saint-Michel do Paryża. Ustawiłem na tempomacie 135km/h
    Wyprzedziły mnie trzy auta. Jakieś drogie BMW i Mercedesy. Sam więcej
    wyprzedziłem mając te 5km/h więcej ustawione.
    Tak w trasie tylko, bo przed Paryżem to już korki i co chwilę stłuczki
    auto vs. motor. Tam to dopiero jest jazda z jednośladami i nikt nie wali
    lepek jak w Polsce "motory są wszędzie" itp.

    --
    Irokez

  • 38. Data: 2015-04-07 19:56:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2015 o 19:09 dddddddd <f...@e...com> pisze:

    > świetny pomysł zjeżdżać w promieniu 20km...
    > Właśnie o S8 pomyślałem, na S8 żadnych informacji o stacji, CB miałem to
    > się dowiedziałem że jak zjadę to za 5km będę miał...

    Lepiej jechać dalej o suchym baku i czekać na cud.
    Sam potwierdzasz, że nie ma tam problemu z tankowaniem :-)
    Jakbyś miał nawigację z POI to byś zobaczył, że są tam stacje i w
    odległości 500m od głównej drogi.
    To nie autostrada, że trzeba jechać 50km do najbliższego zjazdu. Mieli
    czekać z otwarciem tej drogi aż pobudują wszystkie MOP'y i McDonaldy?

    TG

  • 39. Data: 2015-04-07 20:04:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2015 o 19:33 Irokez <n...@w...pl> pisze:

> [...]
    > auto vs. motor. Tam to dopiero jest jazda z jednośladami i nikt nie wali
    > lepek jak w Polsce "motory są wszędzie" itp.

    W Francji na autostradach masz fotoradary, "żabki na hulajnogach" z
    suszarkami i odcinkowy pomiar prędkości wyświetlający na telebimach nad
    autostradą rejestrację aut z Top ten Vmax.
    Mandaty za przekroczenie min 130-140EUR (do 20 km/h). Jedynie bogaci
    szwajcarzy mają to wszystko w du..pie i jadą ile fabryka dała.

    TG

  • 40. Data: 2015-04-07 20:45:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Zobacz na co odpowiadasz:
    > "wyprzedzanie zawsze i wszedzie" - czy uwazasz, ze mozna bezpiecznie
    > wyprzedzac zawsze i wszedzie?

    Daruj sobie te bzdety o tym Twoim zajobie czyli "bezpiecznie" to może będzie
    szansa pogadać.

    Są warunki - trzeba wyprzedzać, bo jak nie, to kapelusz stanie za kilkaset
    metrów i będzie czekał na możliwość skrętu w lewo, albo będzie się wlókł
    50-tką i akurat z przeciwka będzie sznureczek etc.
    Zawsze tak mam, jak postanawiam nie wyprzedzić kogoś, bo akurat mi się nie
    spieszy.
    Więc wolę się nie spieszyć jadąc przed nim.

    > No tak, ale to nie ja chce fanować motoryzacji jezdzac w sposób
    > niebepzieczny po drodze.

    Przesteń bredzić, wyprzedzanie nie oznacza niebezpieczeństwa.
    Niebezpiecznie może być jak ktoś narusza przepisy o ciągłych liniach,
    zakrętach, braku widoczności etc.
    Zdarzają się tacy idioci, ale nijak ma to się do liczenia czasu czy
    kosztów - po prostu argument podałeś z dupy i niepotrzebnie go bronisz.

    HINT: Nie jeździ się niebezpieczenie tak z zasady, a nie dlatego że to się
    opłaca lub nie.
    Za to kapeluszuje się właśnie dlatego, że to się opłaca, albo nie ma się
    innych potrzeb (czyt. cohones) - i to już jak najbardziej się wiąże.

    > To sie chyba nazywa projekcja...

    Projekcja jest wtedy, gdy komuś na hasło "wyprzedzanie" włącza się płyta z
    niebezpieczeństwami i o niczym innym już nie potrafi dalej napisać.