  • 151. Data: 2015-04-15 16:44:19
    Temat: Re: Polacy nie jeżdzą szybko.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    grup

    >Może jednak każdy spoza Dolnego Śląska?

    Jesli ja nie wiem gdzie sa Budziska, to zakladam, ze wielu nie wie
    gdzie jest Kudowa.
    Ale Klodzko to sie na mapie rysuje, podobnie jak np Olsztyn, Elk,
    Suwalki ...

    >????

    Jak sobie kiedys zrobiles wycieczke do Kudowy, czy do Czech przez
    Kudowe, to wiesz :-)

    >Niby tak, a z naszej strony w Słonem.
    >To jest chyba część Kudowy - ale nie jestem pewien.

    Dawno temu kojarza nazwe Kudowa-Słone.
    Mysle ze sa polaczone, bo inaczej to by na drogowskazach pisało Słone
    :-P

    >I w Polsce dokładnie tak samo.
    >No chyba że coś się mocno pozmieniało od kiedy używam nawigacji i nie
    >bardzo patrzę na drogowskazy. ;-)

    Pozmienialo sie o tyle, ze przybylo skomplikowanych wezłów, i zeby
    skrecic w np prawo, to najpierw trzeba w lewo.
    A na drogowskazie to jak widziales - Lubawka i Kudowa :-)

    >Trudno to jest na Węgrzech.
    >Już 20 lat temu przez Budapeszt przejeżdżałem szukając znaków z
    >numerem drogi.
    >Wymiarów naszego numeru, ale bez ŻADNEGO drogowskazu.
    >Rezultat był taki, że nawet sam znak łatwo można było przeoczyć.

    Ja wtedy strasznie chcialem z dk88 przejechac w Gliwicach na dk 44.
    Jedzilem jak glupi po tych gliwicach we wszystkie strony i zadnego
    uzytecznego drogowskazu :-)

    Sląsk IMO byl wtedy fatalnie oznakowany. Teraz to nie wiem, bo
    nawigacja pokazuje gdzie zjechac z autostrady :-)

    >Jak ktoś skończył edukację na poziomie 3 klasy podstawówki to
    >faktycznie może mieć problem.
    >Po geografii jakoś mniej więcej wiedziałem gdzie leżą te miasta.

    Rzepin i Barlinek ? Sa w ogole podreczniku wymienione, w atlasie
    zaznaczone ?

    A Jedrzychowic mamy w kraju 4 co najmniej :-)

    J.

  • 152. Data: 2015-04-15 16:56:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jesli ja nie wiem gdzie sa Budziska, to zakladam, ze wielu nie wie gdzie
    > jest Kudowa.
    > Ale Klodzko to sie na mapie rysuje, podobnie jak np Olsztyn, Elk, Suwalki

    Na jakiej mapie?
    Bo ja bym o Kłodzku nie wiedział, gdybym nie był na wakacjach w Kotlinie
    Kłodzkiej.
    Kudowa niby jest mniejsza, ale jest celem wyjazdów wakacyjnych, kurortem.
    Kłodzko to zwykłe miasteczko jakich wiele.

    > Jak sobie kiedys zrobiles wycieczke do Kudowy, czy do Czech przez Kudowe,
    > to wiesz :-)

    No właśnie o to chodzi.
    A do Kłodzka po co miałbym jechać?
    I wielu ludzi, którzy podróżują ma identycznie.

    > Pozmienialo sie o tyle, ze przybylo skomplikowanych wezłów, i zeby skrecic
    > w np prawo, to najpierw trzeba w lewo.
    > A na drogowskazie to jak widziales - Lubawka i Kudowa :-)

    Prawidłowo.
    Lepsze niż Kłodzko i jakieś inne wypuczajewo po drodze do Lubawki.
    Przynajmniej wiedziałbym gdzie jechać.

    > Rzepin i Barlinek ? Sa w ogole podreczniku wymienione, w atlasie
    > zaznaczone ?

    A nie wiem co zawiera obecny podręcznik oprócz kupy nawiązań do czarnej
    religii.
    Może już o Barlinku nie wspominać, bo przejścia graniczne są nieistotne.

    > A Jedrzychowic mamy w kraju 4 co najmniej :-)

    Znam jedne.
    Większość wybierających się w podróż samochodem ma zapewne tak samo.

  • 153. Data: 2015-04-15 19:40:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    grup

    >Nie wierzę, że jechałeś przez dwa miasta, skoro miałeś przejście od
    >razu na niemiecką autostradę.
    >To przejście jest właśnie w Jędrzychowicach.

    Po pierwsze - to tej autostrady w zasadzie nie bylo.
    DDR ja zostawil w takim stanie (strasznie wolno sie sciaga)
    http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,5
    098924

    Na dole masz mapke - najpierw trzeba sie bylo do Bautzen dostac - a i
    tak nie wiadomo po co.

    Az odszukalem - most i przejscie zrobili w ~1994, ale np tunel ktory
    jest kawalek dalej otwarto dopiero w 1999.
    Ta autostrada to nowka sztuka, a i tak juz byla w remoncie kilka lat
    temu :-)

    >Ale dojechać do przejścia trzeba było zwykłą krajówką na Zgorzelec,
    >która leciała przez wieś.

    I o ile widze, to DK94 Jedrzychowice omija.

    >Znam każde z nich.
    >Przez większość nawet przejeżdżałem - nie widzę problemu.

    Wszystkich raczej nie znasz, juz na pewno nie jest to wiedza
    przecietnego Polaka :-)

    >Ale po co patrzeć na mapie, jak tylko chcesz zobaczyć gdzie się
    >kończy droga?

    Po pierwsze - nie wypatrze, skoro nie napisali.
    Po drugie - jedziesz sobo A8, widzisz - drogowskaz na Lubawke,
    zatrzymujesz na poboczu,
    patrzysz na mape, gdzie ta Lubawka jest ... po drodze, czy nie po
    drodze, a wrecz w przeciwna strone :-)

    J.

  • 154. Data: 2015-04-15 20:20:01
    Od: <1...@8...202001.invalid> (Tom N)

    masti w

    > to idź. bo na razie to się plączesz pod nogami jak ratlerek

    Nikogo nie interesuje co masz miedzy nogami i jak to nazywasz... Idź z tymi
    wynurzeniami stąd!

    --
    'Tom N'

  • 155. Data: 2015-04-15 21:15:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Apr 2015 16:56:58 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Na jakiej mapie?

    Na kazdej :-)

> [...]
    > Kudowa niby jest mniejsza, ale jest celem wyjazdów wakacyjnych, kurortem.
    > Kłodzko to zwykłe miasteczko jakich wiele.

    Kotlina jest jednak klodzka, a nie kudowska :-P
    I w szkole o niej ucza.

    A jakbys sie wybieral do Kudowy, to bys raczej szybko zauwazyl ze
    nalezy jechac do Klodzka.
    No chyba ze Ty juz z tych, co to wpisuja w adres w nawigacje i jada
    ... w sumie czemu nie, tylko potem "blyslo, trzaslo, zgaslo, a ja wiem
    tylko ze jestem gdzies miedzy Szczecinem a Krakowem".

    > No właśnie o to chodzi.
    > A do Kłodzka po co miałbym jechać?
    > I wielu ludzi, którzy podróżują ma identycznie.

    Klodzko jest po drodze (nie dotyczy Walbrzycha - na ktory tez nie
    widac drogowskazow)

    > Prawidłowo.
    > Lepsze niż Kłodzko i jakieś inne wypuczajewo po drodze do Lubawki.
    > Przynajmniej wiedziałbym gdzie jechać.

    Ty bys wiedzal, podejrzewam ze przynajmniej 80% nie ma pojecia gdzie
    jest Lubawka :-)

    > A nie wiem co zawiera obecny podręcznik oprócz kupy nawiązań do czarnej
    > religii.
    > Może już o Barlinku nie wspominać, bo przejścia graniczne są nieistotne.

    Przejscia sa zlikwidowane, z wyjatkiem wschodnich :-)

    Ale i dawniej nie bylo o tym w szkole, no bo niby o czym.

    > Znam jedne.
    > Większość wybierających się w podróż samochodem ma zapewne tak samo.

    Ja tam mysle ze wiekszosc nie zna zadnych. A jak zacznie szukac ... no
    google znaja tylko jedne :-)

    J.

  • 156. Data: 2015-04-15 22:49:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Po pierwsze - to tej autostrady w zasadzie nie bylo.

    Najpierw nie było, potem już była.
    A i tak dużo lepiej niż przez Zgorzelec i lokalne drogi.

    > Az odszukalem - most i przejscie zrobili w ~1994, ale np tunel ktory jest
    > kawalek dalej otwarto dopiero w 1999.

    Ale to i tak było już daaaaaaawno temu i przez te kilkanaście lat było sporo
    okazji, żeby nią jechać.

    > Wszystkich raczej nie znasz, juz na pewno nie jest to wiedza przecietnego
    > Polaka :-)

    Każde z w/w.

> [...]
    > zatrzymujesz na poboczu,
    > patrzysz na mape, gdzie ta Lubawka jest ... po drodze, czy nie po drodze,

    Nie trzeba się zatrzymywać, skoro się wie.

  • 157. Data: 2015-04-15 22:54:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    et...

    > Na kazdej :-)

    Sorry, ale nie znam takiej mapy, na której byłoby Kłodzko, a Kudowy nie.
    Chyba że to o plan miasta Ci chodzi.

    > Kotlina jest jednak klodzka, a nie kudowska :-P
    > I w szkole o niej ucza.

    I na pewno nie wspominają przy tej okazji o Kudowie?
    W mojej wspominali.

    > A jakbys sie wybieral do Kudowy, to bys raczej szybko zauwazyl ze
    > nalezy jechac do Klodzka.

    Z drogowskazów?
    Zresztą wcale do Kłodzka nie musisz jechać, bo ZTCP to omija się bokiem.
    Już nie mówiąc o tym, że na weekend listopadowy do Kudowy dojechałem nie
    jadąc w ogóle w kierunku Kłodzka (przez Góry Stołowe).

    > Ty bys wiedzal, podejrzewam ze przynajmniej 80% nie ma pojecia gdzie
    > jest Lubawka :-)

    Za to pewnie doskonale wiedzą, gdzie jest Bolków, Strzegom, Jawor czy
    Kamienna Góra na które Twoim zdaniem musiałyby wskazywać drogowskazy.
    Jak ktoś ma odrobinę oleju w głowie, to prędzej się dowie gdzie się kończy
    ta droga którą chce jechać, a nie wylistuje wszystkie wiochy po drodze.

    Właśnie o to chodziło.

  • 158. Data: 2015-04-16 06:54:55
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-04-15 o 13:51, Cavallino pisze:

    > Może dla mieszkańca Wrocławia.
    > Ale większa ilość Polaków lepiej orientuje się gdzie leży Kudowa niż
    > Kłodzko, zwłaszcza jeśli chce w niej przekraczać czeską granicą, a już
    > na pewno łatwiej ją znaleźć.
    > Na tej samej zasadzie każdy lepiej wie gdzie jest Świecko niż Słubice, o
    > Rzepinie nie wspominając.

    a ja lepiej wiem gdzie jest Zgorzelec niż Jędrzychowice czy też Katowice
    (bo Korczowa to nie wiem gdzie jest, musiałbym popatrzeć na mapę tak
    samo jak w przypadku Jędrzychowic, bo od zawsze jeździło się do
    Zgorzelca...)

    Łukasz

  • 159. Data: 2015-04-16 09:38:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości

> [...]
    >Katowice (bo Korczowa to nie wiem gdzie jest, musiałbym popatrzeć na
    >mapę tak samo jak w przypadku Jędrzychowic, bo od zawsze jeździło się

    I nie wiadomo czy bys ja na tej mapie znalazl.
    Bo to czesto male wioski, daleko, i niekoniecznie w strone ktora
    chcialbys jechac ...

    Na nowej samochodowej mapie powinny byc zaznaczone wyraznie ... ale
    teraz, gdy przejscia sa "zlikwidowane", to znow nie widze sensu
    podkreslac jakis Jedrzychowic na mapie :-)

    J.

  • 160. Data: 2015-04-16 10:00:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    grup

    >Sorry, ale nie znam takiej mapy, na której byłoby Kłodzko, a Kudowy
    >nie.
    >Chyba że to o plan miasta Ci chodzi.

    P.S. No zobacz - oni powinni wiedziec jakie sa wazne miejscowosci, a
    jakie niewazne
    http://www.gddkia.gov.pl/mapa-stanu-budowy-drog_doln
    oslaskie
    http://www.gddkia.gov.pl/mapa-stanu-budowy-drog_lubu
    skie

    >Z drogowskazów?
    >Zresztą wcale do Kłodzka nie musisz jechać, bo ZTCP to omija się
    >bokiem.

    taka tam obwodnica, tym razem w bezposrednim sasiedztwie, blizej niz
    np Opole do A4.
    No i mozna dojechac z innej strony, Klodzko daleko omijajac, ale to
    oferta ograniczona do mieszkancow scislego zachodu

    >Za to pewnie doskonale wiedzą, gdzie jest Bolków, Strzegom, Jawor czy
    >Kamienna Góra na które Twoim zdaniem musiałyby wskazywać drogowskazy.

    Nie je podawalem, ale owszem - latwiej je zauwazyc na mapie ..

    >Jak ktoś ma odrobinę oleju w głowie, to prędzej się dowie gdzie się
    >kończy ta droga którą chce jechać, a nie wylistuje wszystkie wiochy
    >po drodze.

    No wlasnie nie wiochy, tylko wieksze miejscowosci, ktore powinny sie
    rzucac w oczy na mapie, a moze nawet byc ogolnie znane.

    J.