  • Data: 2012-08-13 19:36:22
    Temat: Re: Polactwo
    Od: PK <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-08-13, quent <x...@x...com> wrote:
> [...]
    > Nie uznali tego za bzdurę także Ci, którzy przyznali Nobla pewnemu
    > przedstawicielowi austriackiej szkoły ekonomii, który dostał go właśnie
    > za badania cyklu koniunkturalnego.
    >
    > Wolny rynek niszczy ingerencja państwa w gospodarke. To akurat jest proste.
    > Wolny rynek nie może zniszczyć/ogranicznyć się sam.
    > Na WR z definicji, każdy może konkurować z każdym.
    > Monopole najchętniej tworzą się właśie w gospo. sterowanej. a nie na WR,
    > gdyż na WR pokusa wybicia się z układu (dla zysku właśnie) jest bardzo
    > duża. Poza tym konkurecji jest o wiele więcej.

    Długo już jestem na usenecie, ale chyba kogoś tak naiwnego jak Ty
    jeszcze nie widziałem.

    Szczerze: wszyscy widzimy, że nia masz pojęcia o czym mówisz.
    Wypowiadasz się jak nastolatek, który naczytał się propagandy
    w Internecie.

    Jeśli naprawdę interesuje Cię ekonomia, to idź na dobre studia i zostań
    ekspertem w dziedzinie, o której lubisz się wypowiadać.

    Liberalizm gospodarczy, o którym tak marzysz, polega na efektywności
    jednostki. Gdyby każdy skupił się na swoim poziomie wykształcenia
    i swoich efektach pracy, świat byłby rzeczywiście efektywny i ułożony
    - tak jak w teoretycznych rozważaniach o liberalizmie.
    Ale Ty nie zajmujesz się sobą. Koncentrujesz się na ideologii
    i na wyjaśnianiu innym, że są głupi. Niczego w ten sposób nie
    produkujesz, czyli nie dokładasz się do rozwoju, a jesteś wręcz
    obciążeniem dla reszty.

    I błagam: kiedy stawiasz Korwina za wzór pamiętaj, że mówisz o człowieku
    bez wykształcenia i bez zawodu, który niczego w życiu nie osiągnął.
    Całe jego życie obraca się wokół wciskania zasłyszanej gdzieś ideologii,
    w której się całkowicie pogrążył. I Ty po prostu powtarzasz jego "drogę"
    swoją aktywnością w tym wątku (pewnie nie ostatnim tego typu).

    > Hehe... dla elit finansowych WR jest wart faktycznie niewiele. Za to dla
    > przeciętnego śmiertelnika WR jest zbawienny.

    Idź na ulicę i pogadaj z tym przeciętnym śmiertelnikiem. Żeby się tylko
    nie okazało, że nie wyobraża sobie życia bez "darmowego" leczenia,
    "darmowego" szkolnicta, zasiłków, zniżek na bilety itp.

    Istnieje taki ustrój polityczny, który stawia sobie za cel wciskanie
    ludziom na siłę ideologii, która "jest dla nich najlepsza/zbawienna".
    Jak się ten ustrój nazywał...? Hmm....

    pozdrawiam,
    PK