    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: PK <k...@n...pl>
    Subject: Re: Polactwo
    Date: 13 Aug 2012 16:35:36 GMT

    On 2012-08-13, quent <x...@x...com> wrote:
    > Teraz należało by zadać pytanie co oznacza wg Ciebie "zrobienie w
    > ciula". TO może być kluczowe.
    > Dla mnie np. oznacza m.in. to co zrobiło PO.
    > A mianowicie przed wyborami farbowali się na gospodarczych liberałów a
    > po wyborach okazali się gospodarczo bardziej czerwoni niż SLD.

    Miałeś 18 lat, to było Twoje pierwsze głosowanie i kierowałeś się
    spotami wyborcznymi lub opisem w wikipedii?

    PO jest zwyczajną europejską partią centrową. Nie dotyka publicznie
    najpoważniejszych tematów, nie zraża do siebie żadnych grup społecznych.
    Jest dosyć różnorodna światopoglądowo.

    Po partii takiej jak PO nie oczekuje się wielkich reform i rewolucji,
    a wręcz przeciwnie: spokojnej i nie rzucającej się w oczy administracji.
    I PO spełnia oczekiwania wyborców, którzy zagłosowali na nią świadomie
    - m.in. dlatego rządzi ponownie.

    W polskim parlamecie nie ma żadnej partii "czerwonej" - ani w sensie
    nawiązywania do komunizmu ani jakiegoś agresywnego socjalizmu. Taką
    partią jest PPP (szczególnie pod rządami Ziętka), której daleko do
    progu wyborczego.
    Nie jest taką partią SLD, a już z całą pewnością nie PO. Partiami mniej
    lub bardziej socjalistycznymi są PSL i PiS - ta pierwsza ma twarz
    rolnika, a ta druga związkowca ze stoczni.

    pozdrawiam,
    PK