  • 51. Data: 2014-08-18 14:05:44
    Temat: Re: Pokrowce, kabury, skarpety
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-17 16:53, Pszemol pisze:

    > Ta naklejona na ekran służy do czegoś innego...
    > Podobnie jak literka S w górnym rogu ekranu TV Sony :-)))))

    Już szmat czasu używam folii fabrycznie naklejonej zarówno na telefon
    jaki i tablet. I wiesz co, bardzo sobie chwalę tą folię, jedno że nie
    muszę wydawać dodatkowej kasy na taką ochronę, a drugie to że nie muszę
    się ze sprzętem obchodzić jak z jajem.

    > Bredzisz jak potłuczony.
    > Nic nie widać na ekranie bo ma właśnie przylepioną folię, porysowaną.

    Typowe - dorabianie teorii na swoje potrzeby. Nie Przemol, brat nie ma
    folii na telefonie, gdyby ją miał, to tylko folię miałby do wymiany a
    nie cały telefon.

    > I powoduje że nic nie widać na ekranie, jak u Twojego brata.

    Wątpię czy sciągnięcie folii z telefonu sprawi żeby on stał się bardziej
    czytelny w słońcu.

  • 52. Data: 2014-08-18 16:02:18
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

> [...]
    > i tablet. I wiesz co, bardzo sobie chwalę tą folię, jedno że nie muszę
    > wydawać dodatkowej kasy na taką ochronę, a drugie to że nie muszę się ze

    Naklej se jeszcze na czoło byśmy nie musieli się z Tobą obchodzić jak z
    jajkiem :-)

  • 53. Data: 2014-08-18 18:09:15
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Trybun <I...@j...com> wrote:

    > Wątpię czy sciągnięcie folii z telefonu sprawi żeby on stał się bardziej czytelny w
    słońcu.

    To sprawdź zamiast wątpić!

  • 54. Data: 2014-08-18 18:13:26
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-18 18:09, Pszemol wrote:

    > To sprawdź zamiast wątpić!

    Ja sprawdzilem: folia Brando Clear na SGS2, po zdjeciu nie ma znaczacej
    roznicy poza tluszczeniem sie ekranu a i to nie bylo jakos drastycznie
    odmienne.
    Inaczej, kiedy Ty miales dobra folie na wyswietlaczu?

  • 55. Data: 2014-08-18 19:30:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > odmienne.
    > Inaczej, kiedy Ty miales dobra folie na wyswietlaczu?

    Mój smartfone ma warstwę zapobiegającą tłuszczeniu się od paluchów
    i dobrze dopracowane sprawy limitowania odblasków słonecznych...
    Każda folia jaką próbowałem (a próbowałem 2-3 różne) wydatnie
    POGARSZAŁY efekt i dlatego uważam że nie należy naklejać folii na iPhone.

    Z tego co czytam tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Lipophobicity
    to warstwa taka jest również na telefonach Lumnia i N9 Nokii,
    niektórych smartfonach Samsungach i HTC i wielu innych...
    Nie ma sensu ulegać nachalnej reklamie producentów/sprzedawców
    folii na telefony i za własne pieniądze pogarszać parametry ekranu folią.

    No chyba że masz rzeczywiście smarfona z bardzo dolnej półki
    który nie ma ani Gorilla Glass ani warstw lipidofobowych i taka
    folia wtedy coś może pomóc... ale nie w smartfonach z górnych półek.

  • 56. Data: 2014-08-18 19:43:41
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-18 19:30, Pszemol wrote:
> [...]
    > Każda folia jaką próbowałem (a próbowałem 2-3 różne) wydatnie
    > POGARSZAŁY efekt i dlatego uważam że nie należy naklejać folii na iPhone.

    Ja zas uzywalem tylko jednej i bylem bardzo zadowolony. Jak pisalem -
    tluscila sie bardziej niz ekran ale po jej zdjeciu cudow nie ma. SGS2
    byc moze posiada warstwe tluszczoodporna. Jesli nie to tym bardziej nie
    widze problemu, zeby ktos kto pracuje w takich a nie innych warunkach
    lub po prostu ma kaprys kleil sobie ta folie. Oczywiscie odradzam
    najtansze folie (choc i wsrod nich trafiaja sie wyjatki tyle, ze to
    loteria).
    Jesli iPad 2 ma ta warstwe to niewiele jest warta.

> [...]
    > Nie ma sensu ulegać nachalnej reklamie producentów/sprzedawców
    > folii na telefony i za własne pieniądze pogarszać parametry ekranu folią.

    Nie sadzisz, ze to juz kazdy osobiscie moze rozwazyc?

    > No chyba że masz rzeczywiście smarfona z bardzo dolnej półki
    > który nie ma ani Gorilla Glass ani warstw lipidofobowych i taka
    > folia wtedy coś może pomóc... ale nie w smartfonach z górnych półek.

    Dokladnie - jesli ktos ma smartfona bez GG to folia moze sporo zdzialac.
    Tam rysy nawet przy dosc ostroznym obchodzeniu sie z telefonem pojawiaja
    sie dosc szybko. O dotatkowych warstwach tez raczej mozna zapomniec.

  • 57. Data: 2014-08-18 21:30:12
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl>

    > Nie sadzisz, ze to juz kazdy osobiscie moze rozwazyc?

    A nie możemy tego razem rozważyć ?

  • 58. Data: 2014-08-18 21:53:42
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    atm <...@v...pl> wrote:

    > Nie sadzisz, ze to juz kazdy osobiscie moze rozwazyc?

    Problem jest tutaj taki, że nikt nawet nie dopuszcza myśli że można używać
    smartfona bez pokrowca i bez folii.

    Spotkałem się parę razy z opinią wyrażoną pod moim adresem że "nie dbam o
    telefon i dlatego nie mam folii i pokrowca". Ludzie kompletnie uznają folię
    i pokrowiec jako mus!

    Większość kupujących robi niesłusznie założenie że taka folia musi coś
    poprawiać bo przecież miliony much nie może się mylić.
    Stają się tą milion-pierwszą muchą ktora bezmyslnie założyła folię i nawet
    nie wie jak jego telefon wygląda bez folii.
    Gdyby nie te nasze rozmowy to pewnie i Ty nie spróbowałbyś używać bez
    folii.

    To wciąż w miarę droga rzecz i ludzie wolą nie ryzykowac na swoim
    smartfonie...

  • 59. Data: 2014-08-18 23:06:00
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-18 21:53, Pszemol wrote:

    > Problem jest tutaj taki, że nikt nawet nie dopuszcza myśli że można używać
    > smartfona bez pokrowca i bez folii.

    Pszemol, jaki nikt? Ja dyskutuje dla zasady, GAD Zombie kupil nowa
    zabawke i stara sie ja zabezpieczyc, Trybun ma chyba folie. Ktos jeszcze
    obnosil sie tutaj z folia?

> [...]
    >
    > Większość kupujących robi niesłusznie założenie że taka folia musi coś
    > poprawiać bo przecież miliony much nie może się mylić.

    Przeciez poprawia - ekran jest zabezpieczony przed zarysowaniem.
    http://discussions.nokia.com/discussions/attachments
    /discussions/maemo/34598/1/n9_scratch.jpg
    http://i.imgur.com/i1WGi.jpg
    itd
    Kwestia warunkow w jakich jest uzytkowany.

> [...]
    > folii.
    >
    > To wciąż w miarę droga rzecz i ludzie wolą nie ryzykowac na swoim

    To dobre pytanie, ciekaw jestem jak wygladaja statystyki. Stawiam, ze
    wiekszosc jednak nie uzywa folii.

  • 60. Data: 2014-08-19 01:11:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message

    > Pszemol, jaki nikt? Ja dyskutuje dla zasady, GAD Zombie kupil nowa zabawke
    > i stara sie ja zabezpieczyc, Trybun ma chyba folie. Ktos jeszcze obnosil
    > sie tutaj z folia?

    Nikt nie musi się "obnosić" z folią - folia należy do domyślnych
    akcesoriów i większość ludzi myśli że POWINNO się założyć taką
    folię dla ochrony ekranu i niewygoda użytkowania czy zmiana
    parametrów obrazu związana z jej użytkowaniem to mała cena
    jaką trzeba zapłacić za tą rzekomą "konieczność".

    A więc ta rozmowa jest ważnym czynnikiem uświadomiania
    ludzi, że jeśli masz SZKLANY ekran (nie plastikowy) to nie jest
    żadna folia na niego konieczna ani niezbędna - nie będzie się
    on tak rysował jak uczy historia ekranów plastikowych!
    A przyjemność z używania smartfona bez folii jest dużo, dużo
    większa: palec się lepiej ślizga po ekranie bez folii, dotknięcia
    ekranu są bardziej precyzyjne bez folii no i nie masz jeszcze
    jednej warstwy przez którą musi przejść światło z ekranu albo
    jeszcze jednej warstwy od której może odbić się światło Słońca.

> [...]
    > http://i.imgur.com/i1WGi.jpg
    > itd
    > Kwestia warunkow w jakich jest uzytkowany.

    Ja nie twierdzę że ekran się nigdy niczym nie da porysować...
    Pytanie sobie warto zadać czy JA używam telefonu na plaży
    bo jestem ratownikiem albo na budowie, bo jestem murarzem
    czy może noszę telefon 99.9% czasu w kieszeni bawełnianych
    jeansów? W przeważającej większości przypadków folia na ekran
    jest zbędnym dodatkiem który tylko przeszkadza w używaniu
    telefonu nie przedłużając wymiernie albo wcale jego żywotności.

    > To dobre pytanie, ciekaw jestem jak wygladaja statystyki.
    > Stawiam, ze wiekszosc jednak nie uzywa folii.

    W moim otoczeniu ja jestem JEDYNYM użytkownikiem który używa
    gołego iPhone 4. Wszystkie smartfony jakie widuję - a z racji zainteresowań
    zwracam na to uwagę jak dentysta zwraca uwagę na kolor zębów swoich
    rozmówców :-))) to widzę że ZAWSZE smartfon jest w jakiejś obżydliwej
    kaburze która zwiększa jego objętość 3x i sprawia że dostęp do guzików
    jest fatalny i że nie ślizga się przy wkładaniu/wyjmowaniu z kieszeni
    oraz że ZAWSZE ma folijkę na ekranie nalepioną, często z okropnymi
    bąblami powietrza pod tą folią uwięzionymi... I po co to wszystko???