    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Pokrowce, kabury, skarpety
    Date: Mon, 18 Aug 2014 18:11:44 -0500

    "atm" <...@v...pl> wrote in message
    news:53f26abc$0$2368$65785112@news.neostrada.pl...

    > Pszemol, jaki nikt? Ja dyskutuje dla zasady, GAD Zombie kupil nowa zabawke
    > i stara sie ja zabezpieczyc, Trybun ma chyba folie. Ktos jeszcze obnosil
    > sie tutaj z folia?

    Nikt nie musi się "obnosić" z folią - folia należy do domyślnych
    akcesoriów i większość ludzi myśli że POWINNO się założyć taką
    folię dla ochrony ekranu i niewygoda użytkowania czy zmiana
    parametrów obrazu związana z jej użytkowaniem to mała cena
    jaką trzeba zapłacić za tą rzekomą "konieczność".

    A więc ta rozmowa jest ważnym czynnikiem uświadomiania
    ludzi, że jeśli masz SZKLANY ekran (nie plastikowy) to nie jest
    żadna folia na niego konieczna ani niezbędna - nie będzie się
    on tak rysował jak uczy historia ekranów plastikowych!
    A przyjemność z używania smartfona bez folii jest dużo, dużo
    większa: palec się lepiej ślizga po ekranie bez folii, dotknięcia
    ekranu są bardziej precyzyjne bez folii no i nie masz jeszcze
    jednej warstwy przez którą musi przejść światło z ekranu albo
    jeszcze jednej warstwy od której może odbić się światło Słońca.

    > Przeciez poprawia - ekran jest zabezpieczony przed zarysowaniem.
    > http://discussions.nokia.com/discussions/attachments
    /discussions/maemo/34598/1/n9_scratch.jpg
    > http://i.imgur.com/i1WGi.jpg
    > itd
    > Kwestia warunkow w jakich jest uzytkowany.

    Ja nie twierdzę że ekran się nigdy niczym nie da porysować...
    Pytanie sobie warto zadać czy JA używam telefonu na plaży
    bo jestem ratownikiem albo na budowie, bo jestem murarzem
    czy może noszę telefon 99.9% czasu w kieszeni bawełnianych
    jeansów? W przeważającej większości przypadków folia na ekran
    jest zbędnym dodatkiem który tylko przeszkadza w używaniu
    telefonu nie przedłużając wymiernie albo wcale jego żywotności.

    > To dobre pytanie, ciekaw jestem jak wygladaja statystyki.
    > Stawiam, ze wiekszosc jednak nie uzywa folii.

    W moim otoczeniu ja jestem JEDYNYM użytkownikiem który używa
    gołego iPhone 4. Wszystkie smartfony jakie widuję - a z racji zainteresowań
    zwracam na to uwagę jak dentysta zwraca uwagę na kolor zębów swoich
    rozmówców :-))) to widzę że ZAWSZE smartfon jest w jakiejś obżydliwej
    kaburze która zwiększa jego objętość 3x i sprawia że dostęp do guzików
    jest fatalny i że nie ślizga się przy wkładaniu/wyjmowaniu z kieszeni
    oraz że ZAWSZE ma folijkę na ekranie nalepioną, często z okropnymi
    bąblami powietrza pod tą folią uwięzionymi... I po co to wszystko???