  • 11. Data: 2011-10-22 09:48:38
    Temat: Re: Pojemność akumulatora w voltach :))))
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:j7u2bg$kl$1@inews.gazeta.pl...
    > Nie moga wszyscy studiowac marketingu, politologii i filozofii, ktos musi
    > cos do cholery produkowac.

    Widząc wszystkie kłody (zwane dyrektywami) rzucane pod nogi tym, którzy
    usiłują coś produkować mam nieodparte wrażenie, że EU nie podziela Twojego
    zdania.
    P.G.

  • 12. Data: 2011-10-22 10:05:10
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Krzysiek Z. wrote:
    > Witam,
    >
    > W "trójce" kilka razy słyszałem dziś reklamę jakiegoś prostownika z
    > lidla, co to jest do akumulatorów o pojemności 6V i 12V :)))

    tez to slyszalem, wot humanisci ale na discovery tez takie kwiatki przechodza,
    w lektorze ostatnia nadzieja ale jak widac nie zawsze sie udaje :(

  • 13. Data: 2011-10-22 10:09:10
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-10-22 11:43, Araneus Diadematus pisze:

    > Moja mama już nie protestuję, jak ktoś w TV powie "prąd o mocy 230
    > woltów", a ja głośno nazwę go debilem, dupkiem, fiutem, czy inaczej,
    > zależnie od humoru.

    Mnie w tym względzie wyjątkowo wkurwia obowiązująca w społeczeństwie
    głupio pojęta "uprzejmość", polegająca na tym, że idiotom nie mówi się
    że są idiotami, żeby ich nie urazić.

    Np. w mojej jednej pracy był Ważny Ktoś, który udawał że zna się na
    rzeczy, mówiąc np. że RJ-45 oznacza, że wtyczka jest dopasowana do 45
    omów. I temu podobne "nowinki", którymi "błyszczał". Kiedyś powiedziałem
    mojemu szefowi - powiem mu na osobności, żeby przestał robić z siebie
    kretyna. A na to szef - nie, nie mów, bo się obrazi, udawaj że wszystko
    jest OK. I zdaniem mojego szefa miałem siedzieć z pokerową miną i
    słuchać różnych bzdur. Na szczęście z zupełnie innych powodów rozstałem
    się z tamtą pracą.

    Ten facet był trochę w stylu ludzi, którzy widząc na opakowaniu jedzenia
    konserwant E-xxx myślą, że im większe E, tym bardziej "trujące".
    Natomiast wiadomo, że są to tylko numerki przypisane związkom
    chemicznym, np. E-300 to witamina C, popularny konserwant napojów.
    Czekam tylko okazji, jak spotkam jedną taką babę, która swoje dzieci
    karmi witaminą C w tabletkach "bo to zdrowo" (jakby w dzisiejszym
    świecie komukolwiek brakowało witaminy C), żeby jej powiedzieć - ale
    wiesz że te tabletki zawierają konserwant E-300? Ta baba wie, że
    witamina C to "zdrowie" a substancje E-xxx to "trucizna", więc ciekawy
    jestem, jak zareaguje na taki paradoks, który dla jej móżdżku może być
    za trudny.

  • 14. Data: 2011-10-22 10:57:38
    Od: Marcin Kulas <h...@k...net>

    Papkin wrote:
    > tez to slyszalem, wot humanisci ale na discovery tez takie kwiatki
    > przechodza, w lektorze ostatnia nadzieja ale jak widac nie zawsze
    > sie udaje :(

    Na VeryDisco kilka dni temu słyszałem jak facet podał moc prądnicy:
    "dwieście kilowatogodzin na godzinę". Nie przeszkodziło to ani
    tłumaczowi, ani lektorowi.

    --
    [ Marcin Kulas jid: h...@j...org ]
    [ ,,Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

  • 15. Data: 2011-10-22 11:04:45
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-22 00:10, rageofhonor pisze:

    > Użytkownik "Konrad" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego zaraz palantowi? To udowadnia że Lidl Polska kpi sobie z
    > klientów zatrudniając beznadziejnych tłumaczy którzy tłumaczą nie
    > poprawnie

    A niektórzy niepoprawnie piszą "nie" rozdzielnie z przysłówkiem :)

    MD

  • 16. Data: 2011-10-22 11:08:22
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-22 03:19, Maciek pisze:

    > Cześć!
    > Pytanie za 100 punktów - ilu ludzi widzi różnicę w tym przypadku między
    > pojemnością a napięciem? Ilu czuje się obrażonych?

    To akurat będzie razić każdego kto mając zużyty akumulator próbuje go
    zastąpić nowym o tej samej pojemności (w Ah). Pewnie się nie obrażą ale
    budzi to trochę uśmiech politowania.

    MD

  • 17. Data: 2011-10-22 11:28:11
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Marcin Kulas wrote:

    > Na VeryDisco kilka dni temu słyszałem jak facet podał moc prądnicy:
    > "dwieście kilowatogodzin na godzinę". Nie przeszkodziło to ani
    > tłumaczowi, ani lektorowi.

    Przynajmniej podał moc :-). Na History Channel moc podali w GJ/s. Też pasuje
    ino trochę nieortodoksyjnie podane.

    Waldek

  • 18. Data: 2011-10-22 11:29:35
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Tomasz Wójtowicz" <S...@S...COM> wrote in message

    > Natomiast wiadomo, że są to tylko numerki przypisane związkom
    > chemicznym, np. E-300 to witamina C, popularny konserwant napojów.

    E-300 nie należy do grupy konserwantów.
    Dodatki z grupy konserwantów mają numery od 200 do 299 !

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_E

    I z tego powodu nie nazwę cię idiotą, podobnie jak idiotą nie nazwę kogoś kto nie
    rozróżnia jednostek mocy, napięcia i prądu.

    Ci ludzie po prostu nie mają dostatecznej, szczegółowej wiedzy w dziedzinach, w
    których się wypowiadają.

  • 19. Data: 2011-10-22 11:31:18
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 22 Oct 2011 11:28:13 +0200, "Pawel \"O'Pajak\""
    <o...@g...pl> wrote:

    >Powitanko,

    >Owszem, problemy wieksze sa, tylko zauwaz, ze jesli w towarzystwie nie
    >bedziesz mial pojecia o sprawach nazwijmy to humanistycznych ogolnych,
    >to ludzie Cie beda nazywac ignorantem. Jesli ci sami ludzie nie beda
    >odrozniali V od Ah, to w/g nich wszystko jest OK, ba, nawet chwalic sie
    >tym maja zwyczaj. Potem masz takich matolow w TVN, takich tlumaczy,

    Niestety, do funkcjonowania w społeczeństwie musisz mieć spory zasób
    umiejętności humanistycznych a wiedza techniczna jest do tego zupełnie
    zbędna. Można być bowiem b. uzdolnionym w jakiejś wąskiej dziedzinie
    nauk ścisłyć a być patentowanym idiotą. W drugą stronę to już tak
    często się nie zdaża. To dopiero od tak około 100 lat umiejętności
    ścisłe zaczynają się liczyć. Do tego ścisłowcy podczas projektowania
    kompletnie ignorują wymagania tzw. szarego człowieka tworząc
    urządzenia, które bez przeczytania instrukcji obsługi są
    nieobsługiwalne. A rynek jest, czego przykładem jest Apple, które może
    narzucać tak wysokie ceny tylko dlatego, że w ergonimii obsługi jest
    dwie długości przed konkurencją.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 20. Data: 2011-10-22 11:31:45
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Marcin Kulas" <h...@k...net> napisał w wiadomości

    > Na VeryDisco kilka dni temu słyszałem jak facet podał moc prądnicy:
    > "dwieście kilowatogodzin na godzinę". Nie przeszkodziło to ani
    > tłumaczowi, ani lektorowi.

    Czepiasz się.
    h się skróci z h i wychodzi co trzeba.

    Luźne skojarzenie, autentyk:
    Studentowi wyszło (tg x)/(t * x). Skrócił t z t, x z x i zostało g.
    - Co to jest to g?
    - Hm.... może przyspieszenie ziemskie ?
    P.G.