  • 71. Data: 2009-04-19 20:55:24
    Temat: Re: Pojawia się i znika - czyli Ircnet w TPSA
    Od: Łukasz Bromirski <w...@t...hell>

    On 2009-04-19 22:29, Michal Jankowski wrote:

    > I z gimp.org też ktoś przyjdzie?

    Gdyby to nie było jakieś oficjalne spotkanie tylko na piwo... na
    przykład w ramach najbliższego CCC, to pewnie jakiś admin dałby się
    uprosić żeby przybyć i pogadać. Mylę się dramatycznie? Nie znam
    tam nikogo, ale myślę że ircopi znają się jakoś bardziej niż wcale.

    > Nawiasem mówiąc, pozwolę sobie pospekulować - otóż nie mam pojęcia,
    > może tam naprawdę jest kontroler botnetu. Ale obecność gimp.org w
    > czarnej dziurze i pozostawanie tam miesiącami może wg mnie świadczyć
    > tylko o jednym - tej czarnej listy nikt większy poza ampersandem nie
    > używa.

    To IMHO zależy skąd 'botnetowość' gimp.org się bierze - czy z faktu że
    (spekulując) 'obserwowano aktywność a teraz musi minąć trochę czasu',
    czy z faktu że (spekulując) faktycznie jest tam botnet, ale dostawca
    blacklist nie jest wcale zorientowany sieciowo tylko bardziej
    'aplikacyjnie'. Ale nie chcę spekulować :)

    > PS. A jakie piękne pole do insynuacji w stylu "konkurencja w
    > biznesie"... 8-)

    Konkurencja nie filtruje, albo filtruje, ale nic nie mówi - nawet
    tutaj. I teraz pytanie, czy to dobrze czy to źle. Ale konkurencja
    lubi też nie spać, fakt.

    --
    "Don't expect me to cry for all the | Łukasz Bromirski
    reasons you had to die" -- Kurt Cobain | http://lukasz.bromirski.net

  • 72. Data: 2009-04-19 21:00:22
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Lukasz Trabinski pisze:
    [..]

    > No nie mów, że macie jeden serwer ircnetu.

    Huh... z tego co widzę IRC.PL jest mocno "przetrzebione"
    Zostały 2 aktywne serwery z 4 które działały "za moich czasów" oraz 5-go który
    został dołożony tuż po tym jak skończyłem korzystać z irc'a.

    $ host poznan.irc.pl
    poznan.irc.pl is an alias for polska.irc.pl.
    polska.irc.pl has address 212.182.63.110
    polska.irc.pl has address 149.156.124.222

    $ host warszawa.irc.pl
    warszawa.irc.pl is an alias for polska.irc.pl.
    polska.irc.pl has address 149.156.124.222
    polska.irc.pl has address 212.182.63.110

    $ host wroclaw.irc.pl
    wroclaw.irc.pl is an alias for polska.irc.pl.
    polska.irc.pl has address 212.182.63.110
    polska.irc.pl has address 149.156.124.222

    $ host lublin.irc.pl
    lublin.irc.pl has address 212.182.63.110

    $ host krakow.irc.pl
    krakow.irc.pl has address 149.156.124.222

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 73. Data: 2009-04-19 21:04:40
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Łukasz Bromirski <w...@t...hell> writes:

> [...]
    > uprosić żeby przybyć i pogadać. Mylę się dramatycznie? Nie znam
    > tam nikogo, ale myślę że ircopi znają się jakoś bardziej niż wcale.

    Ty tak na serio?

> [...]
    > blacklist nie jest wcale zorientowany sieciowo tylko bardziej
    > 'aplikacyjnie'. Ale nie chcę spekulować :)

    No na litość, przecież gdyby na stronę gimp.org nie mogli wejść
    klienci jakiegokolwiek dużego operatora w USA czy nawet we Francji, to
    na drugi dzień sprawa by była w ten czy inny sposób rozwiązana.

    > Konkurencja nie filtruje, albo filtruje, ale nic nie mówi - nawet
    > tutaj. I teraz pytanie, czy to dobrze czy to źle. Ale konkurencja
    > lubi też nie spać, fakt.

    Przecież tutaj nie chodziło mi o to, czy konkurencja filtruje, tylko o
    to, <kawa na ławę mode on> że wyznawca teorii spiskowej powie, że
    konkurecja wpisała pewne adresy na czarną listę, żeby odciąć
    konkurenta od klientów, a żadnych botnetów nigdy nie było <kawa na
    ławę mode off>.

    MJ

  • 74. Data: 2009-04-19 21:15:00
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Michal Jankowski pisze:
    [..]
> [...]
    > konkurecja wpisała pewne adresy na czarną listę, żeby odciąć
    > konkurenta od klientów, a żadnych botnetów nigdy nie było <kawa na

    Adobe zgłosiło że łamią prawa do Photoshopa ;-)

  • 75. Data: 2009-04-19 22:18:21
    Od: Łukasz Bromirski <t...@1...0.0.1>

    On 2009-04-19 23:04, Michal Jankowski wrote:

    > Ty tak na serio?

    Po części niestety tak, po części niestety (na szczęście?) nie.
    Fakt jednak faktem, że spotkania daje się organizować i ludzie
    się spotykają, nawet ci którzy należą do 'wrogich' obozów (choć
    sama koncepcja wydaje mi się rodem z piaskownic).

    Więc o ile do wrześniowego PLNOGu czekać chyba trudno, może po prostu
    warto spotkać się na piwie i już. Bo jak widać w pewnych zagadnieniach
    polip jest jednak tylko polipem.

    > No na litość, przecież gdyby na stronę gimp.org nie mogli wejść
    > klienci jakiegokolwiek dużego operatora w USA czy nawet we Francji,
    > to na drugi dzień sprawa by była w ten czy inny sposób rozwiązana.

    Ale jak 'kawałek softu o którego istnieniu nie wiesz, ale
    doinstalował Ci się' by się tam łączył, a soft producenta X by
    to łączenie się blokował (takiego normalnego, via przeglądarka nie)
    to pewnie nie, prawda? O to mi bardziej chodziło.

> [...]
    > konkurecja wpisała pewne adresy na czarną listę, żeby odciąć
    > konkurenta od klientów, a żadnych botnetów nigdy nie było<kawa na

    Odżizas. Wiem. Poleciałem tylko dalej, wracając do wątku który jakoś
    w ogóle niepopularny. Bo jakoś nikt się nie wypowiadał z tych innych,
    co nie zachowują się tak jak koledzy z TP. Może tutaj warto coś zmienić?
    Skoro wszyscy są tacy otwarci, to...? :)

  • 76. Data: 2009-04-20 13:31:39
    Od: "Michal Podsiadly" <p...@n...grupy.com>

    > Zagraniczni operatorzy nie mają oporów przed blokadą portu 25. Simple
    > as that.

    Spam to mozna sobie na dodatkowej maszynie odfiltrowac. Pytanie co zrobic
    jak przyjdzie nieplanowane kilka Gbit ruchu w malutkich pakiecikach...
    Botnety nie sa tylko zrodlem spamu.

    pzdr.

  • 77. Data: 2009-04-21 07:27:56
    Od: Marek Marczykowski <m...@s...nie>

    On 2009-04-20, Michal Podsiadly <p...@n...grupy.com> wrote:

    > Spam to mozna sobie na dodatkowej maszynie odfiltrowac. Pytanie co zrobic
    > jak przyjdzie nieplanowane kilka Gbit ruchu w malutkich pakiecikach...
    > Botnety nie sa tylko zrodlem spamu.

    A są dostępne jakieś statystyki jakoby takich teraz mniej wychodziło z
    AS5617? Do mnie dotarł w ostatnim czasie tylko jeden taki DDoS i w części był
    z &tp.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek Marczykowski | gg:2873965

  • 78. Data: 2009-04-22 23:31:29
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > Swoja droga, moze macie tam jakies "szczegolnie chronione" zasoby
    > i odciecie jest niedopuszczalna prawnie dyskryminacja, przestepstwem
    > (wtedy) chyba? Moze jakis serwis religijny albo homoseksualny, lub
    > np. cos rasowego, cos o Semitach itp?

    Nie. I bez przesady, na pewno nie trzeba się uciekać do takich chwytów.

    p.

  • 79. Data: 2009-04-22 23:33:19
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Przemysław Gubernat <r...@w...r3pc10.pl.na.newsach> wrote:
    > Huh... z tego co widzę IRC.PL jest mocno "przetrzebione"

    Użytkowników (i botów) z 30k zostało 5k.
    A serwery za często są obiektami ataków DoS, bez ważnych powodów
    lub silnego lobby nikt ich nie chce trzymać.

    p.

  • 80. Data: 2009-04-22 23:35:07
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Colin <m...@g...com> wrote:
    > Na przykład TP może dodać te trzy IP (128.32.112.245, 149.156.124.222,
    > 212.182.63.110) do whitelisty, bo wiadomo, że nie ma na nich żadnych
    > botnetów.

    E, wręcz przeciwnie, na pewno jakieś są.

    > Ale algorytm blokujący IP powinien zostać zmieniony, bo jest nieskuteczny.

    Problem nie w tym, że są, tylko że zamiast dać nam znać, żebyśmy zablokowali
    ten jeden czy dwa c&c, to blokują dostęp wszystkim z &tp do nas bez w zasadzie
    żadnej możliwości uniknięcia przez nas problemu.

    p.