  • 1. Data: 2012-06-22 12:11:27
    Temat: Podziękowanie dla wszystkich :D
    Od: neo <d...@y...pl>

    Moi Drodzy Państwo,

    Po wielu trudach i perypetiach udało mi się w końcu podjąć decyzję.
    Gdyby nie Wy, to jeszcze bym siedział na różnych stronkach i grzebał w
    rzeczach, na których kompletnie się nie znam próbując złożyć
    terminatora i nie mając pojęcia o podstawowych zasadach cybernetyki.

    Najpierw chciałem utrasa, tak? Bo zajarałem się marketingiem. Dzięki
    Wam okazało się, że w moim przedziale cenowym (do mniej więcej 6
    tysięcy), mogę sobie za to kupić pocienione Atari :D

    Więc przestałem kombinować ze zmniejszaniem rozmiarów i zdecydowałem
    się na pudło składaczka. Mnóstwo komentarzy od Was i doszedłem do
    wniosku, że wezmę coś właśnie koło 6 koła, i7 z dużym Ramem itd.
    Przejrzałem konfiguratory i ceny są MNIEJ WIĘCEJ podobne (tylko
    blondynka taka jak ja mogła na początku pomyśleć, że może być
    inaczej :)

    W międzyczasie dopytałem się o makówkę (nie wiedziałem, że to się tak
    fajnie nazywa), ale zdecydowałem, że może później, na razie jeszcze
    pojadę na windzie :D

    Za wszystkie uwagi bardzo serdecznie dziękuję, przepraszam jeżeli sam
    byłem szorstki (święty nie jestem). Mniej nerwów, więcej współpracy,
    cierpliwości i wyrozumiałości, tego się od Was nauczyłem. Nikt nie
    jest panem Bogiem, tak?

    Teraz jeszcze ostatnie pytanko. Czy generalnie ceny podlegają
    negocjacji, czy nie? Jak poproszę o 10% przed płaceniem, dostanę czy
    nie?

    Byłem w sklepie oglądać makówki i ten młody człowiek tak się zajarał
    moim zainteresowaniem jakąś nowszą makówką z dużym ekranem, że chciał
    mi zjechać z ceny właśnie te 10%.

    Jakie mam szanse na negocjacje?

    No i jeszcze jedno, w sklepie z makówkami jakiś młodzian podszedł do
    mnie i powiedział - ściągnij se pan ze Stanów, na tej makówce będziesz
    pan 2-3 koła do przodu.

    Serio tak jest? Czy moje pudło też można tak kupić, w Stanach? To się
    opłaci?

    P.S. Teraz dodatki:

    1. Pentium czy AMDeka? Ogólnie, dlaczego jeden lub drugi?
    2. Łykać chłodzenie procka wodą czy to jest bez sensu? Chodzi mi o
    ciszę.
    3. Obudowa najtańsza, ale czy to stwarza jakieś zagrożenia użytkowe?
    Lepiej dołożyć hajs, czy płaci się tylko za design, bo bezpieczeństwo
    jest podobne.
    4. Zasilacz najtańszy to znaczy, że głośniejszy i bardziej awaryjny?
    Hałaśliwy?
    5. 6 tysięcy na 6 lat a potem wymiana, czy to ma sens?
    6. Nie wychodzą przypadkiem niedługo jakieś nowe rzeczy, na które
    warto zaczekać? Jasne, że cały czasy wychodzą nowe rzeczy, ale może
    czekamy na coś specjalnego właśnie w tej chwili o czym nie wiem.

    Dziękuję ślicznie i pozdrawiam.

    Piotrek

  • 2. Data: 2012-06-22 12:34:36
    Temat: Re: Podziękowanie dla wszystkich :D
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    neo nabazgrał(a):

    > Teraz jeszcze ostatnie pytanko. Czy generalnie ceny podlegają
    > negocjacji, czy nie? Jak poproszę o 10% przed płaceniem, dostanę czy
    > nie?

    Próbować można zawsze nawet w sieciach typu Media.

    > Byłem w sklepie oglądać makówki i ten młody człowiek tak się zajarał
    > moim zainteresowaniem jakąś nowszą makówką z dużym ekranem, że chciał
    > mi zjechać z ceny właśnie te 10%.

    Przy marży 200% to te 10% to nic dla nich : )

    > Jakie mam szanse na negocjacje?

    losowo

> [...]
    > pan 2-3 koła do przodu.
    > Serio tak jest? Czy moje pudło też można tak kupić, w Stanach? To się

    Opłaci się ale gwarancji w Polsce nie będziesz miał, only USA.

    > P.S. Teraz dodatki:
    > 1. Pentium czy AMDeka? Ogólnie, dlaczego jeden lub drugi?

    Dla mnie Intel ze względu na lepszą wydajność, mniejszą awaryjność ale to
    tak samo co lepsze Merc czy BMW ...

    > 2. Łykać chłodzenie procka wodą czy to jest bez sensu? Chodzi mi o
    > ciszę.

    Bez sensu.

    > 3. Obudowa najtańsza, ale czy to stwarza jakieś zagrożenia użytkowe?
    > Lepiej dołożyć hajs, czy płaci się tylko za design, bo bezpieczeństwo
    > jest podobne.

    Warto dolożyć np. do Fraktal Design czy Chiefte, ergonomia, jakośc wykonania
    np. rezonujące blachy w tanich budach po 50zł.

    > 4. Zasilacz najtańszy to znaczy, że głośniejszy i bardziej awaryjny?
    > Hałaśliwy?

    Dobre zasilacze są zarówno ciche jak i stabilne.

    > 5. 6 tysięcy na 6 lat a potem wymiana, czy to ma sens?

    Za 6 lat pograsz tylko w pasjansa ... sorry ale w IT 6 lat to przepaść ...

    > 6. Nie wychodzą przypadkiem niedługo jakieś nowe rzeczy, na które
    > warto zaczekać? Jasne, że cały czasy wychodzą nowe rzeczy, ale może
    > czekamy na coś specjalnego właśnie w tej chwili o czym nie wiem.

    Na razie cisza ... najpierw trzeba dopracować to co już jest

  • 3. Data: 2012-06-22 12:42:45
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 22.06.2012 12:11, neo pisze:
    > Byłem w sklepie oglądać makówki i ten młody człowiek tak się zajarał
    > moim zainteresowaniem jakąś nowszą makówką z dużym ekranem, że chciał
    > mi zjechać z ceny właśnie te 10%.
    >
    > Jakie mam szanse na negocjacje?

    W drogich sklepach większe niż w małych. Chociaż w Komputroniku, który
    jest drogawy szansa na negocjacje jest chyba przyzerowa.

    > No i jeszcze jedno, w sklepie z makówkami jakiś młodzian podszedł do
    > mnie i powiedział - ściągnij se pan ze Stanów, na tej makówce będziesz
    > pan 2-3 koła do przodu.

    Jeżeli nie "na firmę" a "na siebie", to tak. Jest to prawda. Jeżeli na
    firmę, to to co zaoszczędzisz to sobie nie odliczysz.

    Dodatkowo dochodzi:
    - celnicy ci oVATują (cła chyba nie ma, ale nie jestem pewien),
    - będziesz miał problemy z gwarancją,
    - całą operację trzeba zorganizować. Znaleźć tam kogoś kto tam kupi i Ci
    wyśle.

    p. m.

  • 4. Data: 2012-06-22 12:46:05
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    m nabazgrał(a):

    > - będziesz miał problemy z gwarancją,

    Dokładnie to kązdego Appla trzeba zarejestrować online i jeśli jest na rynek
    USA to tylko tam można go reklamować bo tak każdy by ściągał z USA i
    sprzedaał w Europie gdzie jest 50% drożej nawet po ocleniu dodaniu Vatu itp
    ... :)

  • 5. Data: 2012-06-22 13:17:22
    Od: AnonimGall <n...@p...com>

    > Dziękuję ślicznie i pozdrawiam.
    >
    > Piotrek

    Jestes swietnym materialem dla marketoida a najlepsi wodolejcy wciskaja
    zgnile pomidory w cenie złota laikom.

    Kup jakiegos Dell'a za 6kzl kupisz wypasiona sztuke z monitorem i
    gwarancja na kilka lat. Mozna powiedziec ze to taki Mac'k dla biedakow
    naprawde bedziesz zadowolony bo wykonanie jest troche gorsze niz makowek
    ale o niebo lepsze niz dowolnego składacka.

    Poniewaz to ma sluzyc do nauki to musisz miec sprzet taki jak ma kazdy w
    przypadku MAC'ka odrazu ladujesz w kącie z racji innego systemu
    operacyjnego niz ogolnie stosowany.

  • 6. Data: 2012-06-22 13:25:51
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 22 Cze, 12:34, "Chris" <s...@s...net> wrote:
> [...]
    >
    > Za 6 lat pograsz tylko w pasjansa ... sorry ale w IT 6 lat to przepaść ...

    > Na razie cisza ... najpierw trzeba dopracować to co już jest

    Superancko. Kocham grupy dyskusyjne :D

  • 7. Data: 2012-06-22 13:26:39
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 22 Cze, 12:42, m <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > - będziesz miał problemy z gwarancją,
    > - całą operację trzeba zorganizować. Znaleźć tam kogoś kto tam kupi i Ci

    Dobrze, rozumiem. Dziękuję :D

  • 8. Data: 2012-06-22 13:27:07
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    AnonimGall nabazgrał(a):

> [...]
    > naprawde bedziesz zadowolony bo wykonanie jest troche gorsze niz makowek
    > ale o niebo lepsze niz dowolnego składacka.

    Dell to składak tylko sprzedawany poid marką większego producenta :)

    > Poniewaz to ma sluzyc do nauki to musisz miec sprzet taki jak ma kazdy w
    > przypadku MAC'ka odrazu ladujesz w kącie z racji innego systemu
    > operacyjnego niz ogolnie stosowany.

    Większość programów jest dublowana Win <> Mac więc z tym ne ma problemu.

  • 9. Data: 2012-06-22 13:29:13
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 22 Cze, 13:17, AnonimGall <n...@p...com> wrote:

    > Jestes swietnym materialem dla marketoida a najlepsi wodolejcy wciskaja
    > zgnile pomidory w cenie złota laikom.

    Nie skumałem tego. Można prosić o jakieś objaśnienie?

> [...]
    > naprawde bedziesz zadowolony bo wykonanie jest troche gorsze niz makowek
    > ale o niebo lepsze niz dowolnego składacka.

    Kumam. pomyślimy, pomyślimy.

    > Poniewaz to ma sluzyc do nauki to musisz miec sprzet taki jak ma kazdy w
    > przypadku MAC'ka odrazu ladujesz w kącie z racji innego systemu
    > operacyjnego niz ogolnie stosowany.

    Tak właśnie. Tego się bałem. Może jak się jeszcze ogarnę to dopiero
    wtedy łyknę makówkę.

    Dziękuję :D

  • 10. Data: 2012-06-22 13:39:46
    Od: AnonimGall <n...@p...com>

    W dniu 2012-06-22 13:29, neo pisze:

> [...]
    >
    > Kumam. pomyślimy, pomyślimy.

    > Tak właśnie. Tego się bałem. Może jak się jeszcze ogarnę to dopiero

    Dell nie jest składackiem i wie to kazdy kto go miał to solidne
    rozwiązanie zaprojektowane pod klucz, masz pewnosc ze wentylator nie
    zacznie wyć albo nie odklei sie naklejka od "markowego" zasilacza itp.

    http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx
    ?oc=d0023203&model_id=inspiron-one-2320&c=pl&l=pl&s=
    dhs&cs=pldhs1&

    Mackowka to u nas dziwoląg kupowany przez snobów albo studia graficzne,
    zero oprogramowania a jesli juz to za kosmiczne pieniadze. Fakt kupuja
    to ludzie ktorym podoba sie designe a ładują i tak Windows'a do srodka
    bo można a oprogramowania jest pełno wszelkiej postaci.