    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <o1msqj$ub0$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Podwyżka OC - rekord?
    Date: Wed, 30 Nov 2016 17:51:19 +0100

    dyskusyjnych:o1msqj$ub0$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 30-11-2016 o 11:57, J.F. pisze:

    >Wiesz, skoro to samo towarzystwo (AXA) sprzedało mi tą samą polisę w
    >wersji direct o 20% taniej niż przez mbank, to faktycznie łatwo
    >policzyć.
    >Zwłaszcza że też pewnie ktoś za to kasę wziął.

    >Takie prowizje to powinny być liczone w promilach, no może w
    >pojedynczych procentach.

    Taka polisa to powiedzmy 500zl kosztuje - bedzie Ci sie chcialo za 5
    zl pracowac ?

    Dla agenta na etacie to moze moze byc cenna premia-dodatek, ale pensje
    trzeba jednak pokryc.
    Brooker juz na siebie nie zarobi, ale internet ... kto wie.
    Tylko musisz policzyc ile tych polis sprzedasz, bo program nie bedzie
    kosztowal tylko pare tysiecy.

    >I dotyczy to zresztą całego życia - sprzedawanie generalnie jest za
    >mocno wyceniane.

    No wiesz, ale to sprzedawca przynosi zysk, produkcja to tylko koszta
    :-)

    A potem sie okaze, ze musisz znacznie wiecej niz 1% zaplacic takiej
    wyszukiwarce za "reklame", bo inaczej nie sprzedasz.

    >I potem wychodzą takie potworki, że wyprodukowanie czegoś kosztuje
    >mniej niż jego sprzedanie, a przynajmniej wytwórca zarabia najmniej w
    >łańcuszku.

    Kwestia ceny jednostkowej, zobacz np ile musisz zarobic na guzikach,
    ktore kosztuja w fabryce 10gr sztuka, albo i mniej.
    Jak je sprzedasz fabryce garniturow to super, ale w sklepie z guzikami
    ?

    >A nie powinni - sami powinni za to płacić, z własnej kasy.

    A nie powinni, ale pewnie wliczaja.
    Bo jak rozroznisz te zanizone odszkodowania, od tych gdzie "klient
    wzial adwokata i wywindowal niebotycznie".

    A jak tak wszyskim bedziesz wyplacal duzo, to skladki tez wzrosna :-)

    J.