eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPodtrzymanie zasilania na 5V
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 94

  • 31. Data: 2013-11-04 22:39:04
    Temat: Re: Podtrzymanie zasilania na 5V
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>


    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:PiotrGalka.pme.1383587103@news.chmurka.net...
    >> Ok, dzieki.
    >> Teraz powinno byc dobrze.
    >> http://img163.imageshack.us/img163/373/vlwf.png
    >>
    >> Pokleje to i zobacze jak sie zachowuje.
    >>
    > Według mnie powinno działać.

    Jest nie tak, ale z innej przyczyny.
    Oryginalnie hub ma wylacznik po plusie. Przy probach z tyrystorem po plusie
    mi to nie chodzilo, dzialalo jak przerywalem mase.
    Pozniej zostalem przy wylacznaiu przez mase, co jak sie teraz okazalo na
    stale podpiety plus byl przyczyna napiecia z ktorym walczylem.

    Uklad ktry teraz polutowalem z tranzystorem nic nie zmienil w zachowaniu bo
    zle bylo od poczatku.

    Wylaczac to mozna w tej konfiguracji
    http://img199.imageshack.us/img199/2821/bt2b.png

    Tylko przeczuwam, ze tu powiniem byc mosfet p zeby cos z tego wyszlo, a na
    razie rozbilo mi to zupelnie koncepcje z tranzystorem.


    Tmek



  • 32. Data: 2013-11-04 23:09:11
    Temat: Re: [OT] Podtrzymanie zasilania na 5V
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-04 22:24, J.F. wrote:
    >> Utrzymuje się obecnie średno poziom lat 80-tych elektroniki użytkowej.
    >> Czyli wszędzie przekaźniki i radio z bluetooth.
    > Nie zauwazyles zaplonu, komputera, wtryskiwaczy, ABS z ESP,

    *Średnio*. Obok komputerów sa tez rozwiązania z XIX wieku. To uśrednia
    do poziomu z lat 80.

    >> Zaglądałem ostatnio pod
    >> maskę kilku nowych zlomów i prawie wszędzie pompą paliwa steruje
    >> przekaźnik. Bo tak.
    > No ale co - zly jest ?

    Tak. Moje się zepsuły 2x. Raz bo się skleił, dwa bo "przestał cykać" jak
    to fachowo określił fachowiec. Zamiast modulować wydajnośc pompy wsadza
    się zawór cisnieniowy upuszczający ciśnienie. I druty trzeba prowadzić
    grube przez cała długośc samochodu po kilka razy w te i nazad zamiast
    dać tranzystor tam gdzie potrzebny. Średniowiecze lub przynajmniej
    wczesny Gierek.

    >> U mnie w złomie dmuchawa steruje tranzystor. Szkoda
    >> tylko że liniowo i posiada radiator większy od silnika dmuchawy ...
    > Za to radia nie zakloca :-)

    Podobnie jak pierwszy lepszy falownik :) No ale w 2002 jeszcze nie
    wynaleźli.


  • 33. Data: 2013-11-04 23:19:32
    Temat: Re: [OT] Podtrzymanie zasilania na 5V
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > przekaźnik. Bo tak. U mnie w złomie dmuchawa steruje tranzystor. Szkoda
    > tylko że liniowo i posiada radiator większy od silnika dmuchawy ...
    A w wirniku miedź, zamiast neodymów i najważniejsze :
    szczotki węglowe :-(
    Masz rację. Orwell "1984" to dobra średnia.
    W Muzeum Techniki w Warszawie stoi Ford T. Piękny.
    Niestety stwierdzam, że rozwój samochodów skończył się na tym modelu.
    Dalej był tylko lifting :-(
    S.


  • 34. Data: 2013-11-04 23:26:10
    Temat: Re: [OT] Podtrzymanie zasilania na 5V
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 04 Nov 2013 23:09:11 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
    > On 2013-11-04 22:24, J.F. wrote:
    >>> Utrzymuje się obecnie średno poziom lat 80-tych elektroniki użytkowej.
    >>> Czyli wszędzie przekaźniki i radio z bluetooth.
    >> Nie zauwazyles zaplonu, komputera, wtryskiwaczy, ABS z ESP,
    >
    > *Średnio*. Obok komputerów sa tez rozwiązania z XIX wieku. To uśrednia
    > do poziomu z lat 80.

    Mialem i auto z 1989. Z elektroniki byl tylko modul zaplonowy.
    No i radio.

    >>> Zaglądałem ostatnio pod
    >>> maskę kilku nowych zlomów i prawie wszędzie pompą paliwa steruje
    >>> przekaźnik. Bo tak.
    >> No ale co - zly jest ?
    > Tak. Moje się zepsuły 2x.

    To widac jakies na litere F byly. Francuskie lub wloskie.
    Przekazniki w samochodzie sie nie psuja :-)

    > Zamiast modulować wydajnośc pompy wsadza
    > się zawór cisnieniowy upuszczający ciśnienie. I druty trzeba prowadzić

    Nie wiem czemu, ale oni lubia jak benzyna krazy.
    Nawet z mechaniczna pompa i gaznikiem byl powrot do baku.
    Przy wtrysku chyba jeszcze inna sprawa - regulator ustala stale
    nadcisnienie wzgledem kolektora. Czyli dosc zmienne.
    Tego sie chyba nie da dobrze zrobic regulujac pompe.

    > grube przez cała długośc samochodu po kilka razy w te i nazad zamiast
    > dać tranzystor tam gdzie potrzebny. Średniowiecze lub przynajmniej
    > wczesny Gierek.

    Jakie grube - pompa z pol ampera bierze. I jeden kabelek do niej
    dochodzi.

    J.


  • 35. Data: 2013-11-04 23:53:30
    Temat: Re: [OT] Podtrzymanie zasilania na 5V
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-11-04 20:47, Sylwester Łazar pisze:
    >> Odbyłem dzisiaj rozmowę z "elektrykiem samochodowym" w pewnym ASO który
    >> mi grzecznie wyjaśnił że takie rzeczy jak MOSFETy się w samochodach nie
    >> sprawdzają, bo tam są ekstremalne warunki. A pytałem grzecznie czy nie
    >> można tej syreny zastapić inną i tylko zmienić logikę sterującą na
    >> odwrotną ...
    > Zapytaj się tego "elektryka samochodowego" czy słyszał o samochodach z
    > napędem elektrycznym.
    > Drugie pytanie, czy może narysować najprostrzy układ falownika sterującego
    > tym silnikiem
    > na przekaźnikach.
    > Jeżeli da radę, to najlepiej z odzyskiem energii hamowania. :-)

    Kiedy ostatnio naprawiałeś albo uruchamiałeś komputer z procesorem
    kwantowym?
    Nie miałeś okazji?
    Ale chyba słyszałeś o takich komputerach?




    --
    pozdrawiam
    MD


  • 36. Data: 2013-11-05 00:31:16
    Temat: Re: [OT] Podtrzymanie zasilania na 5V
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 04 Nov 2013 23:53:30 +0100, Mario napisał(a):
    > W dniu 2013-11-04 20:47, Sylwester Łazar pisze:
    >> Zapytaj się tego "elektryka samochodowego" czy słyszał o samochodach z
    >> napędem elektrycznym.
    >> Drugie pytanie, czy może narysować najprostrzy układ falownika sterującego
    >> tym silnikiem na przekaźnikach.
    >> Jeżeli da radę, to najlepiej z odzyskiem energii hamowania. :-)
    >
    > Kiedy ostatnio naprawiałeś albo uruchamiałeś komputer z procesorem
    > kwantowym?
    > Nie miałeś okazji? Ale chyba słyszałeś o takich komputerach?

    Ale samochodow hybrydowych troche juz jest i chyba nawet po Polsce
    troche jezdzi.

    J.


  • 37. Data: 2013-11-05 08:09:36
    Temat: Re: [OT] Podtrzymanie zasilania na 5V
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:
    > On 2013-11-04 20:27, J.F. wrote:
    >> A czego to bylo ASO ?
    >
    > Żeby mnie pozwali :) ?
    >
    >> Bo nie negujac opinii (jeszcze mi sie nie zdarzylo zeby przekaznik w
    >> samochodzie wymagal naprawy/wymiany), to elektroniki w samochodach
    >> przybywa.
    >
    > Utrzymuje się obecnie średno poziom lat 80-tych elektroniki użytkowej.
    > Czyli wszędzie przekaźniki i radio z bluetooth. Zaglądałem ostatnio
    > pod maskę kilku nowych zlomów i prawie wszędzie pompą paliwa steruje
    > przekaźnik. Bo tak. U mnie w złomie dmuchawa steruje tranzystor.
    > Szkoda tylko że liniowo i posiada radiator większy od silnika
    > dmuchawy ...

    bo przekażniki sa tańsze i odporniejsze?


  • 38. Data: 2013-11-05 08:35:53
    Temat: Re: Podtrzymanie zasilania na 5V
    Od: Tmek <T...@d...ek>

    > Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomości
    > news:l58j4h$jrh$1@speranza.aioe.org...
    >>
    >>
    >> Ok, dzieki.
    >> Teraz powinno byc dobrze.
    >> http://img163.imageshack.us/img163/373/vlwf.png
    >>
    >> Pokleje to i zobacze jak sie zachowuje.
    >>
    > Według mnie powinno działać.
    > P.G.

    Niestety nie dziala.
    Wkleilem to w symulator i nie ma szans na zablokowanie. Mosfet przewodzi
    tylko w chwili wcisiecia przycisku.

    http://falstad.com/circuit/index.html

    Zeby dzialalo to ponizej trzeba wkleic w plik txt i zaimportowac do
    symulatora.

    $ 1 5.0E-6 38.696464541249114 50 5.0 50
    r 368 112 432 112 0 10000.0
    r 368 224 432 224 0 2200.0
    s 192 128 192 192 0 1 true
    w 64 96 64 48 0
    w 464 320 320 320 0
    w 224 320 64 320 0
    w 64 304 64 192 0
    w 432 224 464 224 0
    t 336 144 288 144 0 -1 4.999999638740224 -2.5000002068509275E-10 100.0
    w 288 160 288 224 0
    w 288 224 368 224 0
    w 368 224 368 160 0
    r 336 48 336 96 0 10000.0
    w 288 224 192 224 0
    w 192 224 192 192 0
    181 224 320 320 320 0 300.0415192666321 100.0 120.0 0.4 0.4
    w 64 304 64 320 0
    v 64 192 64 96 0 0 40.0 5.0 0.0 0.0 0.5
    w 192 48 192 128 0
    w 288 48 288 128 0
    w 64 48 192 48 0
    w 192 48 288 48 0
    w 288 48 336 48 0
    w 336 48 464 48 0
    w 464 224 464 320 0
    w 464 176 464 224 0
    w 416 160 368 160 0
    f 416 160 464 160 0 1.5
    w 336 96 336 112 0
    w 336 112 368 112 0
    w 336 144 336 112 0
    w 432 112 464 112 0
    w 464 112 464 48 0
    w 464 112 464 144 0
    o 8 64 6 35 5.0 9.765625E-5 0 -1
    o 26 64 0 35 7.62939453125E-5 9.765625E-5 1 -1




  • 39. Data: 2013-11-05 09:39:41
    Temat: Re: Podtrzymanie zasilania na 5V
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>


    Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomości
    news:l5a74p$dok$1@speranza.aioe.org...
    >>>
    >> Według mnie powinno działać.
    >
    > Niestety nie dziala.
    > Wkleilem to w symulator i nie ma szans na zablokowanie. Mosfet przewodzi
    > tylko w chwili wcisiecia przycisku.
    >
    W tym aspekcie musi działać.

    > http://falstad.com/circuit/index.html
    >
    > Zeby dzialalo to ponizej trzeba wkleic w plik txt i zaimportowac do
    > symulatora.

    Na pierwszy rzut oka nie widzę gdzie tam jest możliwość zaimportowania
    swojego schematu.
    Nie mam czasu sprawdzać czegoś oczywistego.
    Na pewno robisz jakiś błąd.
    P.G.


  • 40. Data: 2013-11-05 09:59:19
    Temat: Re: Podtrzymanie zasilania na 5V
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>


    Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomości
    news:l5945l$5hr$1@speranza.aioe.org...
    >
    > Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    > wiadomości news:PiotrGalka.pme.1383587103@news.chmurka.net...
    >>> Ok, dzieki.
    >>> Teraz powinno byc dobrze.
    >>> http://img163.imageshack.us/img163/373/vlwf.png
    >>>
    >>> Pokleje to i zobacze jak sie zachowuje.
    >>>
    >> Według mnie powinno działać.
    >
    > Jest nie tak, ale z innej przyczyny.
    > Oryginalnie hub ma wylacznik po plusie. Przy probach z tyrystorem po
    > plusie mi to nie chodzilo, dzialalo jak przerywalem mase.
    > Pozniej zostalem przy wylacznaiu przez mase, co jak sie teraz okazalo na
    > stale podpiety plus byl przyczyna napiecia z ktorym walczylem.
    >
    O ile pamiętam to z tego co pisałeś wynikało, że na hubie masz jakieś
    resztkowe napięcie.
    Gdyby było to skutkiem pętli masy - czyli, że minus huba jakąś inną drogą
    jest połączony z minusem zasilania to przy wstawieniu tranzystora w minus
    miałbyś na hubie pełne napięcie bo plus połączyłeś z plusem a minus innymi
    kablami łączy się z minusem.
    Podsumowując - nie mam pojęcia co z czym tak naprawdę tam się łączy.

    > Uklad ktry teraz polutowalem z tranzystorem nic nie zmienil w zachowaniu
    > bo zle bylo od poczatku.
    >
    > Wylaczac to mozna w tej konfiguracji
    > http://img199.imageshack.us/img199/2821/bt2b.png
    >
    > Tylko przeczuwam, ze tu powiniem byc mosfet p zeby cos z tego wyszlo, a na
    > razie rozbilo mi to zupelnie koncepcje z tranzystorem.
    >
    No to trzeba wszystko odwrócić P-MOS i npn.
    Zamiast P-MOSa da się użyć odpowiednio silnego PNP (trochę inaczej go
    sterując)- nie mam pojęcia ile prądu potrzebuje hub i dysk.
    Strata z zastosowania PNP zamiast P-MOSa to jakieś dodatkowo marnowane 5%
    prądu (wysterowanie bazy prądem 1/20 prądu kolektora aby go dobrze nasycić).
    Spadek napięcie na pnp będzie rzędu 0.1V, na nowoczesnym P-MOSie będzie
    mniejszy.

    Zawsze zostaje rozwiązanie z przekaźnikiem - temu jest wszystko jedno czy
    odłącza plus czy minus.
    P.G.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: