  • 41. Data: 2013-11-05 10:09:02
    Temat: Re: Podtrzymanie zasilania na 5V
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Piotr Gałka"
    > Na pierwszy rzut oka nie widzę gdzie tam jest możliwość zaimportowania
    > swojego schematu.

    File---Import----Ctrl+v

    Robert

  • 42. Data: 2013-11-05 10:25:29
    Od: Tmek <T...@d...ek>

    > Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomości
    >>>>

    > Na pierwszy rzut oka nie widzę gdzie tam jest możliwość zaimportowania
    > swojego schematu.
    > Nie mam czasu sprawdzać czegoś oczywistego.
    > Na pewno robisz jakiś błąd.

    Tu jest gotowiec. Wystarczy kliknac i sie uruchomi samo.

    Tmek

  • 43. Data: 2013-11-05 10:28:44
    Od: Tmek <T...@d...ek>

    Tu jest gotowiec. Wystarczy kliknac i sie uruchomi samo.

    http://tinyurl.com/olwtbjs

  • 44. Data: 2013-11-05 10:59:34
    Temat: Re: [OT] Podtrzymanie zasilania na 5V
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > A w wirniku miedź, zamiast neodymów i najważniejsze :
    > szczotki węglowe :-(
    > Masz rację. Orwell "1984" to dobra średnia.
    > W Muzeum Techniki w Warszawie stoi Ford T. Piękny.
    > Niestety stwierdzam, że rozwój samochodów skończył się na tym modelu.
    > Dalej był tylko lifting :-(
    > S.

    Ford T nie jest tu chyba dobrym przykładem.
    Zasilanie gaźnika opadowe - nie można było wjeżdżać pod stromą górkę
    przodem, dziwaczne sterowanie skrzynią biegów, gazem i hamulcem dwoma
    pedałami, prądnica z "tysiącem" małych cewek, chłodzenie grawitacyjne,
    itd, itp.

    Ale faktem jest, że to był pierwszy samochód składany na taśmie
    produkcyjnej i chyba pierwszy, mający części zamienne, co naówczas było
    ewenementem.
    Dla młodszych: przy ówczesnej produkcji jednostkowej, nawet typu
    gniazdowego, części były dopasowywane ręcznie do danego egzemplarza
    pojazdu (i innych ówczesnych urządzeń). Stąd też rzadko się zdarzało,
    aby część wyjęta z jednego pojazdu pasowała wprost (bez dopasowania) do
    drugiego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 45. Data: 2013-11-05 11:00:14
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > "Piotr Gałka"
    >>
    > File---Import----Ctrl+v

    Ok.
    Myślałem, że to jest jakiś internetowy symulator a tu się okazuje, że
    musiałem jakiegoś zipa pobrać, rozpakować i do tego jeszcze java była
    potrzebna.

    To wszystko po to aby zobaczyć, że zdefiniowany schemat jest kompletnie nie
    tym, co wcześniej zostało ustalone.
    Ręce człowiekowi opadają.
    Do Tmek-a:
    Pokazałbyś (jak wcześniej) schemat tego co symulujesz i od razu byłoby
    wszystko jasne.
    Przecież dzielnik 10k+10k miał być zasilony (gdy MOS się włączy) 5V, a tutaj
    na dzielnik zawsze idzie 0V. To jakim cudem ma to działać ?
    Najgorsze, ze nie wspomnisz, że symulujesz coś innego, niż zostało
    uzgodnione tylko piszesz, że to uzgodnione nie działa w symulacji zmuszając
    mnie do marnowania czasu na poszukiwanie banalnego błędu, który mógłbyś sam
    zauważyć.
    To jest ...... niepoważne!
    P.G.

  • 46. Data: 2013-11-05 11:05:42
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Tu jest gotowiec. Wystarczy kliknac i sie uruchomi samo.
    >
    > http://tinyurl.com/olwtbjs

    Klikam i widzę takie coś:
    =============================
    This java applet is an electronic circuit simulator. When the applet starts
    up you will see an animated schematic of a simple LRC circuit. The green
    color indicates positive voltage. The gray color indicates ground. A red
    color indicates negative voltage. The moving yellow dots indicate current.

    To turn a switch on or off, just click on it. If you move the mouse over
    any component of the circuit, you will see a short description of that
    component and its current state in the lower right corner of the window. To
    modify a component, move the mouse over it, click the right mouse button (or
    control-click if you have a Mac) and select "Edit".

    The "Circuits" menu contains a lot of sample circuits for you to try.

    If you don't have Java, get the Java plug-in.

    Directions.

    Index of Circuit Examples.

    More applets.

    Zip archive of this applet. (double-click on circuit.jar to run)

    The source.

    Version 1.6a, posted 5/30/13: delete key to delete, double-click to edit,
    import/export to/from files when run locally

    Thanks to Rodrigo Hausen for file import/export and many other UI
    improvements. Thanks to J. Mike Rollins for the Zener diode code. Thanks to
    Julius Schmidt for the spark gap code and some examples. Thanks to Dustin
    Soodak for help with the user interface improvements.

    =============================

    I na dole masę jakichś reklam.

    Ale to już nieaktualne bo już wiem, że symulujesz jakiś inny schemat.

    P.G.

  • 47. Data: 2013-11-05 11:35:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

> [...]
    > pojazdu (i innych ówczesnych urządzeń). Stąd też rzadko się zdarzało,
    > aby część wyjęta z jednego pojazdu pasowała wprost (bez dopasowania) do

    Dlaczego tylko dla młodszych? Czy jest tu ktoś, kto może pamiętać samochody
    wyprodukowane wczesniej, niż Ford T (i jeszcze mieć doświadczenia z wymianą
    droselkapy)?

    Jarek

    --
    Żył był w Biblii Hiob | Jak to pojąć ma
    można się założyć | mędrzec czy idiota

  • 48. Data: 2013-11-05 13:56:18
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 04.11.2013 o 15:30 Tmek <T...@d...ek> pisze:

    > U?ytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Nie wiem jaki on jest ale jak nie jest niskonapieciowy to sie NIE nadaje
    > bo sie nigdy ca?kowicie nie otworzy, do tego spadek nap na tyrystorze
    > powoduje ?e na bramce bedzie max 3.5V, wiekszo?ae mosfetów odpada.
    >
    > Mosfet jest niskonapieciowy na 5V.
    To zły, ty masz na bramce max 3-3.5V w porywach, nie otwarty całkowicie
    będzie
    się grzał, nie mówiąc już o spadku napięcia na nim.
    --

    Pozdr
    Janusz

  • 49. Data: 2013-11-05 14:01:40
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 05.11.2013 o 00:31 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale samochodow hybrydowych troche juz jest i chyba nawet po Polsce
    > troche jezdzi.
    Ale co majeden z drugim wspólnego, przekaźnik pewnie w tej hybrydzie
    też się nie jeden znajdzie.
    --

    Pozdr
    Janusz

  • 50. Data: 2013-11-05 14:41:36
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:PiotrGalka.pme.1383645942@news.chmurka.net...

    > I na dole masę jakichś reklam.
    >
    > Ale to już nieaktualne bo już wiem, że symulujesz jakiś inny schemat.

    Jestem wdzieczny za cierpliwosc i sorry, ze gmatwam temat, ale jak widac
    kiepski w te klocki jestem.

    (Symulator otwiera mi sie w oknie przegladarki. Wlasnie dlatego to go
    poslalem zeby nie trzeba bylo niczego sciagac, choc widac gdzie indziej nie
    dzialalo to od razu)

    Symulacje oparlem na schemacie, ktory wczoraj wkleilem po poprawkach.
    Mowiles ze wyglada ok, wiec przerysowalem go
    http://img163.imageshack.us/img163/373/vlwf.png

    I w tej postaci ma dzielnik 10k mial isc od plusa zasialania do bazy i od
    drenu do bazy. Tak to zrozumialem i rzeczywiscie na schemacie wychodzi, ze
    jest to bez sensu.

    >Przecież dzielnik 10k+10k miał być zasilony (gdy MOS się włączy) 5V, a
    >tutaj na dzielnik zawsze idzie 0V

    I tu nie wiem jak powinien byc podlaczony.

    Doszedlem do tego, ze usuwajac czesc dzielnika i zmnieniac opornosc uzyskuje
    funkcjonalnosc o ktorej bylam mowa
    http://tinyurl.com/o6af2kn

    W koncu chyba jednak wezme przekaznik, bo prosty wydawaloby przypadek
    komplikue sie coraz bardziej.

    pozdrawiam
    Tmek