eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPodtrzymanie radia samochodowego przy rozruchuRe: Podtrzymanie radia samochodowego przy rozruchu
  • X-Received: by 2002:a81:6a86:0:b0:52e:ec04:5b98 with SMTP id
    f128-20020a816a86000000b0052eec045b98mr1141541ywc.247.1676318328944; Mon,
    13 Feb 2023 11:58:48 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a81:6a86:0:b0:52e:ec04:5b98 with SMTP id
    f128-20020a816a86000000b0052eec045b98mr1141541ywc.247.1676318328944; Mon,
    13 Feb 2023 11:58:48 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news.ripco.com!usenet.blueworldhosti
    ng.com!feed1.usenet.blueworldhosting.com!peer02.iad!feed-me.highwinds-media.com
    !news.highwinds-media.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.c
    om!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 13 Feb 2023 11:58:48 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <zbhk3crhv9d9$.1x8bhbe5ts8e0$.dlg@40tude.net>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=24.77.110.106;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 24.77.110.106
    References: <tsbc3j$c6q8$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <3249049183$20230213094015@squadack.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <zbhk3crhv9d9$.1x8bhbe5ts8e0$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <f...@g...com>
    Subject: Re: Podtrzymanie radia samochodowego przy rozruchu
    From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 13 Feb 2023 19:58:49 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 4434
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:778281
    [ ukryj nagłówki ]

    poniedziałek, 13 lutego 2023 o 06:00:37 UTC-6 Adam napisał(a):
    > Dnia Mon, 13 Feb 2023 11:08:22 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    >
    > > Pan RoMan Mandziejewicz napisał:
    > >
    > >>> temat dosyć popularny: radio samochodowe wyłącza się przy rozruchu
    > >>> silnika, w konsekwencji gubi połaczenia Bluetooth. Popularnym
    > >>> rozwiązaniem jest zasilanie radia przez diodę ( chyba schottky ) i
    > >>> podtrzymanie radia akumulatorem niewielkiej pojemności. Jakieś konkrety
    > >>> ? Który typ akumulatora zniesie taką eksploatację - w aucie akumulatorem
    > >>> rozruchowym jest zwykły akumulator z *ciekłym* elektrolitem.
    > >>
    > >> A nie wystarczy poprawne podłączenie do instalacji? Radio samochodowe
    > >> ma zazwyczaj dwa wejścia zasilania - jedno stałe zasilane - dla
    > >> podtrzymania pamięci, ustawień itd, za drugie po kluczyku...
    > >
    > > Chyba nie wystarczy. Bo to "po kluczyku" jest wyłaczane na czas rozruchu.
    > > Zamysł autora tej koncepcji był chyba taki, żeby nie było słychać zakłóceń
    > > w głośnikach. W każdym samochodzie tak miałem. Fabrycznie montowane radia
    > > podłączone do fabrycznie instalowanych złącz w samochodzie. Też mnie to
    > > lekko wkurza czasem.
    > Ja spotykałem się z innymi przypadkami.
    > Nowe stacje multimedialne podłączane do starszych samochodów.
    > Spotykałem się z zawieszaniem się systemu lub nawet pełnym resetem do
    > ustawień fabrycznych, jeśli samochód od razu nie odpalił i ktoś szybko
    > drugi lub trzeci raz próbuje uruchomić silnik.
    >

    Bo aku zdycha. Wymien aku i bedzie lepiej. Choc nie na dlugo bo aktualnie akumulatory
    robi sie jakos inaczej i nie wytrzymuja tyle co ani stare ani nowsze fabryczne.

    > O dziwo, spotykałem się z tym najczęściej w firmowych. Pamiętam dobrego
    > Pioneera i chyba Alpine. Chińskie wynalazki raczej nie miewały problemów w
    > tym zakresie, natomiast miewały dużo inneych, ale to już nie na temat.
    >
    > Dawno temu w swoim Maluchu małem problem sporadycznego resetu ustawień
    > radia (jeszcze PLL, bez RDS).
    > Poszła dioda w szereg i mały akumulatorek 12V jak z centralki alarmu i
    > problem przestał istnieć. A radyjko też zasialne dwoma przewodami.
    >

    Ta, ale to nieco plaster na syfa bo glowny aku pada.

    Choc jak nie ma zimno i silnik nie jest zaklejony olejem to zazwyczaj aku daje znac
    ze odchodzi sporo wczesniej.

    Gorzej jak olej gesty a komp w aucie uparcie czeka az silnik sie bedzie krecil
    550obr/min zanim paliwo poda. Wtedy jak aku jeszcze kreci ale juz slabiej to auto i
    tak nie odpali.

    Tak czy siak, dobry aku warto miec.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: