eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPodtrzymanie radia samochodowego przy rozruchuRe: Podtrzymanie radia samochodowego przy rozruchu
  • Data: 2023-02-13 20:58:48
    Temat: Re: Podtrzymanie radia samochodowego przy rozruchu
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    poniedziałek, 13 lutego 2023 o 06:00:37 UTC-6 Adam napisał(a):
    > Dnia Mon, 13 Feb 2023 11:08:22 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    >
    > > Pan RoMan Mandziejewicz napisał:
    > >
    > >>> temat dosyć popularny: radio samochodowe wyłącza się przy rozruchu
    > >>> silnika, w konsekwencji gubi połaczenia Bluetooth. Popularnym
    > >>> rozwiązaniem jest zasilanie radia przez diodę ( chyba schottky ) i
    > >>> podtrzymanie radia akumulatorem niewielkiej pojemności. Jakieś konkrety
    > >>> ? Który typ akumulatora zniesie taką eksploatację - w aucie akumulatorem
    > >>> rozruchowym jest zwykły akumulator z *ciekłym* elektrolitem.
    > >>
    > >> A nie wystarczy poprawne podłączenie do instalacji? Radio samochodowe
    > >> ma zazwyczaj dwa wejścia zasilania - jedno stałe zasilane - dla
    > >> podtrzymania pamięci, ustawień itd, za drugie po kluczyku...
    > >
    > > Chyba nie wystarczy. Bo to "po kluczyku" jest wyłaczane na czas rozruchu.
    > > Zamysł autora tej koncepcji był chyba taki, żeby nie było słychać zakłóceń
    > > w głośnikach. W każdym samochodzie tak miałem. Fabrycznie montowane radia
    > > podłączone do fabrycznie instalowanych złącz w samochodzie. Też mnie to
    > > lekko wkurza czasem.
    > Ja spotykałem się z innymi przypadkami.
    > Nowe stacje multimedialne podłączane do starszych samochodów.
    > Spotykałem się z zawieszaniem się systemu lub nawet pełnym resetem do
    > ustawień fabrycznych, jeśli samochód od razu nie odpalił i ktoś szybko
    > drugi lub trzeci raz próbuje uruchomić silnik.
    >

    Bo aku zdycha. Wymien aku i bedzie lepiej. Choc nie na dlugo bo aktualnie akumulatory
    robi sie jakos inaczej i nie wytrzymuja tyle co ani stare ani nowsze fabryczne.

    > O dziwo, spotykałem się z tym najczęściej w firmowych. Pamiętam dobrego
    > Pioneera i chyba Alpine. Chińskie wynalazki raczej nie miewały problemów w
    > tym zakresie, natomiast miewały dużo inneych, ale to już nie na temat.
    >
    > Dawno temu w swoim Maluchu małem problem sporadycznego resetu ustawień
    > radia (jeszcze PLL, bez RDS).
    > Poszła dioda w szereg i mały akumulatorek 12V jak z centralki alarmu i
    > problem przestał istnieć. A radyjko też zasialne dwoma przewodami.
    >

    Ta, ale to nieco plaster na syfa bo glowny aku pada.

    Choc jak nie ma zimno i silnik nie jest zaklejony olejem to zazwyczaj aku daje znac
    ze odchodzi sporo wczesniej.

    Gorzej jak olej gesty a komp w aucie uparcie czeka az silnik sie bedzie krecil
    550obr/min zanim paliwo poda. Wtedy jak aku jeszcze kreci ale juz slabiej to auto i
    tak nie odpali.

    Tak czy siak, dobry aku warto miec.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: