  • 41. Data: 2014-03-28 09:27:31
    Temat: Re: Podtrzymanie chwilowego przycisku 220V na 5-10 sekund
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    > Same z siebie nie chcą trzymać, ale za to jak będzie np. pożar i prądu
    > zabraknie to można bez problemu wyjść.

    Akumulatory podtrzymania są na tyle blisko drzwi, że jak się bedą fajczyć, może
    byc kłopot przez te drzwi przechodzić.

  • 42. Data: 2014-03-28 13:25:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:
    > Jest sobie przycisk uruchamiający elektromagnes 220VAC bramy
    > wejściowej.
    > Jest jakieś proste urządzenie (gotowe, do kupienia nie do robienia),
    > które po wciśnięciu przycisku podtrzyma obwód zamknięty dla
    > elektromagnesu na tyle czasu ile użytkownik trzyma przycisk
    > plus dodatkowe 5-10s dodane po jego puszczeniu?
    >
    > Najchętniej aby było to małe i można było schować do puszki razem
    > z chwilowym przyciskiem...

    takei małe to moze być trudno znaleźć ale trzeba by szukać

    http://hurtownia.elektromag.pl/F-F-Przekaznik-czasow
    y-PCS-506-230V-10A(56,68689,12827).aspx

    chyab to...

    jakby co oni tam mają sporo innych

    albo wprost na stronei prtoducenta szukaj...

    http://www.fif.com.pl/

    :)

  • 43. Data: 2014-03-28 15:53:44
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

    > To co opisujesz przy bramie, to mi wygląda na zworę elektromagnetyczną,
    > czyli taki elektromagnes trzymający stalową sztabkę.

    A tu więcej:

    http://sklep-ecsystem.pl/zwora-elektromagnetyczna-30
    0u.html
    http://www.miwiurmet.com.pl/automatyka_katalog_produ
    ktow-zwory_elektromagnetyczne-zwora_elektromagnetycz
    na_280_kg,-,gr,187_988_990,pr,14983.html

    W sumie ciekawe, jak to jest z tą nośnością. Niby 300 kg, ale ile
    w impulsie może dać z siebie człowiek, powiedzmy 100 kg, rzucający
    się na drzwi?

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 44. Data: 2014-03-28 16:57:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Wysocki napisał:

> [...]
    >
    > W sumie ciekawe, jak to jest z tą nośnością. Niby 300 kg, ale ile
    > w impulsie może dać z siebie człowiek, powiedzmy 100 kg, rzucający

    We wcześniej opisanym przeze mnie przypadku (kuta stalowa brama), jak i w
    w przykładach z podanych linków (drewniane drzwi), to zamknięcie montowane
    jest na samej górze. Zapewne da się wejść na rympał, być może łamiąc przy
    tym skrzydło drzwi. Ze stalową kratą trochę gorzej, bo ona sprężynuje,
    więc osiłek może się od niej odbić. Ale nie wykluczam niczego. Gdyby taki
    zamek zamontować przy klamce, to by go było łatwiej sforsować precyzyjnym
    impulsem kinetycznym.

    --
    Jarek

  • 45. Data: 2014-03-28 18:04:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Marek Dyjor"
    > takei małe to moze być trudno znaleźć ale trzeba by szukać
> [...]

    A taki rygiel ile birze prądu? Bo ten przekaźnik chyba działa od 15W.
    Jakoś nie mogłem znaleźć rygla na 230 V. Tylk na niskie napięcia.

    Robert

  • 46. Data: 2014-03-28 18:35:43
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 28.03.2014 16:57, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > jest na samej górze. Zapewne da się wejść na rympał, być może łamiąc przy
    > tym skrzydło drzwi. Ze stalową kratą trochę gorzej, bo ona sprężynuje,

    Zwory nie nadają się IMHO jako zabezpieczenie przeciwwłamaniowe
    (oczywiście sprzedawca wie swoje). Zworę 300kg można oderwać odpowiednio
    taranując drzwi ciałem, przy czym paradoksalnie im sztywniejsze drzwi
    tym łatwiej - drewniane drzwi zamortyzują uderzenie i zwora nie puści (o
    ile jest prawidłowo zamocowana i same drzwi wytrzymają).

    --
    Mirek.

  • 47. Data: 2014-03-29 18:28:26
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > W sumie ciekawe, jak to jest z tą nośnością. Niby 300 kg, ale ile
    > w impulsie może dać z siebie człowiek, powiedzmy 100 kg, rzucający

    Nie robiłem pomiarów, ale 300 kg wydaje się wartością realną. Jest tylko
    jedno "ale". :) Zwora musi idealnie przylegać do elektromagnesu.
    Nierównoległy montaż lub przesunięcie zwory poza bieguny elektromagnesu
    drastycznie obniża siłę przyciągania. Nawet karta papieru lub folia nałożona
    na elektromagnes osłabia skuteczność zabezpieczenia.

    Stosując dużą i odpowiednio skierowaną serwisową deltę Diraca czasem udaje
    się otworzyć drzwi zabezpieczone zworą. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 48. Data: 2014-03-30 10:48:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert Wańkowski wrote:
    > "Marek Dyjor"
    y-PCS-506-230V-10A(56,

    > A taki rygiel ile birze prądu? Bo ten przekaźnik chyba działa od 15W.
    > Jakoś nie mogłem znaleźć rygla na 230 V. Tylk na niskie napięcia.

    to możan dać trafo i mała żaróweczke w szereg i już mamy te 15W :)