  • 1. Data: 2014-03-26 17:07:38
    Temat: ATtiny13A i I2C
    Od: "Akond ze skwak" <A...@s...pl>

    Czy da się zrobić na ATtiny13 master I2C w prostym układzie :
    Czujnik ->i2c->procesor->sygnalizator (beeper).

    Wszystko ma być jak najmniejsze. Przy jednej określonej kombinacji z
    czujnika ma działać sygnalizacja.
    Żadnych obliczeń.
    Zasilanie z bateryjki 3V i mniej. (jak najdłużej)

    A może nie Attiny tylko coś innego ?

    pozdr.

  • 2. Data: 2014-03-26 17:17:00
    Temat: Re: ATtiny13A i I2C
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W jednym urządziu robiłem na Attiny I2C sniffer. Czyli odbierał I2C i
    przekazywał po serialu odebrane dane. Więc mastera chyba też powinno się
    dać zrobić.

  • 3. Data: 2014-03-26 19:37:57
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > czujnika ma działać sygnalizacja.
    > Żadnych obliczeń.
    > Zasilanie z bateryjki 3V i mniej. (jak najdłużej)
    Moja żona zrobiła programową obsługę I2C na 16F628.
    Obsługuje to pamięć 24C256.
    Więc z pewnością się da.
    S.

  • 4. Data: 2014-03-27 09:22:53
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-03-26 17:07, Akond ze skwak pisze:
    > Czy da się zrobić na ATtiny13 master I2C w prostym układzie : Czujnik
    > ->i2c->procesor->sygnalizator (beeper).

    Patrz u źródeł.
    http://www.atmel.com/devices/ATTINY13A.aspx?tab=docu
    ments

    Atmel AVR156: TWI Master Bit Bang Driver
    (file size: 126KB, 4 pages, revision A, updated: 07/2012)

    This application note describes a Two-wire Interface (TWI) master
    implementation, in the form of a full-featured driver. Many chips
    feature a hardware TWI module; others have Universal Serial Interface
    (USI), which can be used in TWI mode. This application note discusses
    the TWI master driver for devices without any of these hardware modules.
    This driver provides interfaces to read/write to a TWI slave.

    TWI to Atmelowska nazwa I2C

    Ja, o ile pamiętam, lata temu używałem I2C Master autorstwa Petera
    Fleury'ego
    http://homepage.hispeed.ch/peterfleury/avr-software.
    html

    --
    Michał

  • 5. Data: 2014-03-27 17:47:09
    Od: "Akond ze skwak" <A...@s...pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >TWI to Atmelowska nazwa I2C

    >Ja, o ile pamiętam, lata temu używałem I2C Master autorstwa Petera

    ATtiny13 nie posiada TWI ani USI.
    Posiada 1kB pamięci programu, 64B RAM i 64B EEPROM.
    Trochę ciasno, ale coś pokombinuję.

    Dzięki za link.

    AZS

  • 6. Data: 2014-03-27 22:45:32
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-03-27 17:47, Akond ze skwak pisze:
    > Użytkownik "Michał Lankosz" napisał w wiadomości grup

    ments

    html

    > ATtiny13 nie posiada TWI ani USI.
    Czy ja gdzieś napisałem, że posiada TWI lub USI? Czy w nocie napisano
    gdzieś, że posiada?

    > Posiada 1kB pamięci programu, 64B RAM i 64B EEPROM.
    > Trochę ciasno, ale coś pokombinuję.
    W nocie Atmela napisano, że kod C zajmuje 713 bajtów. Czytanie czujnika
    i obsługa beepera powinna zająć bardzo niewiele. Wraz z kodem startowym
    powinno się zmieścić. Zawsze można obciąć ten kod od I2c i na przykład
    pozbyć się funkcji odczytu i zapisu ciągu danych, a w programie głównym
    wywoływać funkcje wysyłania i odbioru pojedynczych bajtów, o ile z
    czujnika odczytujesz stałą liczbę danych.
    Napisz swój program i sprawdź ile zajmuje kod wynikowy. Pomyśl też o
    pewnym zapasie - a nóż coś trzeba będzie dodać.
    Swego czasu na AT90S1200 implementowałem prosty I2C w ASM i było jeszcze
    mnóstwo miejsca na resztę.
    Obecnie wybór jest ogromny. Są ATtiny ośmionóżkowe z większym flashem,
    ale na moje oko ten ATtiny13 powinien starczyć. W razie czego kupisz
    większy.

    --
    Michał

  • 7. Data: 2014-03-28 09:33:48
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Akond ze skwak <A...@s...pl> wrote:

    > ATtiny13 nie posiada TWI ani USI.

    Musi być tiny13? Są inne tiny w tej samej obudowie, które mają TWI (czy
    USI nie wiem, częściej używałem TWI i nie zwracałem uwagi na USI).

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 8. Data: 2014-03-28 09:56:36
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2014-03-27 17:47, Akond ze skwak pisze:

    > ATtiny13 nie posiada TWI ani USI.
    > Posiada 1kB pamięci programu, 64B RAM i 64B EEPROM.
    > Trochę ciasno, ale coś pokombinuję.

    To wskocz piętro wyżej na ATtiny25/45/85.
    Będziesz miał wszystkiego więcej i wsparcie dla TWI. Fakt, procentowo
    również więcej kosztuje, ale nie jest to chyba aż taka wielka różnica.

    Pozdrawiam

    DD

  • 9. Data: 2014-03-29 18:11:44
    Od: "Akond ze skwak" <A...@s...pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" napisał w wiadomości grup

    html

    Zrobiłem w oparciu o źródła z linku wyżej.
    Wszystko działa bez problemu na ATtiny13.

    Obsługa i2c + beeper + prosta analiza danych = 520B czyli jakieś 52%
    pojemności pamięci programu.

    Jeszcze raz dzięki za link.

    Akond

  • 10. Data: 2014-04-06 09:32:47
    Od: "Akond ze skwak" <A...@s...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >To wskocz piętro wyżej na ATtiny25/45/85.
    >Będziesz miał wszystkiego więcej i wsparcie dla TWI. Fakt, procentowo
    >również więcej kosztuje, ale nie jest to chyba aż taka wielka różnica.

    Jestem po lekturze specyfikacji Attiny85 i testach. Jest tam USI = rejestr
    przesuwny + licznik i nic więcej.
    Od USI do TWI jeszcze daleka droga. Większość trzeba zrobić programowo.

    Jeżeli obsuga TWI w ATtiny13 czysto programowo zajmuje mniej niż 500B to
    wsparcie w w postaci USI na którym oszczędzę 100B to żadna radocha.

    Oczywiście duży plus dla ATtiny85 w stosunku do 13-stki to 8 razy większa
    pamięć RAM.
    Tu już można poszaleć.

    AZS