  • 31. Data: 2014-03-27 14:20:42
    Temat: Re: Podtrzymanie chwilowego przycisku 220V na 5-10 sekund
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sylwester Łazar napisał:

    > Może i to nie jest jeszcze "krzemowe" rozwiązanie, ale wygląda na to,
    > że wymyśliliście siłownik centralnego zamka w samochodzie za 17 zł :-)
    > http://allegro.pl/silownik-master-silowniki-do-centr
    alnego-zamka-i4012078341.html

    Czyniąc założenie, że furtka w płocie jest szczególnym przypadkiem
    samochodu stacjonarnego, to tak, rozwiązanie jest stosowane powszechnie.
    Tym nie mniej jednak nie spotkałem się, by coś takiego montowane było
    do nieruchomości.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2014-03-27 14:31:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Budyń"
    > wydawałoby sie ze układ elektryczny bramki tez potrzebuje :)

    Pszemol pisał, że w puszce z przyciskiem to chce umieścić.

    Robert

  • 33. Data: 2014-03-27 14:42:39
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > W takim razie to by było trzecie rozwiązanie (w wielu przypadkach
    > najlepsze).

    Ale w czym działanie "trzeciego rozwiązania" różniłoby się od rygla
    rewersyjnego?
    W dzień wyłączasz zasilanie i drzwi są stale otworzone. W nocy załączasz
    zasilanie i blokujesz drzwi na stałe.

    Chyba, że masz na myśli zamek zasuwkowy.
    http://www.elektrozaczepy.lap.pl/?p=productsMore&iPr
    oduct=137

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 34. Data: 2014-03-27 15:02:32
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    > Jak się wpisze w guglownicę coś w rodzaju "czasowy wyłącznik wentylatora
    > łazienkowego", to więcej podobnych diwajsów wyskakuje. Ten zresztą wygląda
    > mi na overkill, pewnie nie jest najtańszy. Widywałem takie małe kostki
    > umieszczone wprost w obudowie wentylatora.

    Wedlug witryny producenta 47zl...
    Czyli tanszy niż ten amerykański, 20-sekundowy za $21+wysyłka.
    A nie dość że polska myśl techniczna to w tej cenie jest dosyć szeroki
    zakres regulacji czasu podtrzymania. Tylko nie widzę go nigdzie do
    kupienia.

  • 35. Data: 2014-03-27 15:12:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

> [...]
    > A nie dość że polska myśl techniczna to w tej cenie jest dosyć szeroki
    > zakres regulacji czasu podtrzymania. Tylko nie widzę go nigdzie do

    http://allegro.pl/wylacznik-czasowy-cs3-4-do-zarowek
    -wentylatorow-i4061520122.html

    41 zł plus koszty wysyłki. Może być?

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2014-03-27 15:13:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba napisał:

    > Ale w czym działanie "trzeciego rozwiązania" różniłoby się od rygla
    > rewersyjnego?

    Choćby brakiem konieczności ciągłego zasilania (jak ktoś chce, to niech
    sobie przeliczy na tony dwutlenku węgla, centymetry podnoszących się wód
    oceanów, czy po prostu stopnie Celsjusza).

    > W dzień wyłączasz zasilanie i drzwi są stale otworzone. W nocy załączasz
    > zasilanie i blokujesz drzwi na stałe.

    Pomysł ten został już porównany do elektrycznych zamków w samochodzie.
    Tam rozwiązania wymagające stałego przepływu prądu jakoś się nie
    przyjęły. W zastosowaniach domowych to kryterium też może się okazać
    ważne.

    > Chyba, że masz na myśli zamek zasuwkowy.
    > http://www.elektrozaczepy.lap.pl/?p=productsMore&iPr
    oduct=137

    Też. Ale tym razem chodziło o lekkie wykonanie do furtki.

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2014-03-27 15:36:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Piotr Dmochowski"
    > Ktoś widział takie cudo na magnesach, co działa bez prądu?
    http://allegro.pl/elektromagnes-trwale-magn-12vdc-50
    0n-praca-ciagla-i4072813467.html

    Robert

  • 38. Data: 2014-03-27 16:41:20
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    > http://allegro.pl/wylacznik-czasowy-cs3-4-do-zarowek
    -wentylatorow-i4061520122.html

    > 41 zł plus koszty wysyłki. Może być?

    Fajne, w obudowie nawet... dzięki... :-)

  • 39. Data: 2014-03-27 23:06:00
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > Tu znalazłem coś innego... i nie wiem jak to ma niby działać, ktoś wie?
    > http://www.rakuten.com/prod/diversitech-corporation-
    adb1-adjustable-delay-on-break-timer/262685929.html

    > Jak to niby ma podtrzymać zasilanie urządzenia skoro ma tylko dwa
    > zaciski i ze schematu na obudowie wynika, że podłącza się to w szereg
    > z wyłącznikiem (przyciskiem). Czego ja tu nie rozumiem?

    Już wiem jak to działa... I wystarczą dwa przewody :-)
    To nie jest to czego szukam, mimo że nazywa sie to "delay on break". To
    urzadzenie opóźnia załączenie następnego cyklu pracy sprężarki/silnika gdy
    zacznie sie on wczesniej niz ustawione opóźnienie... Dlatego wystarczą dwa
    terminale bo nie jest to do podtrzymywania włączenia tylko do opozniania
    wlaczenia :-)

  • 40. Data: 2014-03-28 08:38:46
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-27 12:26, Pszemol pisze:

    > Dobry pomysł, bo właśnie rozmawialiśmy o tym czy 20 sekund
    > wystarczy i zacząłem szukać takich, z regulowanym czasem :-)))
    > Gdzie takie elektrozaczepy kupię w Krakowie? Castorama, OBI mają to?

    Osobiście kupowałem takie w Castoramie. Myślę, że w pozostałych
    marketach także mają.