    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Podtrzymanie chwilowego przycisku 220V na 5-10 sekund
    Date: Fri, 28 Mar 2014 16:57:44 +0100

    Pan Adam Wysocki napisał:

    > A tu więcej:
    >
    > http://sklep-ecsystem.pl/zwora-elektromagnetyczna-30
    0u.html
    > http://www.miwiurmet.com.pl/automatyka_katalog_produ
    ktow-zwory_elektromagnetyczne-zwora_elektromagnetycz
    na_280_kg,-,gr,187_988_990,pr,14983.html

    > W sumie ciekawe, jak to jest z tą nośnością. Niby 300 kg, ale ile
    > w impulsie może dać z siebie człowiek, powiedzmy 100 kg, rzucający
    > się na drzwi?

    We wcześniej opisanym przeze mnie przypadku (kuta stalowa brama), jak i w
    w przykładach z podanych linków (drewniane drzwi), to zamknięcie montowane
    jest na samej górze. Zapewne da się wejść na rympał, być może łamiąc przy
    tym skrzydło drzwi. Ze stalową kratą trochę gorzej, bo ona sprężynuje,
    więc osiłek może się od niej odbić. Ale nie wykluczam niczego. Gdyby taki
    zamek zamontować przy klamce, to by go było łatwiej sforsować precyzyjnym
    impulsem kinetycznym.

    --
    Jarek