    From: Mirek <i...@z...adres>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Podtrzymanie chwilowego przycisku 220V na 5-10 sekund
    Date: Fri, 28 Mar 2014 18:35:43 +0100

    On 28.03.2014 16:57, Jarosław Sokołowski wrote:

    > We wcześniej opisanym przeze mnie przypadku (kuta stalowa brama), jak i w
    > w przykładach z podanych linków (drewniane drzwi), to zamknięcie montowane
    > jest na samej górze. Zapewne da się wejść na rympał, być może łamiąc przy
    > tym skrzydło drzwi. Ze stalową kratą trochę gorzej, bo ona sprężynuje,

    Zwory nie nadają się IMHO jako zabezpieczenie przeciwwłamaniowe
    (oczywiście sprzedawca wie swoje). Zworę 300kg można oderwać odpowiednio
    taranując drzwi ciałem, przy czym paradoksalnie im sztywniejsze drzwi
    tym łatwiej - drewniane drzwi zamortyzują uderzenie i zwora nie puści (o
    ile jest prawidłowo zamocowana i same drzwi wytrzymają).

    --
    Mirek.