eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPodtrzymanie akumulatora w samochodzie strażackim zimąRe: Podtrzymanie akumulatora w samochodzie strażackim zimą
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Podtrzymanie akumulatora w samochodzie strażackim zimą
    Date: Mon, 28 Jan 2013 17:38:27 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 45
    Message-ID: <ke69hi$383$1@node1.news.atman.pl>
    References: <5103b14e$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-goc-26.acn.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1359391090 3331 85.222.81.77 (28 Jan 2013 16:38:10 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Jan 2013 16:38:10 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 130128-0, 28.01.2013), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:641419
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "raqs" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:5103b14e$0$1209$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witajcie,
    >
    > Postawiono mnie przed takim oto problemem: W samochodzie OSP (diesel star
    > 266), z racji specyfiki, używanym sporadycznie, występują cięgłe problemy
    > z akumulatorem, zwłaszcza zimą. Auto stoi w nieogrzewanym garażu, jak
    > wspomniałem, sporadycznie jest odpalane, co zaskutkowało tym, że po
    > wystąpieniu niewielkich mrozów nie można go już odpalić.
    > Wiem, że trzymanie aku na prostowniku nie jest dobrym pomysłem, poszukuję
    > więc lepszego rozwiązania.
    > Znalazłem w sieci taką stronkę:
    > http://bc107.republika.pl/html/akumulator.html
    > w której autor poleca trzymać aku na małym zasilaczu. Czy ktoś z
    > szanownych forumowiczów stosował podobne rozwiązanie? A może możecie
    > polecić coś z własnego doświadczenia?
    > Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
    >


    Akumulatory prawdopodobnie masz już do wymiany.
    Do utrzymywania ich w naładowaniu możesz zastosować wyroby Pulsara:
    http://www.pulsar.pl/gfx4/zestawienie14-duze-PL.jpg
    http://www.pulsar.pl/gfx4/zestawienie15-duze-PL.jpg

    Lepiej zastosować 2x13,8V niż 27,6V, ponieważ w przypadku awarii jednego z
    akumulatorów w szeregu, nie przeładujesz (nie wygotujesz) tego jeszcze
    sprawnego.

    Od akumulatorów w samochodzie wyprowadź na jakieś łatwo rozłączalne złącze
    oddzielnie + i - każdego akumulatora. Złącze umieść tak, żeby kabel od
    ładowarek przechodził przez drzwi kierowcy albo koło kierownicy. Zwiększa to
    szansę, że nikt nie odjedzie z nieodłączonymi kablami.

    Możesz też zapytać się w firmie składającej samochody pożarnicze o gotowe
    moduły ładowarek do zabudowy na stałe w samochodzie z atestami itp.
    Montujesz wtedy taki moduł w samochodzie, gniazdo "męskie" na 230V na
    karoserii i możesz nawet zasilać grzałkę w silniku. Zwiększysz przy okazji
    żywotność silnika i turbiny.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: