-
Data: 2013-01-28 15:55:22
Temat: Re: Podtrzymanie akumulatora w samochodzie strażackim zimą
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello ToMasz,
Monday, January 28, 2013, 3:22:07 PM, you wrote:
>> Postawiono mnie przed takim oto problemem: W samochodzie OSP (diesel
>> star 266), z racji specyfiki, używanym sporadycznie, występują cięgłe
>> problemy z akumulatorem, zwłaszcza zimą. Auto stoi w nieogrzewanym
>> garażu, jak wspomniałem, sporadycznie jest odpalane, co zaskutkowało
>> tym, że po wystąpieniu niewielkich mrozów nie można go już odpalić.
>> Wiem, że trzymanie aku na prostowniku nie jest dobrym pomysłem,
>> poszukuję więc lepszego rozwiązania.
>> Znalazłem w sieci taką stronkę:
>> http://bc107.republika.pl/html/akumulator.html
>> w której autor poleca trzymać aku na małym zasilaczu. Czy ktoś z
>> szanownych forumowiczów stosował podobne rozwiązanie? A może możecie
>> polecić coś z własnego doświadczenia?
>> Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
> Dziwne. Normalne auta strażackie są podłączone do sieci 24 godziny cały
> rok. prąd podgrzewa miskę olejową, podładowuje akumulator, a w razie
> spadku ciśnienia włącza się taki malutki kompresorek. W momencie
> "przekręcenia stacyjki" wtyczka jest samoczynnie odrzucana i auto można
> palić i jechać. zrobisz coś takiego sam?
> Jak lubisz się bawić, to zamontuj gniazdo zapalniczki służące do
> ładowania pojazdu - żeby się nie bawić z klemami itp. ZAsilacz zrób z
> transformatora, mostka z 4 diod i żarówki. żarówka ma ograniczać prąd.
> nawet jak zrobisz zwarcie - nic złego się nie stanie. układ prosty i
> bezawaryjny. jeżeli akumulator ma 120 Ah, to prąd 1.2A na pewno mu nie
> zaszkodzi....
Też tak myślałem i wysuszyłem akumulator 72Ah przez 2 tygodnie jak
zapomnialem odłączyć ładowarkę :( Ładowało prądem mniejszym - jakieś
0.5A. I wystarczyło.
Bezpiecznym rozwiązaniem jest utrzymywanie napięcia buforowego. I to
według obecnych a nie starych zasad czyli ledwie 2.3V/ogniwo (27.6V
dla instalacji 24V).
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 28.01.13 17:38 yabba
- 28.01.13 20:00 Cezary Grądys
- 28.01.13 22:18 DJ
- 28.01.13 22:26 Cezary Grądys
- 28.01.13 23:53 Grzegorz
- 18.07.13 18:20 Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
- 18.07.13 19:43 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=