    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Podstawy elektroniki - glupie pytanie
    Date: Sun, 27 Jul 2014 03:28:23 -0500

    On Sun, 27 Jul 2014 01:00:23 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >no to już wiesz, dlaczego dziś takich nie piszą...
    >Grupa docelowa zbyt mała. Dziś to chyba najchętniej się sięga po
    >programy na tableta w rodzaju everycircuit
    >
    >http://www.everycircuit.com/
    >
    >zresztą - polecam. Wydaje mi się, że może się przydać. Nawet
    >niekoniecznie początkującemu - możliwość sprawdzenia szybko jak się
    >zmieniają parametry układu ze zmianą wartości jakiegoś komponentu
    >całkiem przydatna może być.

    No wlasnie. Siega sie po programy, i wierzy im swiecie, bo rozumu nei
    staje. Nie staje, bo jak pare osob tu pisalo "elektronikowi teoria
    niepotzrebna"

    Kiesys, nauczajac przedmiotu Wstep do teorii obwodow, wprowadzilem
    pare bledow do programu uzywanego na laboratorium. Celowo. Na skutek
    tego, dzielnik napiecia - zrodlo 10V, dwa rezystory 1K poloczone
    szeregowo, dawal na wyjsciu 12V. Na jakies 100 osob, moze z 5
    zauwazylo ze cos nie gra. Reszta, zywcem skopiowala z ekranu i
    zamiescila w sprawozdaniu/ I tacy sa slasnie "laptopowi elektronicy" w
    czasach dzisiejszych

    A.L.