  • 21. Data: 2013-06-29 01:35:35
    Temat: Re: Podniesienie mocy = spadek spalania???
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 01:11:28 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Dnia Fri, 28 Jun 2013 19:01:26 +0200, J.F. napisał(a):
    > [...]
    > Czasami znajduje się w samochodach cuda które są ewidentymi błędami przy
    > projekcie - wbrew obiegowej opinii że jak już coś zrobiła "fabryka" to to
    > jest przemyślane na dziesiątą stronę :)

    Hm, ale wydaje mi sie ze przynajmniej testuja intensywnie.

    Ale moze juz nie - zawsze mozna wgrac upgrade :-)

    > Miałem wprawę w robieniu nieśmiertelności w grach ;)

    Ja tez, ale na atari 800. Tam to bylo niemal trywialne :-)

    J.

  • 22. Data: 2013-06-29 02:25:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 01:35:35 +0200, J.F. napisał(a):

    > Hm, ale wydaje mi sie ze przynajmniej testuja intensywnie.

    Teoretycznie tak - duża korporacja może sobie pozwolić na całe osobne
    zespoły do testowania.
    Tak jak z mojego podwórka to nawet na zespoły które produkują narzędzia
    wyłącznie dla zespołów które potem tymi narzędziami coś testują (zazwyczaj
    automatycznie).

    Mniejsza firma nie da rady uciągnąć takich ekstrawagancji.

    Ale zawsze prędzej czy później coś pójdzie nie tak tuż przed premierą i
    zaczyna się faza szybkich ruchów gdzie łatwo coś przeoczyć.

    > Ale moze juz nie - zawsze mozna wgrac upgrade :-)

    No chyba że się np. sworzeń wahacza zamontowało "do góry nogami" ;)

    > Ja tez, ale na atari 800. Tam to bylo niemal trywialne :-)

    Na atari zaczynałem :)

  • 23. Data: 2013-06-29 11:15:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 02:25:01 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > wyłącznie dla zespołów które potem tymi narzędziami coś testują (zazwyczaj

    Chodzilo mi raczej o to ze ktos w te samochody wsiada i przejezdza
    tysiace km. Moze w program nie zaglada, ale grube bledy wyjda.
    No i producenci samochodow to "duze korporacje", wiec testuja samchody
    dalej - chocby w komorze klimatycznej czy odpali przy -30 :-)

    > Mniejsza firma nie da rady uciągnąć takich ekstrawagancji.

    No i mniejsze firmy to zrozumialy i sie sprzedaly.
    (lub nie zrozumialy i zbankrutowaly)

    J.

  • 24. Data: 2013-06-29 12:05:46
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 29.06.2013 01:11, Tomasz Pyra wrote:
    > Dnia Fri, 28 Jun 2013 19:01:26 +0200, J.F. napisał(a):

    > Do tego fajny program do deasmblacji - ładne IDE, kod automagicznie
    > podzielony na bloczki, przy callach rysował strzałki itp.
    >
    > Tak szukam teraz tego deasemblera i nie mogę znaleźć -- zostało to wszystko
    > na popsutym laptopie.

    IDA pro ;)

    > Miałem wprawę w robieniu nieśmiertelności w grach ;)

    Ale to tylko jak szukasz konkretnej rzeczy a nie próbujesz zrozumieć
    całość. Ja parę lat temu bawiłem się gierkami flashowymi w ten sposób -
    nie znam kompletnie ichniego assemblera ale jest na tyle "standardowy"
    że jak się zna jakiś inny to nie ma problemu ;)

    Michoo

  • 25. Data: 2013-06-29 14:27:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 12:05:46 +0200, Michoo napisał(a):

    > IDA pro ;)

    O ten właśnie :)
    Nie mogłem znaleźć bo zmyliła mnie domena hex-rays.com

    Fajne narzędzie w każdym razie

  • 26. Data: 2013-06-29 14:31:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 11:15:34 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > No i producenci samochodow to "duze korporacje", wiec testuja samchody
    > dalej - chocby w komorze klimatycznej czy odpali przy -30 :-)

    Dzięki takim testom na pewno ryzyko poważnych wpadek jest mniejsze.
    Ale prędzej czy później dojdzie do sytuacji kiedy podzespół przy -30
    zawodzi, opracowuje się więc nowy, który tym razem zawodzi już w -20,
    kolejna próba i zawodzi w -10, a że właśnie samochód idzie na produkcję, no
    to wkłada się ten co wysiadł w -30 :)

    Albo w drugą stronę - można robić podzespoły który wysiądą precyzyjnie tuż
    po gwarancji...
    Mała firma nie da rady i rozpadnie się albo szybko, albo będzie wieczne :)

  • 27. Data: 2013-06-29 14:33:18
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 28.06.2013 17:20, Excite pisze:

    > Za to w fajnym opakowaniu z fajną nazwą sprzedaje się świetnie :)
    > Np.taki PowerBox jak opisywany w tym wątku
    > http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=434735 To i tak jest
    > zaawansowana wersja bo z potencjometrem a nie tylko samym opornikiem za
    > 10gr choć zasada działania i skuteczność taka sama.

    Niektóre z tych boxów, potrafią zmieniać charakterystykę. Kolega ma taki
    w Golfie. Box ma 8 czy 9 poziomów nastawy i oprócz tego, że wraz z
    każdym kolejnym zwiększa moc, to jeszcze coraz bardziej "wybrzusza"
    charakterystykę w dole. I nadal kosztuje 200 czy 300 zł. Więc nie do
    końca jest tak, jak mówisz.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 28. Data: 2013-07-01 22:44:51
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 28.06.2013 00:38, Iksiński pisze:
    > Są trzy możliwe wyjaśnienia:
    > 1. Jednak zmieniłeś styl jazdy
    > 2. Box tak naprawdę oszukuje sterownik silnika, więc silnik źle wylicza
    > ilość spalonego paliwa
    > 3. Oba powyższe wyjaśnienia są prawdziwe

    Jest jeszcze jedno, kolega (ten który to robił) właśnie mi tłumaczy, że
    większa sprawność silnika to mniejsze spalanie. Wyższe ciśnienie
    wtrysku, to wyższa sprawność i przy zachowaniu tego samego stylu jazdy,
    tych samych prędkości etc spalanie może być w efekcie odrobinę niższe.
    Albo jakoś tak :P

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 29. Data: 2013-07-01 23:27:08
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2013 22:44:51 UTC+2 użytkownik anacron napisał:

> [...]
    >
    > wtrysku, to wyższa sprawność i przy zachowaniu tego samego stylu jazdy,
    >
    > tych samych prędkości etc spalanie może być w efekcie odrobinę niższe.

    Sprawność silnika spalinowego można podnieść tylko w przypadku zwiększenia
    temperatury jego pracy. Współczesny silnik jest zbudowany z materiałów które nie
    wytrzymają podniesienia temperatury pracy. Zwiększenie dawki paliwa spowoduje
    przegrzanie współczesnego silnika i drastyczny spadek sprawności i trwałości.
    Podobnie zmniejszenie dawki paliwa wywoła taki sam skutek. Twój kolega pierdoli bez
    sensu. Żeby podnieść sprawność potrzebne są tłoki z powłokami ceramicznymi i zawory z
    materiałów których na razie nie ma a jeśli są to są tak drogie że ich zastosowanie w
    seryjnie produkowanym samochodzie jest nie realne.

  • 30. Data: 2013-07-02 00:24:06
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 01.07.2013 23:27, k...@g...com pisze:
    > Zwiększenie dawki paliwa spowoduje przegrzanie współczesnego silnika
    > i drastyczny spadek sprawności i trwałości.

    Ja w temacie tego spadku sprawności. Hamownia pokazuje przyrost mocy, a
    bawił się tylko ciśnieniem wtrysku. Ponoć w żadnym zakresie nie
    przekracza ona wartości maksymalnych dopuszczonych przez producenta. Co
    zabawniejsze komputer nadal uparcie twierdzi, że spala mniej i zaczynam
    mu wierzyć, bo wolniej ubywa ze zbiornika (więcej kilometrów na jednej
    przedziałce, ale jak jest naprawdę wyjdzie po zatankowaniu).

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza