  • 1. Data: 2011-08-31 12:59:56
    Temat: Podłączenie DVB-T do TV - zakłócenia sygnału przez sygnał analog. z telewizora
    Od: "Rageti" <exploris@***NO SPAM***.autograf.pl>

    Opiszę krótko: tuner DVB-T Maximum T-102 PVR podpięty do telewizora CRT
    poprzez złącze SCART/EURO. Sygnał a anteny podpięty najpierw do tunera DVB-T
    poźniej poprzez LOOP THROUGH trafia do telewizora CRT marki TRILUX.
    PROBLEM: Oglądam program z tunera a w tle przesuwa się delikatny cień
    programu aktualnie ustawionego na analogowym tunerze telewizora.
    Żyć z tym można ale czasami na ciemnym tle jest to trochę denerwujące.
    Kabel antenowy łączący tuner DVB-T z telewizorem jest porządny z
    pierścieniami ferrytowymi - produkcji BANDRIDGE, więc raczej jego nie ma się
    co czepiać.

    W chwili obecnej SCART to zwykły standardowy kabel.

    Czy jego wymiana SCART na ekranowany załatwi sprawę ???
    Czy może przyczyna tkwi gdzie indziej?
    Wydaje mi się, że wyjęcie wtyczki przewodu antenowego z telewizora eliminuje
    ten problem ...

    Będęw dzięczny za odpowiedź ...

    Pozdrawiam ... Exploris.

  • 2. Data: 2011-08-31 13:10:36
    Od: Twat <n...@o...pl>

    > W chwili obecnej SCART to zwykły standardowy kabel.
    >
    > Czy jego wymiana SCART na ekranowany załatwi sprawę ???

    TAK, miałem to samo i jest to wina badziewiatego kabla bez ekranu

  • 3. Data: 2011-08-31 14:03:25
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-08-31 14:59, Rageti wrote:
    > Opiszę krótko: tuner DVB-T Maximum T-102 PVR podpięty do telewizora CRT
    > poprzez złącze SCART/EURO. Sygnał a anteny podpięty najpierw do tunera
    > DVB-T poźniej poprzez LOOP THROUGH trafia do telewizora CRT marki TRILUX.
    Miałem podobny problem gdy w domu moich starszych podłączyłem w w/w
    sposób tunerek DVB-T renomowanej firmy NONAME do telewizora CRT
    Philipsa. Programy/obrazy co prawda się nie nakładały, ale gdy tuner był
    włączony to zakłócał odbiór kanałów analogowych - pojawiało się
    śnieżenie. Pomogło podłączenie TV i tunera do instalacji antenowej za
    pomocą rozdzielacza za ~6zł, o coś w tym stylu:
    http://allegro.pl/spliter-indukcyjny-wtyk-tv-2-gniaz
    do-tv-c077-i1750477785.html.

  • 4. Data: 2011-08-31 14:25:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Twat" napisał w wiadomości grup

    >TAK, miałem to samo i jest to wina badziewiatego kabla bez ekranu

    Watpie, bo co by mialo tym ekranem latac.

    W SCART jest pin ktory wylacza sygnal z wnetrza telewizora.
    Sprawdzic czy w tym kablu jest, moze poeksperymentowac jak telewizor
    reaguje na napiecia tam - moze tuner wystawia nie to co trzeba, a na
    koniec mozna sie przyjrzec telewizorowi - jak zrobione to blokowanie,
    moze da sie poprawic.

    J.

  • 5. Data: 2011-08-31 14:49:01
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > TAK, miałem to samo i jest to wina badziewiatego kabla bez
    > ekranu

    I przez ten badziewny ekran "wcieka" sygnał RF ;-))). Nie
    pisz takich dziwnych rzeczy...
    Wina tkwi w kiepskim odseparowaniu wejść w telewizorze. Nie
    przeskoczysz tego raczej. Chip który to realizuje nie do
    końca wytłumia sygnały z pozostałych wejść, wewnątrz ma
    przesłuchy. Ten problem występuje w wielu telewizorach,
    często to widzę u klientów. Namiastką rozwiązania jest
    przełączenie telewizora na "pusty" kanał, żeby nie było na
    nim treści obrazu a tylko szum, a dopiero potem przełączenie
    na AV. Czasem pomaga ;-).

  • 6. Data: 2011-08-31 17:04:33
    Od: Twat <n...@o...pl>

    W dniu 2011-08-31 16:49, Robert_J pisze:

> [...]
    > przełączenie telewizora na "pusty" kanał, żeby nie było na nim treści
    > obrazu a tylko szum, a dopiero potem przełączenie na AV. Czasem pomaga ;-).

    no widzisz, za mądry jesteś, piszesz o jakiś czipach przesłuchach a nie
    dopuszczasz najprostszego rozwiązania że mieszanie następuje wewnątrz
    badziewiatego kabla po niskiej gdzie dwie żyły 19/20 wejściowa i
    wyjściowa są splecione razem zamiast każda w osobnym ekranie

    sprawdzone w 1000% na kilkunastu różnych konfiguracjach

  • 7. Data: 2011-08-31 17:56:19
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 31-08-2011 o 14:59:56 napisał(a):

    > Opiszę krótko: tuner DVB-T Maximum T-102 PVR podpięty do telewizora CRT
    > poprzez złącze SCART/EURO. Sygnał a anteny podpięty najpierw do tunera
    > DVB-T poźniej poprzez LOOP THROUGH trafia do telewizora CRT marki TRILUX.
    A po co ci ten kabel do telewizora? chcesz dalej w analogu oglądać?
    Jak już masz tuner dvb to odłącz ten kabel od gniazdka anteny tv,
    zresztą niezadługo i tak będzie zbędny.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2011-08-31 17:59:22
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > reaguje na napiecia tam - moze tuner wystawia nie to co trzeba, a na
    > koniec mozna sie przyjrzec telewizorowi - jak zrobione to blokowanie, moze

    Po włączeniu trybu AV w telewizorze (czy to pilotem czy automatycznie
    napięciem na nóżce 8 eurozłącza) nie jest blokowana ani głowica ani
    pośrednia w telewizorze. Telewizor nadal odbiera program analogowy oglądany
    tuż przed przejściem w tryb AV. Takie były założenia konstruktorów złacza
    SCART. Pozwalało to np. dekodować zakodowany analogowy sygnał w zewnętrznym
    dekoderze (np. Canal+ czego młodsi jak widać nie pamiętają).
    Mnie też dawno temu trafił się kiepski kabel scart ale szybko odkryłem jakim
    sposobem rozbią się przesłuchy przy oglądaniu programów z satelity :)
    Poszukaj lepszego kabla albo odetnij kabelki którymi wychodzi wizja i audio
    z telewizora (kabel się zrobi jednokierunkowy).

  • 9. Data: 2011-08-31 18:10:12
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    > A po co ci ten kabel do telewizora? chcesz dalej w analogu oglądać?

    Bo w analogu ma kanały niedostępne w DVB-T?

    > Jak już masz tuner dvb to odłącz ten kabel od gniazdka anteny tv,
    > zresztą niezadługo i tak będzie zbędny.

    Jak będzie zbędny to wyłączy

    MaW

  • 10. Data: 2011-08-31 19:17:50
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 31-08-2011 o 20:10:12 MaW <n...@a...bbb> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Bo w analogu ma kanały niedostępne w DVB-T?
    Ale za pół może rok ich nie będzie, a na tym kablu robi sobie pętle masy,
    która nie wiadomo co mu zbiera.

    > Jak będzie zbędny to wyłączy
    Jak ma cyfrowy tuner to zbędny, normalnie masz dostępnych około 5 kanałów,
    na cyfrowym 11.

    --
    Pozdr
    JanuszK