  • 51. Data: 2012-08-07 22:52:40
    Temat: Re: Poczekam? Nie, nie poczekam...
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2012 22:45, 'Tom N' pisze:
    > Oglądamy dwa różne filmy?
    > Na moim widać, że się przeliczył (bo zaczął wyprzedzać nie wiedząc co przed
    > nim się dzieje), i zanim dojechał przed tira, to zaczął hamować, a dopiero
    > potem wrzucił prawy kierunkowskaz.

    Prawdopodobnie liczył że wyprzedzi jeszcze jeden pojazd, ale widząc że
    się nie zmieści chciał zjechać przed tira którego zdążył wyprzedzić.
    Wrzucił kierunkowskaz i czekał jadąc równolegle. Natomiast tir powinien
    pozostawić mu miejsce - to akurat wniosek z przepisu który sam
    przytoczyłeś.

    Niestety w tym wątku widać doskonale jak większość poddaje się
    bezrefleksyjnemu komentowaniu na podstawie sensacyjnego zdarzenia.
    Wychodzi na to że manewr wyprzedzania zarezerwowany jest dla piratów,a
    prawdziwi kierowcy jeżdżą gęsiego - jeden drugiemu na zderzaku. Nawet
    jeśli przepis stanowi inaczej.

    --
    Pozdr.

  • 52. Data: 2012-08-07 22:52:44
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    DoQ w <news:jvruvf$adh$1@mx1.internetia.pl>:

    > Miał. Chciał wjechać przed wyprzedzanego tira. Gdyby ten pozostawił
    > odpowiedni odstęp osobówka od razu by się zmieściła

    Zapewne wytłumaczysz również dlaczego osobówka zaczęła hamować zanim
    wyprzedziła tira, mniej więcej w momencie, gdy "czarniawy" zjechał na prawy
    pas i tir z naprzeciwka ukazał się w całości miszczowi wyprzedzania.

    > Sama sytuacja trwa dość długo

    Toć pisałem, 250 metrów (po słupkach liczone) stracone przez miszcza, żeby
    zobaczyć, czy jest miejsce

    > Zrobił odstęp dopiero jak sytuacja stała się dramatyczna.

    Jakie to ma znaczenie, czy zrobił , czy nie, skoro i tak by sie miszcz
    wyprzedzania nie zmieścił jadać tak jak jechał

    > Pewnie postałby jako świadek albo współwinny, więc zdążył przekalkulować
    > straty.

    Podobno chciałeś dyskutować o tym co widać...

    --
    Tomasz Nycz

  • 53. Data: 2012-08-07 22:56:23
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    DoQ w <news:jvrvds$bto$1@mx1.internetia.pl>:

    > Prawdopodobnie liczył że wyprzedzi jeszcze jeden pojazd

    Tak, nawet, te dwa, które dużo wcześniej zrezygnowały z wyprzedzania

    > ale widząc że się nie zmieści

    To, że się zmieści powinien widzieć przed rozpoczęciem manewru

    > chciał zjechać przed tira którego zdążył wyprzedzić.

    Podaj link do filmu o którym piszesz.

    --
    Tomasz Nycz

  • 54. Data: 2012-08-07 22:56:48
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2012 22:52, 'Tom N' pisze:
> [...]
    > Jakie to ma znaczenie, czy zrobił , czy nie, skoro i tak by sie miszcz
    > wyprzedzania nie zmieścił jadać tak jak jechał

    Niczego nie będę ci tłumaczył. Skoro widzicie tam wyprzedzającego tira,
    łuki, zakręty i wzniesienia oraz jesteście w stanie ocenić wysokość
    samochodu z takiej perspektywy to macie już werdykt - wychłostać pirata.
    Szkoda klawiatury.

    --
    Pozdr.

  • 55. Data: 2012-08-07 22:58:43
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2012 22:56, 'Tom N' pisze:
    > To, że się zmieści powinien widzieć przed rozpoczęciem manewru

    Aha, a ten odstęp w składzie powyżej 7m to tak sobie wymyślili pewnie
    dla jaj a nie po to, żeby można było bezpiecznie wyprzedzić i wjechać
    przed.

    --
    Pozdr.

  • 56. Data: 2012-08-07 23:03:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 07 Aug 2012 17:16:30 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > http://kontakt24.tvn.pl/temat,to-nie-jest-scena-z-fi
    lmu-akcji,54487,html?categoryId=496
    > Akcja wcale nie taka rzadka...

    Rzadka rzadka. Juz nie pamietam kiedy taka ostatnio widzialem.

    J.

  • 57. Data: 2012-08-07 23:08:55
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    DoQ w <news:jvrvp7$cnk$2@mx1.internetia.pl>:

    > Aha, a ten odstęp w składzie powyżej 7m to tak sobie wymyślili pewnie
    > dla jaj a nie po to, żeby można było bezpiecznie wyprzedzić i wjechać
    > przed.

    Ale odstępu nie było, więc wyprzedzający, który nie miał miejsca, żeby
    wyprzedzić nie powinien wyprzedzać.
    To, że tir nie zastosował się do przepisu, nie upoważnia miszcza
    wyprzedzania do niezastosowania się do przepisu, który jego obowiązuje.

    --
    Tomasz Nycz

  • 58. Data: 2012-08-07 23:11:26
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    J.F. w <news:1o50mb7jydb0p.btdm70e35g76$.dlg@40tude.net>:

    lmu-akcji,54487,html?categoryId=496

    > Rzadka rzadka. Juz nie pamietam kiedy taka ostatnio widzialem.

    Nie widziałeś zwłaszcza w północnej części DK8 ;P

    --
    Tomasz Nycz

  • 59. Data: 2012-08-07 23:13:55
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2012 23:08, 'Tom N' pisze:
> [...]
    > To, że tir nie zastosował się do przepisu, nie upoważnia miszcza
    > wyprzedzania do niezastosowania się do przepisu, który jego obowiązuje.

    No jasne. Podobnie jak przyśpieszanie w trakcie wyprzedzania.
    Wyprzedzany nie musi się stosować, grunt że wyprzedzający to pirat co
    się nie zmieścił i poszedł na czołówkę.

    --
    Pozdr.

  • 60. Data: 2012-08-07 23:20:50
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    DoQ w <news:jvs0lm$g60$1@mx1.internetia.pl>:

    > No jasne. Podobnie jak przyśpieszanie w trakcie wyprzedzania.

    Po raz kolejny -- podobno chciałeś dyskutować o tym co widać na filmie z
    pierwszej wiadomości w tym wątku...

    Gdzie tam widzisz przyspieszanie tira?

    --
    Tomasz Nycz