    Date: Wed, 21 May 2014 16:17:32 +0200
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Początki z STM32 - Ethernet i kilka innych kwestii

    W dniu 2014-05-21 13:58, Andrzej pisze:

    > Nie wnikając w TCPIP, ja jednak mam kłopoty z termotransferem przy
    > rastrze 0,5mm.

    Hmm... Do tej pory najmniejszą obudową, jaką lutowałem na samodzielnie
    wytrawionej płytce była TSSOP28. Najcieńsze ścieżki sygnałowe miały
    jakieś 10-12 milsów. Najcieńsza ścieżka jaką w ogóle udało mi się
    wytrawić miała 5 milsów. Nie liczę jej dlatego, że nie była częścią
    układu - pełniła jedynie funkcję "obwódki" wyznaczającej miejsce
    przycięcia płytki. Nie zmienia to faktu, że wyszła ładnie i równo,
    zachowując ciągłość po wytrawieniu i cynowaniu. Oczywiście kluczowe było
    pilnowanie czasu trawienia, żeby po zniknięciu miedzi w szczelinach
    płytka nie leżała zbyt długo w roztworze.

    W świetle powyższego wydaje mi się, że nie powinno być problemów z
    przygotowaniem płytki pod LQFP. Myślę, że najbliższym czasie przetestuję
    tę hipotezę. ;)

    Swego czasu też naczytałem się opowieści o tym, że przy małych obudowach
    SMD to tylko metoda fotograficzna wchodzi w grę. Moje doświadczenie
    wskazuje jednak na coś innego. Kluczem do sukcesu jest dobry papier i
    zastosowanie laminatora zamiast żelazka. ;)

    > Dlatego chętnie korzystam z gotowych modułów, np. Maple
    > Mini, który ma wymiary procesora 8051 w obudowie DIL. Tylko warto
    > poszukać najlepszej oferty cenowej.

    To też jest jakieś rozwiązanie. Tyle tylko, że budując projekty na
    AVR-ach zdążyłem się już przyzwyczaić do zwartych rozwiązań, gdzie
    (prawie) wszystkie elementy mieszczą się na jednej płytce.

    BTW jak to jest z programowaniem STM32? Wystarczy kabelek USB, czy może
    przy budowaniu tego samodzielnie trzeba najpierw posiadać jakiś
    dedykowany programator, którym dopiero wgrywa się bootloader?