    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pobyt w warsztacie podczas naprawy.
    Date: Sat, 17 Nov 2012 10:34:46 +0100

    Użytkownik "KrzyNiem" <"[moje_inicjaly]"@post.pl>

    > IMHO można. Większość zakładów, hal produkcyjnych czy nawet magazynowych
    > ma tabliczkę "zakaz wstępu osobom nieupoważnionym" - to pewnie nie jest
    > widzimisie właściciela, tylko jakieś przepisy BHP.
    > Skoro warsztat ma wydzielone pomieszczenie do obsługi klienta, to tam jest
    > jego miejsce, a nie szwędanie się po zakładzie, gdzie może wpaść do kanału
    > czy wleźć pod auto, które mechanik właśnie opuszcza z podnośnika. I nie
    > chciałbym być na miejscu mechanika, który musi się potem tłumaczyć
    > policji, kto tego klienta tam wpuścił.

    Ale to jest przedkładanie interesu warsztatu nad interesem klienta, który
    usługę zlecił i bez której ten warsztat nie ma racji bytu. Klient też może
    powiedzieć, że skoro to jego samochód to ma prawo oglądać, jak jest
    naprawiany by potem mógł kontrolować sposób przeprowadzania naprawy czy
    skutecznie ją reklamować bo skąd wiadomo co tam mechanik warsztatu przy
    okazji zepsuje i, że te pomieszczenia są dla właścicieli pojazdów nie
    znających się w ogóle na samochodzie. Więc generalnie jest to kwestia
    jakiegoś kompromisu i umowy. Można np naprawę filmować, ale nie
    spodziewałbym się cudów, bo przecież mechanik nie będzie wchodził z kamerą
    pod samochód czy pod maskę jak coś tam robi tak samo jak klient nie będzie
    tam wchodził zlecając naprawę komuś zamiast wykonywać ją sam.