-
31. Data: 2011-05-18 19:30:51
Temat: Re: Po debacie o jakości - UKE - wolne wnioski
Od: kyob <k...@w...pl>
cala sprawa przypomina pytanie czyja kupa bardziej smierdzi...
ta banda zlodzieli z wiejskiej jest dla ludzi, a nie oni dla nas, wiec w
nadchodzacych wyborach proponuje zagloswac na partie nieobecne w sejmie :)
-
32. Data: 2011-05-18 19:39:15
Temat: Re: Po debacie o jako ci - UKE - wolne wnioski
Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>
W dniu 2011-05-18 21:12, djrzulf pisze:
>> Powiedz mi prosze (bo takie zalozenia mnie roz.... wcalej
>> rozciagliwosci) jak chcesz zagwarantowac predkosc do chinczyka, ktory
>> misiac zyje za kubek ryzu ?
>
> Panowie, mniej emocji, więcej faktów. Na debacie padła propozycja,
> podkreślam _jeśli już do tego dojdzie_ to by wstawiać serwery testowe
> w IXach i padła ze strony KIKE. Więc jeśli już dojdzie do mierzenia,
> to ruch powinien zamykać się na serwerach Polskich kolokowanych w
> Polsce. Jak wcześniej pisałem, MLAB mi pokazywał 5Mbps na komputerze
> wpiętym do Gbps switcha, który jest potem dalej spięty z routerem BGP
> z pominięciem kolejek. Więc powinno się wykręcić co najmniej tyle ile
> mam miejsca w transmisji Gbps (a jest wolnego ok 400Mbps), ale tak się
> nie stało.
>
>> Jak wytlumaczysz userowi, ktory za przeproszeniem palcem do d.... nie
>> trafia co to jest router brzegowy ?
>
> I tutaj właśnie toczyła się również dyskusja, że QoS != QoE. Co z
> tego, jeśli zapewnimy odpowiedni QoS, a QoE będzie na nieodpowiednim
> poziomie z powodów:
> 1) zawalenia komputera (czy milionami zabezpieczeń, czy trojanami),
> 2) niskiej wydajności routera WIFI, który użytkownik sobie
> zainstalował sam!
> 3) bo youtube nie serwuje szybciej plików i mi buforuje (każdy z nas
> chyba zauwazył niewydolność PLIXowego Google CDN z końca roku).
>
> Pytanie się nasuwa dla mnie następujące - jak to zrobić dobrze, żeby
> operatorzy byli zadowoleni, MI i UKE też oraz użytkownicy nie byli
> oszukani przez reklamy...
>
> Mnie najbardziej boli fakt, że przykład mam z dzisiaj - przestała
> domagać jedna z radiolinii. Wymieniliśmy ją na super świecącą nową i
> działała dosłownie 15 minut. Borykamy się z awarią już 6 godzinę i
> końca nie widać... Oczywiście użytkownicy dzwonią, mailują, smsują,
> grożą, ale również grzecznie pytają...
>
> I przy takich sytuacjach widać czarno na białym - cały nasz wysiłek w
> naprawę radiolinii poszedł by na marne, bo jest tam zapięte około 50
> osób, które przynoszą około 2k miesięcznie. Właśnie odpadł by mi
> przychód, który pokrywa mi modernizację radiolinii (a co z kosztem
> zakupu Internetu? Mam go czerpać z hotspota? Czy może kupić 100
> neostrad...). A co by było, gdyby przestała mi komercyjna działać
> prawidłowo, która pcha 155Mbps, za którą jest nie 50, a 500 osób?
>
> Nie wiem. Jest mi smutno, że sieć, którą budowałem od 2003 może
> rozwalić świetne prawo konsumenta do uzyskania MIESIĘCZNEGO rabatu, za
> 12h niespełniania norm. Może to impuls od góry, by zacząć się
> zastanawiać nad sprzedażą sieci?
>
> Nic. Czas wrócić do klepania SIISa, niestety nie wyrobiłem się w
> "regulaminowych 30 dniach" od wezwania (mam jakieś 10 dni spóźnienia)
> - mam trochę automatyki do importu, ale niestety weryfikacja z TERYTEM
> ręcznie. I prawie 3000 rekordów trzeba przeklikać.
>
> Przydało by się trochę serca w MI, ale tam znajdziemy tylko...
> rozum? :-)
>
> --
> Przemysław Stanisław Knycz
> Krajowa Izba Komunikacji Ethernetowej
> GRAP
>
Ja sobie tak mysle ..... klient ma prawo wyboru operatora (w wiekszosci
wypadkow). Nikt go nie zmusa, sam go dokonuje (swiadomie lub mniej).
I cos nie dziala tak, jak powinno, przychodzi RZOND i grozi palcem opowi
i mowi userowi, olej umowe, zerwij idz do innego.
Teraz przyklad.
Kupuje samochod. Samochod sie psuje, dealer/komisant umywa rece.
Czy przyjdzie RZOND, zabierze moj popsuty i da mi dobry, sprawny - albo
kaze zabrac dealerowi i zaplacic mi odszkodowanie, ze auto sie zepsulo -
przeciez to byl MOJ wybor.
Po prostu abstrakcja i populizm :(
--
Mikołaj Jopczyński, Tychy Online
tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
www.tychy-online.pl
Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline
-
33. Data: 2011-05-18 22:30:16
Temat: Re: Po debacie o jako ci - UKE - wolne wnioski
Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>
Dnia 18.05.2011 Mikołaj Jopczyński <m...@g...com> napisał/a:
> Teraz przyklad.
>
> Kupuje samochod. Samochod sie psuje, dealer/komisant umywa rece.
> Czy przyjdzie RZOND, zabierze moj popsuty i da mi dobry, sprawny - albo
> kaze zabrac dealerowi i zaplacic mi odszkodowanie, ze auto sie zepsulo -
> przeciez to byl MOJ wybor.
>
> Po prostu abstrakcja i populizm :(
A nie sądzisz, że pisanie przy ogłoszeniach sprzedaży samochodu, że
bezwypadkowy mimo iż miesiąc wcześniej był przysłowiowym przystankiem
autobusowym to oszustwo ? Klient powinien być świadomy tego co kupuje i
wtedy dokonywać wyboru, a nie odprawiać czarną magię, żeby odgadnąć
wszystkie oszustwa sprzedającego. Oszustwo powinno być piętnowane i
ukrucane prawnie. Albo ISP napisze jasno i wyraźnie co oferuje, a jeżeli
nie to klient powinien mieć prawo dochodzenia swoich praw. Jasne powinno
być, że jeżeli klient kupuje powiedzmy 1Gb łącza za 100zł to szanse
zobaczenia tego ma np. w 1% czasu albo jeszcze mniej.
--
Pozdrawiam,
Łukasz Jagiełło
-
34. Data: 2011-05-19 04:43:25
Temat: Re: Po debacie o jako ci - UKE - wolne wnioski
Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>
W dniu 2011-05-19 00:30, Łukasz Jagiełło pisze:
> Dnia 18.05.2011 Mikołaj Jopczyński<m...@g...com> napisał/a:
>> Teraz przyklad.
>>
>> Kupuje samochod. Samochod sie psuje, dealer/komisant umywa rece.
>> Czy przyjdzie RZOND, zabierze moj popsuty i da mi dobry, sprawny - albo
>> kaze zabrac dealerowi i zaplacic mi odszkodowanie, ze auto sie zepsulo -
>> przeciez to byl MOJ wybor.
>>
>> Po prostu abstrakcja i populizm :(
>
> A nie sądzisz, że pisanie przy ogłoszeniach sprzedaży samochodu, że
> bezwypadkowy mimo iż miesiąc wcześniej był przysłowiowym przystankiem
> autobusowym to oszustwo ? Klient powinien być świadomy tego co kupuje i
> wtedy dokonywać wyboru, a nie odprawiać czarną magię, żeby odgadnąć
> wszystkie oszustwa sprzedającego. Oszustwo powinno być piętnowane i
> ukrucane prawnie. Albo ISP napisze jasno i wyraźnie co oferuje, a jeżeli
> nie to klient powinien mieć prawo dochodzenia swoich praw. Jasne powinno
> być, że jeżeli klient kupuje powiedzmy 1Gb łącza za 100zł to szanse
> zobaczenia tego ma np. w 1% czasu albo jeszcze mniej.
>
Oczywiscie, ze oszustwo - ale czy tutaj interweniuje panstwo? Albo kogos
za raczke prowadzi?
Przykladow mozna mnozyc. Uparli sie na internet, bo to "medialne"...
--
Mikołaj Jopczyński, Tychy Online
tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
www.tychy-online.pl
Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline
-
35. Data: 2011-05-19 05:01:16
Temat: Re: Po debacie o jako ci - UKE - wolne wnioski
Od: Robert <cyberm_no_@_spam_tlen.pl>
> Oczywiscie, ze oszustwo - ale czy tutaj interweniuje panstwo? Albo kogos
> za raczke prowadzi?
> Przykladow mozna mnozyc. Uparli sie na internet, bo to "medialne"...
dokladnie, chca ukarac wszystkich za kilku duzych oszustow.
dlaczego nie zajma sie OGROMNYMI oszustwami kreconymi przez deweloperow
wszelkiej masci gdzie klient (czesto w obecnosci notariusza) zawarl umowe z
ktorej potem zostal wyslizgany i strata wynosi nie pare pln a czesto dorobek
calego zycia (w koncu zakup mieszkania do najtanszych nie nalezy).
z drugiej strony czy to planowane prawo zaklada zaplate
dodatkowego abonamentu dla ISP za kazde NIEZASADNE wezwanie
serwisu/podwazenie jakosci uslugi przez klienta? wszak konstytucja
gwarantuje rowne traktowanie wszystkich obywateli a przesiebiorca to tez
obywatel.
moim zdaniem wystarczylo by okreslic warunki reklam uslug
telekomunikacyjnych tak zeby nie wprowadzaly w blad i nie pozostawaly
oderwane od rzeczywistosci oraz ustalic maksymalny overbooking na rozsadnym
poziomie
--
Robert (ISP/KIKE)
-
36. Data: 2011-05-19 06:42:10
Temat: Re: Po debacie o jako ci - UKE - wolne wnioski
Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mikołaj Jopczyński"
>Ja sobie tak mysle ..... klient ma prawo wyboru operatora (w wiekszosci
>wypadkow). Nikt go nie zmusa, sam go dokonuje (swiadomie lub mniej).
Chyba żeby akurat nie miał. Wyobraź sobie, że w Warszawie, w Śródmieściu
jedyne, co mogę mieć, jako klient, to neo, albo netia. I gdzie mam ten
straszny wybór operatora? Ja już nie wspomnę o szwagrze z Mazur, który
nie ma nawet tego i jest skazany na komórkopochodne wynalazki.
Dla ustalenia uwagi - nie, nie twierdzę, że taka regulacja, o jakiej tu
piszecie jest rozwiązaniem tego problemu, ale śmieszy mnie jak ludzie
wypisują jak to wspaniale wolny rynek rozwiązuje wszystkie problemy tego
świata i jak klientowi wręcz dopłacają żeby coś wziął. A rzeczywistość
skrzeczy.
--
\------------------------/
| K...@e...eu.org | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,10161961
| http://epsilon.eu.org/ |
/------------------------\
-
37. Data: 2011-05-19 07:17:17
Temat: Re: Po debacie o jako ci - UKE - wolne wnioski
Od: djrzulf <d...@g...com>
I chyba dochodzimy do meritum sprawy - zbliżają się wybory, trzeba
zrobić szum medialny (czytałem już chyba 5 wiadomości w przeciągu
ostatniego miesiąca, że JUŻ WCHODZI PRAWO) i potem rząd się pochwali -
CHRONIMY WAS PRZED NIEUCZCIWYMI DOSTAWCAMI ISP.
Skoro Państwo Polskie tak bardzo dba o konsumentów, bo przecież o nich
tutaj chodzi, to dlaczego nie zaczną nas chronić przed nieuczciwymi
sprzedawcami na Allegro, dostajesz negatyw i od razu audyt oraz kara!
A handlarze samochodów co z Niemiec sprowadzają auta, którego
poprzednim właścicielem była "starsza Pani, niepaląca, auto
garażowane, bezwypadkowe"...
No przecież Ci Polscy przedsiębiorcy to sami oszuści!
Jeszcze tak mi się nasunęło - Rząd chciał dobrze, a wyszło jak
zwykle...
No cóż. Ja swoje wagony będę ciągnął mając nadzieję, że kłody na
torach rzucone przez rząd nie spowodują mojego wykolejenia.
Szkoda, że my, przedsiębiorcy, jak podpisujemy umowę z użytkownikiem,
to musimy go obdarzyć zaufaniem, by inwestycja, którą ponieśliśmy żeby
go podłączyć, się zwróciła i spłacał w terminie.
--
Przemysław Stanisław Knycz
Krajowa Izba Komunikacji Ethernetowej
GRAP
-
38. Data: 2011-05-19 07:32:24
Temat: Re: Po debacie o jako ci - UKE - wolne wnioski
Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
On 19.05.2011 07:01, Robert wrote:
> moim zdaniem wystarczylo by okreslic warunki reklam uslug
> telekomunikacyjnych tak zeby nie wprowadzaly w blad i nie pozostawaly
> oderwane od rzeczywistosci oraz ustalic maksymalny overbooking na rozsadnym
> poziomie
>
Marketoidzi cały czas kombinują jak nakłamać zgodnie z prawdą. Regulacje
nic nie dadzą, bo zaraz będzie dziura. Poza tym reklama, reklamą, a są
jeszcze centra telemarketingu wciskające dziwne rzeczy. Mamy teraz sieci
komórkowe 4G, jako jedyni na świecie. Bo jakiś marketoid wpadł na taki
pomysł. Nijak się to ma do rzeczywistości. Ale we wszystkich dziedzinach
jest tak, że panuje kult dużych liczb w marketingu. Wystarczy popatrzeć
ile Mpix mają telefony komórkowe, mimo, że ich obiektywy pozwalają
osiągnąć 1/4 tej rozdzielczości.
Ustalanie maksymalnego overbookingu też nie jest rozwiązaniem. W różnych
lokalizacjach są różne potrzeby, różnie ludzie korzystają z sieci. Poza
tym czy to ma być overbooking lokalny? globalny? Ktoś ma 20 sieci
połączonych w szkielet. Który ma być liczony overbooking? Ten dla jednej
sieci czy dla całości?
--
wer <",,)~~
http://szumofob.eu
-
39. Data: 2011-05-19 08:17:10
Temat: Re: Po debacie o jako ci - UKE - wolne wnioski
Od: "D.W." <w...@k...pl>
> Szkoda, że my, przedsiębiorcy, jak podpisujemy umowę z użytkownikiem,
> to musimy go obdarzyć zaufaniem, by inwestycja, którą ponieśliśmy żeby
> go podłączyć, się zwróciła i spłacał w terminie.
>
a ewentualne ściąganie należności (należnych nam pieniędzy) prowadzić
cierpliwie z odpowiednimi procedurami, terminami, aby potem niezwisły
sąd raczył w terminie 4miesięcy wydać nakaz zapłaty, który potem
komornik ściąga kolejne 4miesiące albo dłużej, bo konsument jest
chroniony, aż zanadto
--
D.Wesołowski
-
40. Data: 2011-05-19 08:19:37
Temat: Re: Po debacie o jako ci - UKE - wolne wnioski
Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
Dnia 2011-05-19, o godz. 08:42:10
Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> napisał(a):
> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mikołaj
> Jopczyński"
> >Ja sobie tak mysle ..... klient ma prawo wyboru operatora (w
> >wiekszosci wypadkow). Nikt go nie zmusa, sam go dokonuje (swiadomie
> >lub mniej).
>
> Chyba żeby akurat nie miał. Wyobraź sobie, że w Warszawie, w
> Śródmieściu jedyne, co mogę mieć, jako klient, to neo, albo netia. I
> gdzie mam ten straszny wybór operatora?
Dokładnie. Mam takie miejsce w Centrum Warszawy (okolice pl.
Grzybowskiego) gdzie od ~10 lat jest BMT na jakikolwiek
kabel/światłowód. I żeby sieć działała stabilnie są 2 radiolinie.
Anteny na dachu przestawiane już 4 razy bo nowe budynki przesłaniają
tory radiowy i trzeba kombinować.
Zdrówko