eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipPo debacie o jakości - UKE - wolne wnioskiRe: Po debacie o jako ci - UKE - wolne wnioski
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Po debacie o jako ci - UKE - wolne wnioski
    Date: Wed, 18 May 2011 21:39:15 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 86
    Message-ID: <ir1795$9qf$1@inews.gazeta.pl>
    References: <iquv48$5os$1@inews.gazeta.pl> <iquvt1$v40$5@news.onet.pl>
    <8...@p...pl> <ir0615$omt$2@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <ir08lu$8gf$1@news.telbank.pl>
    <ir09cp$17v2$1@news2.ipartners.pl> <ir0sid$3hq$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@z...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 91.206.64.57
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1305747557 10063 91.206.64.57 (18 May 2011 19:39:17 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 18 May 2011 19:39:17 +0000 (UTC)
    X-User: mikolaj.jopczynski
    In-Reply-To: <5...@z...googlegroups.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    Thunderbird/3.1.10
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:95087
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-05-18 21:12, djrzulf pisze:
    >> Powiedz mi prosze (bo takie zalozenia mnie roz.... wcalej
    >> rozciagliwosci) jak chcesz zagwarantowac predkosc do chinczyka, ktory
    >> misiac zyje za kubek ryzu ?
    >
    > Panowie, mniej emocji, więcej faktów. Na debacie padła propozycja,
    > podkreślam _jeśli już do tego dojdzie_ to by wstawiać serwery testowe
    > w IXach i padła ze strony KIKE. Więc jeśli już dojdzie do mierzenia,
    > to ruch powinien zamykać się na serwerach Polskich kolokowanych w
    > Polsce. Jak wcześniej pisałem, MLAB mi pokazywał 5Mbps na komputerze
    > wpiętym do Gbps switcha, który jest potem dalej spięty z routerem BGP
    > z pominięciem kolejek. Więc powinno się wykręcić co najmniej tyle ile
    > mam miejsca w transmisji Gbps (a jest wolnego ok 400Mbps), ale tak się
    > nie stało.
    >
    >> Jak wytlumaczysz userowi, ktory za przeproszeniem palcem do d.... nie
    >> trafia co to jest router brzegowy ?
    >
    > I tutaj właśnie toczyła się również dyskusja, że QoS != QoE. Co z
    > tego, jeśli zapewnimy odpowiedni QoS, a QoE będzie na nieodpowiednim
    > poziomie z powodów:
    > 1) zawalenia komputera (czy milionami zabezpieczeń, czy trojanami),
    > 2) niskiej wydajności routera WIFI, który użytkownik sobie
    > zainstalował sam!
    > 3) bo youtube nie serwuje szybciej plików i mi buforuje (każdy z nas
    > chyba zauwazył niewydolność PLIXowego Google CDN z końca roku).
    >
    > Pytanie się nasuwa dla mnie następujące - jak to zrobić dobrze, żeby
    > operatorzy byli zadowoleni, MI i UKE też oraz użytkownicy nie byli
    > oszukani przez reklamy...
    >
    > Mnie najbardziej boli fakt, że przykład mam z dzisiaj - przestała
    > domagać jedna z radiolinii. Wymieniliśmy ją na super świecącą nową i
    > działała dosłownie 15 minut. Borykamy się z awarią już 6 godzinę i
    > końca nie widać... Oczywiście użytkownicy dzwonią, mailują, smsują,
    > grożą, ale również grzecznie pytają...
    >
    > I przy takich sytuacjach widać czarno na białym - cały nasz wysiłek w
    > naprawę radiolinii poszedł by na marne, bo jest tam zapięte około 50
    > osób, które przynoszą około 2k miesięcznie. Właśnie odpadł by mi
    > przychód, który pokrywa mi modernizację radiolinii (a co z kosztem
    > zakupu Internetu? Mam go czerpać z hotspota? Czy może kupić 100
    > neostrad...). A co by było, gdyby przestała mi komercyjna działać
    > prawidłowo, która pcha 155Mbps, za którą jest nie 50, a 500 osób?
    >
    > Nie wiem. Jest mi smutno, że sieć, którą budowałem od 2003 może
    > rozwalić świetne prawo konsumenta do uzyskania MIESIĘCZNEGO rabatu, za
    > 12h niespełniania norm. Może to impuls od góry, by zacząć się
    > zastanawiać nad sprzedażą sieci?
    >
    > Nic. Czas wrócić do klepania SIISa, niestety nie wyrobiłem się w
    > "regulaminowych 30 dniach" od wezwania (mam jakieś 10 dni spóźnienia)
    > - mam trochę automatyki do importu, ale niestety weryfikacja z TERYTEM
    > ręcznie. I prawie 3000 rekordów trzeba przeklikać.
    >
    > Przydało by się trochę serca w MI, ale tam znajdziemy tylko...
    > rozum? :-)
    >
    > --
    > Przemysław Stanisław Knycz
    > Krajowa Izba Komunikacji Ethernetowej
    > GRAP
    >

    Ja sobie tak mysle ..... klient ma prawo wyboru operatora (w wiekszosci
    wypadkow). Nikt go nie zmusa, sam go dokonuje (swiadomie lub mniej).

    I cos nie dziala tak, jak powinno, przychodzi RZOND i grozi palcem opowi
    i mowi userowi, olej umowe, zerwij idz do innego.

    Teraz przyklad.

    Kupuje samochod. Samochod sie psuje, dealer/komisant umywa rece.
    Czy przyjdzie RZOND, zabierze moj popsuty i da mi dobry, sprawny - albo
    kaze zabrac dealerowi i zaplacic mi odszkodowanie, ze auto sie zepsulo -
    przeciez to byl MOJ wybor.

    Po prostu abstrakcja i populizm :(

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: