  • Data: 2010-04-01 19:16:41
    Temat: Re: Po co mechaniczna migawka?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Latet" <l...@n...pl> napisał:

    > Znalazłem takie coś:
    > ~~~~~~~~~~~~
    > Odpowiednikiem ustawiania ostrości na matówce jest AF z detekcją
    kontrastu,
    > stosowany chyba we wszystkich cyfrowych kompaktach i większości lustrzanek
    > trybie Live View (nie dotyczy lustrzanek Sony i Olympusa E-330, które
    korzystają
    > w tym trybie z detekcji fazy). ~
    > ~~~~~~~~~~~~
    > http://szumofobia.pl/forum/showthread.php?t=332
    >
    > Detakcja fazy w trybie LiveView? Jak?
    >[...]

    Nie wiem, jak robi to Sony, ale Olympus E330 miał dwie matryce - w związku z
    tym była móżliwość uzywania Live View z dodatkowej matrycy przy opuszczonym
    lustrze - i wtedy AF z detekcją fazy normalnie działał. W trybie LV z
    głównej matrycy (pzry uniesionym lustrze) w celu ustawienia ostrości lustro
    na moment się opuszczało - (przypuszczam, że było to powiązane z chwilowqym
    zamknięciem migawki) w celu ustawienia ostrości pzrez AF. Dość dokładny opis
    tej ciekawej konstrukcji znajdziesz pod adresem
    http://www.dpreview.com/reviews/olympuse330/ .

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)