eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPo cholere te ciezarki.Re: Po cholere te ciezarki.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !2.eu.feeder.erje.net!ecngs!testfeeder.ecngs.de!81.171.118.61.MISMATCH!peer01.f
    r7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!
    unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Po cholere te ciezarki.
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <ng2j3a$h97$1$opajak@news.chmurka.net>
    <5724e84c$0$695$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <5724f85a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <572609ae$0$22821$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <e...@4...net>
    <b...@g...com>
    <1ldyw43go2i8d.1ine6rf8n1arh$.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    <3jj6xgckmw5$.13qyvflwh9vek$.dlg@40tude.net>
    <2...@g...com>
    <b52ih2o7kvxg$.1gbn6c0ljni9x$.dlg@40tude.net>
    <2...@g...com>
    Date: Mon, 2 May 2016 15:07:54 +0200
    Message-ID: <m94dbh8mhm1s$.zp0ffcrfzlgd.dlg@40tude.net>
    Lines: 44
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1462194473 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 650 82.143.187.50:51606
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3271
    X-Received-Body-CRC: 27516300
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:36231
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 2 May 2016 05:04:54 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > W dniu poniedziałek, 2 maja 2016 13:42:24 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    >>> Promieniowe? Przecież to się obraca, nie może tak sobie zmienić środka ciężkości,
    bo dopiero się zacznie taniec z niewyważeniem.
    >>
    >> Zacznie, albo skonczy - pamietasz jeszcze temat "wywazenie elatycznego
    >> walu" i "predkosc/omega krytyczna" ?
    >
    > Owszem, może i to ma jakiś sens, bo obroty koła aż tak się nie
    > zmieniają jak obroty silnika, nie ma harmonicznych itd.

    No jak nie - moge jechac 7km/h, moge jechac 200km/h - to rozpietosc 30
    razy. A silnik tylko 850-4000 rpm - niecale 5x ...


    >> Jest jeszcze wersja bez gumy/sprezyny, kulki w rowku na obwodzie - to
    >> to nie wiem jak dziala, ale widac dziala, skoro stosuja.
    >
    > No, to już tak samo jak guma. Zamiast sprężystości gumy jest
    > bezwładność kulek i kołowy ruch, im szybciej kulka poleci w prawo,
    > tym szybciej wróci potem w lewo.

    nie przekonuje mnie - guma dziala tez promieniowo, a kulka czemu
    mialaby leciec w prawo czy lewo ?

    >>>> Wykorbienia na wale co 120 stopni
    >>> No właśnie nie są co 120 stopni.
    >> Mysle ze sa, ale nie rozbieralem.
    > Nie pamiętam dokładnie liczb, ale to jest jakoś stopień i trochę na
    > plusie w jednym, a w drugim jakiś ułamek stopnia na minusie. Nie ma
    > dokładnie 120 stopni.

    A nie sa to niedokladnosci wykonawcze ?
    Tak po pare stopni to moze by sie jeszcze uzasadnic dalo, takie ulamki
    to dosc dziwne ...

    >> Niesymetrie mozna zobaczyc w samochodach np na wentylatorze chlodnicy
    >> - tam lopaty nie sa rowno rozstawione.
    > To chyba żeby chłodnica nie wpadała w rezonans.

    Raczej, zeby halas byl mniejszy. Nie beda sie dzwieki od
    poszczegolnych lopat sumowaly.
    W silniku mozna by podobny mechanizm zastosowac.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: