    From: Jarek <j...@p...tezusun.pf.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Plyty DVD do przechowywania zdjec
    Date: Wed, 14 Oct 2009 13:22:05 +0200

    Polon wrote:

    > Jakie plyty DVD mozecie polecic, takie aby fotki na nich nagrane byly
    > bezpieczne przez maksymalna ilosc lat.
    >
    > Swoja droga to jestem ciekaw jak dlugo format DVD bedzie uzywany.
    >
    > Polon
    Ja już od roku nie kopiuję zdjęć na płytki. Moja kolekcja to około 16tys.
    zdjęć, zajmująca około 60GB (jpg, raw).
    1. Kupiłem większy HDD do kompa (250GB),
    2. Kupiłem przenośny HDD na USB o poj. 500GB, podzieliłem go na 2 partycje i
    na obie wykonuję kopie zdjęć,
    3. Raz na pół roku odświeżam zapis na jednej z tych partycji, wykonując
    kopię wszystkich zdjęć,
    4. Kupiłem jeszcze jeden przenośny HDD na USB o poj. 500GB i na niego robię
    kolejną kopię (na nim też trzymam filmy i to, co chcę zachować w przypadku
    awarii HDD w kompie),
    5. Na laptopie mam jeszcze jedną kopię (ale tylko ostatni rok) ;-)
    6. A na kompie w pracy jeszcze jedną...
    7. A na serwerze, na którym jest moja stronka mam kopie najlepszych fotek.
    8. Tak więc zrezygnowałem z DVD...

    Pozdrawiam.
    --
    Jarek