  • Data: 2010-03-04 23:46:56
    Temat: Re: Płytki PCB - jaka firma jest NAPRAWDĘ dobra?
    Od: "nenik" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Najlepsze płytki są robione metodą żelazkową ;))))) i każdy może być
    > producentem...jednostronnej najlepiej ;).
    > W http://www.drukowane.pl/ tylko raz zamawiałem (kilka różnych płytek w
    > jednym zamówieniu), wyszły raczej kiepsko, zwłaszcza soldermaska z jakimiś
    > plamami - do du.y. 2'gi raz bym się mocno zastanawiał. Mogliby sie lepiej
    > starać , albo lepsze maszyny/chemikalia. Z Merkar'a były lepsze.

    No tak , jakis czas temu padlo pytanie o najtansza firme , podalem drukowane
    dopisalem tez ze to jest firma dla prostych plytek . Nie zdefiniowalem "proste" .

    Dla mnie proste plytki to SO 8 /14 jakis DIP , a tu widze ze ludziska daja
    uklady z rastrem 0,5mm . To jest jedna z firm robiacych najtaniej a nie
    najlepiej i pchanie im na upartego ukladu 0,5mm via 0,4mm , sciezek 8mils - jest
    nieporozumieniem . Tna to recznie a obwody 2x2cm wychodza "roznie" .
    Za to 5x5cm powiedzmy "lepiej" +-2mm .
    Czesci osob to wystarczy , tym bardziej jesli skladaja 1 czy 2 sztuki lutujac
    recznie . Jak podgrzeja goracym powietrzem to sie marszczy .Nie z winy maski
    tylko tego co jest pod nia .

    Deklaracja tej firmy o wykonaniu obwodu sciezka-sciezka 8mils ma sie tak samo
    jak deklaracja 4mils osoby robiacej termotransferem . Raz sie uda a raz nie .

    Do autora watku opis precyzyjny ma m.inn. technoservice .
    Tylko obawiam sie ze kolega inaczej rozumie wartosci graniczne opisywane przez
    producenta . Kolega przyjal wartosc graniczna jako standardowa .
    Tak tez mozna tylko ze to teoria . Wychodzi ze na producentow trzeba brac
    poprawke x 1,5 . Deklarowane 10mils warunkowo , reszta x 1,5 .
    Sa firmy ktore wykonaja prototypy z zadeklarowanymi parametrami , padlo tu
    eurocircuits , cena jest jaka jest albo pasuje albo nie .
    Jesli firma ma wystarcajaca ilosc zlecen to nie widze ani jednego powodu aby
    obnizala cene . Jedni konkuruja cenowo inni jakosciowo , wszystkich nie mozna
    zadowolic .

    Jesli kolega zamawial na prototypy.pl i byly ok to dlaczego kolega zrezygnowal ?
    Moze zamiast zmieniac firmy co tydzien lepiej porozmawiac o swoich wymaganiach
    i jakos sie dogadac z jedna . Jak kluczowy parametr to pozycjonowanie opisu
    to proponuje zapytac firme o technologie jego wykonania a zapewniam ze jest ich
    wiecej niz jedna . Eurocircuits kladzie cienka warstwe opisu , wychodzi blado na
    jasnym laminacie wiec tez moze sie nie podobac .
    Jak robia kilka zlecen z maska zielona to pewnie nie wykonaja oddzielnie
    10sztuk z czerwona .
    Technoservice dla masowki kladzie grubszy opis na ciemniejszej masce wiec
    wychodzi sensownie . Jak prototypy nie wiem .

    Moge isc do szklarza zamowic szybe 3x3cm i mierzyc mikrometrem . Podstawa do
    reklamacj bedzie zawsze . Mozna doplacic i przyszlifowac co do 0,01mm .