  • 31. Data: 2012-02-29 18:34:04
    Temat: Re: Płyta poślizgowa w Warszawie
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 29-02-2012 17:48, elmer radi radisson pisze:

    > Czy szkoli ow znany jowialny, dowcipny i rubaszny prowadzacy?

    Nie, on się nie zna :)

    --
    Pozdr. Grzymosław

  • 32. Data: 2012-02-29 19:21:26
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    BUNIEK w <news:jil5rl$mie$1@usenet.news.interia.pl>:

    > A odgłosy w aucie z ABS`em podczas widowiskowego wypadnięcia z płyty
    > poślizgowej bokiem

    Jakież to odgłosy?

    > nie zdradzały obecności ESP w tych autach.

    Się kręciło kierownicą w lewo i prawo to ESP zgłupiał ;-)

    ESP z założenia przejmuje kontrolę nad ABS, sugerując się m.in. czujnikiem
    położenia kierownicy -- było dopytać na kursie, raczej miały ESP co wynika z
    Twoich słów:
    "(po kilku uwagach instruktora jak niedokręcanie tylko odprostowanie"

    Tłumaczenie "niedokręcenie tylko odprostowanie" wygląda mniej więcej tak:
    -- masz samochód z ESP, to pokaż kierownicą gdzie chcesz jechać i nie
    przeszkadzaj elektronice -- sugerując jej pole za rowem -- bo Cię dupa
    zaczęła wyprzedzać. Jeśli i tak wylecisz do rowu, to znaczy, że prędkość
    była za duża na możliwości elektroniki.

    --
    Tomasz Nycz

  • 33. Data: 2012-03-02 00:34:37
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Jakież to odgłosy?
    >nie zdradzały obecności ESP w tych autach.
    >Się kręciło kierownicą w lewo i prawo to ESP zgłupiał ;-)

    Jak już się leciało to się nie kręciło(chyba ze instruktor podciał ręcznym
    :) ) , a ESP używając pompy ABS jest dość głośny.

> [...]
    >Twoich słów:
    >"(po kilku uwagach instruktora jak niedokręcanie tylko odprostowanie"

    To akurat dotyczyło typowego zachowania, czyli nie skręca to znaczy ze za
    mało skręcone, co oczywiście jest tylko odczuciem i to błędnym. I tu właśnie
    jest praktyka i działanie automatyczne aby wbrew logice odkręcić kierownice
    a nie dokręcać bo zazwyczaj już jest przekręcone i przednie kola idą bokiem.

> [...]
    >przeszkadzaj elektronice -- sugerując jej pole za rowem -- bo Cię dupa
    >zaczęła wyprzedzać. Jeśli i tak wylecisz do rowu, to znaczy, że prędkość

    Akurat na tej nawierzchni nie wyprzedzał tył tylko wylatywał przodem.
    Czy miały ESP nie wiem, w każdym razie działanie tego układu w avensisie
    jest dobrze słyszalne jak walczy hamulcami, a tam nie było.

    Buniek