  • Data: 2016-03-28 19:37:07
    Temat: Re: Płyta indukcyjna i różnicówki
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Irokez pisze:

    > Tak.
    >

    > Pod jedną różnicówkę jednofazową możesz podpiąć jak na lewym dolnym.
    > Tyle że wypadałoby wtedy 4mm2 albo i 6mm2 dać przewód oraz mieć
    > zabezpieczenie 32A.
    >
    > Ale masz domek, więc masz pewnie 3-fazy więc dajesz 3-fazową różnicówkę
    > (do 2 nie ma), 3-fazowe zabezpieczenie (lub dwa sprzężone mechanicznie
    > pojedyncze) i układ z pierwszego lewego lub jak masz dwa neutralne
    > pociągnięte to prawa góra (chodzi o to w tym prawym, że prąd z dwóch faz
    > na dwa przewody N się rozłoży.

    Pytanie - po co sprzężone? Jak w kuchence lub instalacji powstanie
    doziemienie to i tak różnicówkę mu wywali. Jak proste zwarcie Lx-N to
    jedynie jedną nadprądówkę. Z wybitą przez zwarcie nadprądówką można
    drugi obwód bezpiecznie użytkować. Nic nikomu się nie stanie. Jak mu się
    doziemi faza - to też doraźnie, zanim rozdzielnicę rozkręci i
    uszkodzony obwód trwale rozłączy - może odciąć go bezpiecznikiem i nie
    rozpalać ogniska w celu zagotowania wody na herbatę. Zasada separacji
    uszkodzeń. A zespolony bezpiecznik dwufazowy (chyba najcięższy do
    dostania - wszędzie mają jedno- i trójfazowe, dalej dwubiegunowe
    jednofazowe, czyli bezpiecznik na fazie zespolony z rozłącznikiem
    mechanicznym, bez własnego mechanizmu nadprądowego na zerze, na samym
    końcu sprzężone dwa pełne bezpieczniki) odetnie mu jednocześnie obwód
    uszkodzony i obwód sprawny.

    --
    Darek

    P.S. Tak, wiem że jak awaria będzie polegała na doziemieniu od strony N
    to jej nie odseparujemy. Czasami niektórzy miewają pecha...