  • 21. Data: 2010-04-20 17:32:05
    Temat: Re: Płyn hamulcowy - honda
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 20 Kwi, 09:06, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > Czyli grupa się rakiem wycofuje z obwieszczenia że będzie zupka? :-)
    > Gdzie ten kolega co straszył zupką się schował i siedzi cichutko?

    Pewnie tam, skad jesli wyskoczy ironia i kopnie Cie w tylek, to nawet
    nie zauwazysz... ;)

    pozdr
    AA

  • 22. Data: 2010-04-20 19:40:38
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > "kml" <A...@g...lp> wrote in message

    > Planuję tylko odkręcić odpowietrznik po kolei przy każdym
    > kole dolewając z góry nowy płyn. Taką metodą dwa płyny
    > wymieszałyby się.
    >
    > Jak Ty byś to zrobił?

    Dałbym to do odpowietrzenia w warsztacie. Czytałem kiedyś o tym i większość
    samochód z ABS/etc jest tak zrobiona, że jest możliwość spuścić cały płyn.
    Nie pamiętam czy już czy to jest kwestia wpięcia kompa serwisowego czy
    wystarczy wyłączyć zapłon i da sie przelać cały układ. Poszukaj w sieci
    informacji na ten temat.

    A tak poza tym to dot 3 i dot 4 są mieszalne tak jak już napisanon na
    grupie. Czytanie etykietki nie boli :>

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 23. Data: 2010-04-20 20:57:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam Adamaszek" <c...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...

    > Pewnie tam, skad jesli wyskoczy ironia i kopnie Cie w tylek, to nawet
    > nie zauwazysz... ;)

    Jeśli ktoś pyta czy płyny się mieszają ze sobą, a ktoś na to odpowiada
    że robi się wtedy "zupka", to skąd można wnioskować o ironii??
    Przecież jeśli mieszasz niekompatybilne płyny to właśnie robi się zupka.
    Np. zupka mleczna gdy Ci woda z chłodnicy miesza się z olejem silnikowym.

  • 24. Data: 2010-04-20 20:58:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com>
    > Honda oczywiście zaleca użycie płynu marki Honda, klasy DOT-3.
    > Czy jest jakiś powód dla którego płyn hondy jest lepszy od innych
    > płynów tej samej klasy DOT-3, np. Prestone synthetic hi-temp ?

    Kto wie, byc moze jest to jakas lepsza odmiana plynu klasy DOT-3.

    Mozesz uzyc nawet DOT-4 i DOT-5.1, byle nie DOT-5

    http://en.wikipedia.org/wiki/DOT4

    > Mała buteleczka 350ml płynu marki Honda kosztuje 12 zł.
    > Prawie litr (950ml) płynu DOT3 marki Prestone kosztuje 18zł.

    Zaraz, co sie stalo ze nie podajesz w dolarach i pintach, czy moze
    w kwartach ? :-)

    J.

  • 25. Data: 2010-04-20 21:01:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message

    > Dałbym to do odpowietrzenia w warsztacie.

    No to super złota rączka z Ciebie... tutaj piszemy jednak o DIY.

    > Czytałem kiedyś o tym i większość samochód z ABS/etc jest tak zrobiona, że
    > jest możliwość spuścić cały płyn.

    Zawsze jest taka możliwość - nikt tego nie kwestionuje...
    Przecież wystarczy porozkręcać przewody hamulcowe i już masz.
    Problem w tym że to sporo roboty i skórka się za wyprawkę nie opłaca
    jeśli płyny DOT3 i DOT4 się mieszają bez "zupki" to nie ma potrzeby
    spuszczać całego płynu z instalacji i zalewać nowym - można zrobić
    zalewkę nowym tak aby wyparła stary płyn z instalacji grawitacyjnie.

    > Nie pamiętam czy już czy to jest kwestia wpięcia kompa serwisowego czy
    > wystarczy wyłączyć zapłon i da sie przelać cały układ. Poszukaj w sieci
    > informacji na ten temat.

    Dobra rada - jeśli Twoim sposobem obsługi samochodu jest zawożenie
    go do serwisu to proponuję abyś nie zabierał głosu w dyskusji gdy
    ludzie którzy się na autach znają omawiają metody obsługi samodzielnej,
    bez zawożenia auta do warsztatu.

  • 26. Data: 2010-04-20 21:24:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Kto wie, byc moze jest to jakas lepsza odmiana plynu klasy DOT-3.

    Ciekawe czy rzeczywiscie lepsza czy tylko drozsza.
    Honda nie zajmuje sie produkcja takich plynow o ile mi wiadomo.
    Gdybym mial zgadywac to będzie to jakiś Prestone czy Valvoline
    w opakowaniu z etykietką Honda.

    > Mozesz uzyc nawet DOT-4 i DOT-5.1, byle nie DOT-5
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/DOT4

    To juz zostało wyjaśnione...

    > Zaraz, co sie stalo ze nie podajesz w dolarach i pintach, czy moze w
    > kwartach ? :-)

    Przeliczyłem dla Waszej wygody...

  • 27. Data: 2010-04-20 21:24:41
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > "kml" <A...@g...lp> wrote in message

    > No to super złota rączka z Ciebie... tutaj piszemy jednak o DIY.

    To już zostało powiedziane jak to zrobić. Ja bym się za to nie wziął bo nie
    mam warunków na takie zabawy i szczerze mówiąc jest to tak tania czynność,
    że nawet nie chciałoby mi sie za to brać.

> [...]
    > spuszczać całego płynu z instalacji i zalewać nowym - można zrobić
    > zalewkę nowym tak aby wyparła stary płyn z instalacji grawitacyjnie.

    Mieszanie starego płynu z nowym pogarasza właściwości nowego. Jeżeli chcesz
    rozkręcać przewody żeby spuścić płyn z modułu ABS to powodzenia :) Nie dam
    sobie ręki uciąć, ale OIDP to stary płyn jest trzymany w module abs i trzeba
    otworzyć "zaworki" żeby go wymienić więc grawitacyjne wyparcie może być
    nieco trudne.

> [...]
    > go do serwisu to proponuję abyś nie zabierał głosu w dyskusji gdy
    > ludzie którzy się na autach znają omawiają metody obsługi samodzielnej,

    Nie wiedziałeś co to jest dot3 ani dot4 ani ile tego wchodzi na układ
    hamulcowy a teraz mówisz o znaniu się na samochodach? ROTFL :) Wnioskując z
    Twoich wcześniejszych wypowiedzi to zdecydowanie powinieneś skorzystać z
    mojej opcji tzn. usług warsztatu.

    Jeżeli siedzisz w USiA gdzie generalnie można kupić wszystko do wszystkiego
    to kup kabel do komunikacji z kompem, poszukaj softu i przeprowadź operacje
    wymiany płynu zgodnie ze sztuką. Nie wierze, że nie ma w sieci manuala do
    takiej wymiany - trzeba tylko poszukać. Zapewne jakieś forum hondy da
    odpowiedź na nurtującą Cię kwestię.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 28. Data: 2010-04-20 21:41:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message
    > Jeżeli siedzisz w USiA gdzie generalnie można kupić wszystko do
    > wszystkiego to kup kabel do komunikacji z kompem, poszukaj softu i
    > przeprowadź operacje wymiany płynu zgodnie ze sztuką.

    ????? Co to za brednie??? Co ma komputer do płynu hamulcowego?
    Dobrze się czujesz?

    > Nie wierze, że nie ma w sieci manuala do takiej wymiany
    > - trzeba tylko poszukać. Zapewne jakieś forum hondy da odpowiedź na
    > nurtującą Cię kwestię.

    Tyle napisałeś a wystarczyło napisać: "nie wiem, nie znam się".
    Mniej więcej użyteczność tego co napisałeś byłaby taka sama.

  • 29. Data: 2010-04-20 22:30:41
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > "kml" <A...@g...lp> wrote in message
    >
    > ????? Co to za brednie??? Co ma komputer do płynu hamulcowego?
    > Dobrze się czujesz?

    Bardzo dobrze. Google się kłania.

    > Tyle napisałeś a wystarczyło napisać: "nie wiem, nie znam się".
    > Mniej więcej użyteczność tego co napisałeś byłaby taka sama.

    Skoro ja się nie znam to Ty jestes kompletnym ignorantem w temacie.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 30. Data: 2010-04-20 22:38:55
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    > "kml" <A...@g...lp> wrote in message
    > ????? Co to za brednie??? Co ma komputer do płynu hamulcowego?
    > Dobrze się czujesz?

    Jeśli chciałbyś wymienić tyle płynu ile sie da to raczej zapowietrzysz ABS.
    Modułu takiego nie da sie po prostu odpowietrzyć i konieczna bedzie jego
    wymiana lub "regeneracja". Wymiana to coś co proponowało ASO pewnej marki,
    nie wiem czy z braku wiedzy, czy po prostu chcieli zarobić. "Regeneracja"
    polega na wysłaniu do modułu ABS informacji żeby się moduł odpowietrzył...
    zgadnij jak wysyła sie to polecenie? Niegdyś to była wiedza tajemna, nawet
    500pln za kilka minut pracy wg. cennika z netu :)

    Pozdr