  • 31. Data: 2010-04-20 23:05:32
    Temat: Re: Płyn hamulcowy - honda
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message
    news:hql2th$qre$1@inews.gazeta.pl...

    > Bardzo dobrze. Google się kłania.

    A na konkrety znowu Cię nie stać... już się powoli przyzwyczajam.
    Potrafisz napisać w jednym-dwu zdaniach co ma komputer
    pokładowy do wymiany płynu hamulcowego czy nie potrafisz?
    Do czego mi ten komputer jest potrzebny przy tej wymianie?

    > Skoro ja się nie znam to Ty jestes kompletnym ignorantem w temacie.

    Jak na razie dowiedzieliśmy że Twoja metoda obsługi samochodu to
    zawieźć go do warsztatu. Jest to dla mnie predyktorem raczej kiepskich
    zdolności u Ciebie w tej materii. Ja taką obsługę robię w swoich
    samochodach samemu, bez potrzeby udania się do warsztatu.
    Łatwo ocenić kto się lepiej zna...

  • 32. Data: 2010-04-20 23:07:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message

    > Jeśli chciałbyś wymienić tyle płynu ile sie da to raczej zapowietrzysz
    > ABS. Modułu takiego nie da sie po prostu odpowietrzyć i konieczna bedzie
    > jego wymiana lub "regeneracja". Wymiana to coś co proponowało ASO pewnej
    > marki, nie wiem czy z braku wiedzy, czy po prostu chcieli zarobić.
    > "Regeneracja" polega na wysłaniu do modułu ABS informacji żeby się moduł
    > odpowietrzył... zgadnij jak wysyła sie to polecenie? Niegdyś to była
    > wiedza tajemna, nawet 500pln za kilka minut pracy wg. cennika z netu :)

    Na razie mówimy o metodzie uzupełniania systemu płynem nowym
    podczas spuszczania płynu starego. Nie ma jak się co tu zapowietrzyć.
    Nie zamierzam odkręcać przewodów dochodzących do modulatora ABS.

  • 33. Data: 2010-04-20 23:18:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Yogi(n) pisze:

    > Pewnie dlatego, że ma najlepszy stosunek jakości do ceny. DOT4 ma to
    > wszystko co DOT3 i jeszcze wyższa temperaturę wrzenia, więc "zadziała"
    > bez problemu i jeszcze dłużej posłuży.

    A wyższy DOT nie będzie mniej trwały?

    Bo DOT5.1 też ma niby to samo co DOT3 i DOT4 i jeszcze więcej, tyle że
    się szybciej zużywa - AFAIK z powodu większej higroskopijności.

    Mam też wrażenie, że w kolejności DOT3, DOT4, DOT5.1 rośnie agresywność
    płynu - na pewno w stosunku do skóry rąk, ale pewnie też gumowych
    elementów układu hamulcowego (im wyższy tym szybciej czernieje).

    Jak ktoś spokojnie jeździ i nie grzeje hamulców do wysokich temperatur,
    to może lepszy będzie najniższy DOT zalecany przez producenta?

  • 34. Data: 2010-04-21 06:40:23
    Od: "kml" <A...@g...lp>

> [...]
    > pokładowy do wymiany płynu hamulcowego czy nie potrafisz?
    > Do czego mi ten komputer jest potrzebny przy tej wymianie?

    W wątku jest napisane do czego może być potrzebny. Nic więcej nie będę pisał
    bo nie zamierzam się przykładać do tej DIY druciarskiej wymiany jaką sobie
    wymyśliłeś ot taki polski klimacik w USiA.

> [...]
    > zdolności u Ciebie w tej materii. Ja taką obsługę robię w swoich
    > samochodach samemu, bez potrzeby udania się do warsztatu.

    I po raz kolejny wychodzi Twoje ignoranctwo w temacie i jest to
    przerażające, ale na szczęście to inny kontynent i to jest dobra wiadomość
    dla nas w kraju. Sam sobie zmieniasz płyn a wczoraj rano nie wiedziałeś co i
    ile się wlewa w układ hamulcowy a wszystko okraszone rewelacyjnym pomysłem
    wykręcania przewodów hamulcowych celem dokladnego zlania starego płynu,
    ROTFL nr2. Ewidentnie z całego wątku wynika, że nie masz bladego pojęcia co
    z tym zrobić a teraz koniecznie chcesz się pokazać jak pomysłowy Dobromił
    najlepszego sortu.

    Zamiast ingerować w krytycznie ważny układ w samochodzie zacznij od czegoś
    prostszego - zmień sobie filtr powietrza.

    W Polsce wymiana płynu kosztuje pomiędzy 60 a 80 PLN a zważywszy na fakt, że
    mało kto ma dostęp do podnośnika żeby na raz zdjąć wszystkie koła a nie
    latać w kółko z żabą to zaparacie się na samodzielną wymianę jest po prostu
    śmieszne. Dodatkowo wykonywanie tej czynności w jedną osobę powoduje
    zużywanie dużych ilości płynu. Wniosek: nie opłaca się samemu w tym babrać
    bo najzywczajniej na świecie szkoda czasu. Do tego potencjalnie dochodzi
    konieczność wpięcia się kompem, ale tak jak napisałem wcześniej, trzeba to
    sprawdzić dla konkretnego samochodu.

    Zostaw układ hamulcowy w hondzie dla innych i swojego bezpieczeństwa.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 35. Data: 2010-04-21 06:43:42
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > A wyższy DOT nie będzie mniej trwały?
    >
    > Bo DOT5.1 też ma niby to samo co DOT3 i DOT4 i jeszcze więcej, tyle że się
    > szybciej zużywa - AFAIK z powodu większej higroskopijności.

    Dokładnie tak będzie.

    > Mam też wrażenie, że w kolejności DOT3, DOT4, DOT5.1 rośnie agresywność
    > płynu - na pewno w stosunku do skóry rąk, ale pewnie też gumowych
    > elementów układu hamulcowego (im wyższy tym szybciej czernieje).

    W tym wątku napisano, że DOT 3/4/5,1 są mieszalne ale coś mi się wydaje że
    wlewanie 5,1 w miejsce 3/4 to nie jest taki super pomysł do końca właśnie ze
    względu na elementy gumowe w układzie, niestety nie mogę tego poprzeć
    konkretami.

    > Jak ktoś spokojnie jeździ i nie grzeje hamulców do wysokich temperatur, to
    > może lepszy będzie najniższy DOT zalecany przez producenta?

    Im niższy DOT tym niższa higroskopijność więc powinine dłużej zachować swoje
    właściwości.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 36. Data: 2010-04-21 15:18:25
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Pszemol pisze:

> [...]
    > pokładowy do wymiany płynu hamulcowego czy nie potrafisz?
    > Do czego mi ten komputer jest potrzebny przy tej wymianie?

    Kalkulator ABS Boscha mozesz np. ustawic w tryb serwisowy odpowietrzania
    ukladu. Choc odpowietrzyc mozna i recznie.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 37. Data: 2010-04-21 20:23:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    kml pisze:

> [...]
    > że wlewanie 5,1 w miejsce 3/4 to nie jest taki super pomysł do końca
    > właśnie ze względu na elementy gumowe w układzie, niestety nie mogę tego

    5.1 jest wymienialny z 3 i 4.
    Jest jeszcze coś takiego jak DOT5, którego nie można stosować w układach
    przewidzianych do DOT3/4/5.1, bo rozpuszcza gumę tak agresywnie że po
    prostu układ ulegnie szybkiej awarii.

    Zresztą ten DOT5 to AFAIK już jakaś zaszłość historyczna.

  • 38. Data: 2010-04-21 20:32:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    kml pisze:

> [...]
    > fakt, że mało kto ma dostęp do podnośnika żeby na raz zdjąć wszystkie
    > koła a nie latać w kółko z żabą to zaparacie się na samodzielną wymianę

    Ale koła zdejmować?
    Parę samochodów już widziałem od spodu i we wszystkich odpowietrznik był
    łatwo dostępny bez zdejmowania kół.
    No chociaż może w jakiś wielotłoczkowych zaciskach gdzie jest też
    tłoczek od strony felgi to może i trzeba zdjąć.

    W tych co widziałem to nawet podnoszenie nie było konieczne (fakt że
    sporo wygodniej jak nie trzeba leżeć pod samochodem).

  • 39. Data: 2010-04-21 21:12:21
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Kwi, 06:40, "kml" <A...@g...lp> wrote:

    > W Polsce wymiana płynu kosztuje pomiędzy 60 a 80 PLN

    cena cena, tylko problem z mechanikami... zeby zrobic to u kogos, kto
    sie zna zazwyczaj trzeba czekac i kawal drogi jechac ;) , no i
    najlepiej jeszcze samemu pilnowac...

    ja np. mialem kiedys "okazje" zalapac sie na darmowa wymiane filtra
    przeciwpylkowego w astrze (juz nie pamietam gdzie, ale nalezala sie
    przy zakupie) i nieopatrznie skorzystalem... no i oczywiscie nie
    sprawdzilem po "fachowcach" - pierwsz wizyta w myjni automatycznej -
    filtr zalany - bo im sie niedokladnie zlozyly plastyki... i tak
    zamiast minuty (tyle mi to zajmuje) mialem rozbieranie, suszenie,
    skladanie + padly mi rezystory wentylatora nawiewu za ~100PLN (byly
    zalane, ale nie wiem, czy to byl glowny powod - w astrze lubia sie
    sypac...)

    a co do wymiany plynu, to szkoda spuszczac stary i zapowietrzac
    uklad... wystarczy przelac z litr nowego ;) np. wyciagajac strzykawka
    przez odpowietrzniki do czasu, az pojawi sie czysty plyn (pilnujac
    poziom w zbiorniczku)
    w astrze mi sie nigdy nie chcialo (4 kola to juz za duzo), ale w
    motocyklu sie zdazalo...

    WS

    WS

  • 40. Data: 2010-04-23 05:18:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "WS" <L...@c...pl> wrote in message
    u.googlegroups.com...

    > cena cena, tylko problem z mechanikami... zeby zrobic to u kogos, kto
    > sie zna zazwyczaj trzeba czekac i kawal drogi jechac ;) , no i
    > najlepiej jeszcze samemu pilnowac...

    Grupowicz który doradza mi pójście do mechanika nie ma pojęcia
    jak takie proste czynności robić samemu i nawet nie wie jak
    dziadowsko robotę odwalają spieszący się zazwyczaj mechanicy.

> [...]
    > skladanie + padly mi rezystory wentylatora nawiewu za ~100PLN (byly
    > zalane, ale nie wiem, czy to byl glowny powod - w astrze lubia sie

    I dlatego od wielu lat robię sobie coraz więcej rzeczy samemu...
    Po prostu nie ufam mechanikom, zwłaszcza że warsztat do takich
    łatwych prac zwykle deleguje "nowego", co się uczy, albo co
    po prostu jest łajza i trudniejszych napraw mu nie powierzają.
    Wolę sobie to samemu zrobić niż walczyć potem z poprawianiem
    po mechanikach... Już nie raz miałem podobną sprawę co Ty.

> [...]
    > poziom w zbiorniczku)
    > w astrze mi sie nigdy nie chcialo (4 kola to juz za duzo), ale w

    Nikt nie spuszcza starego ani nie odkręca żadnych przewodów...
    Dezinformacja. Ja właśnie mam w planach przelać system nowym
    płynem aż się czysty nowy płyn pojawi na odpowietrznikach...
    Metody ze strzykawką nie znam - po prostu luzuję odpowietrzniki
    i przy otwartym wlewie płyn sam powoli się sączy - poziom tylko
    trzeba uzupełniać aby nie zapowietrzyć systemu.