  • 1. Data: 2010-04-19 22:03:27
    Temat: Kolejne z serii: kto ma pierwszeństwo?
    Od: marjan <k...@g...com>

    Witam.

    Parę wątków wyżej została poruszona sprawa pierwszeństwa przejazdu na
    nietypowym skrzyżowaniu. I ja mam podobny problem.

    Chodzi mi o skrzyżowanie typu T lub Y (jeden grzyb) z ustalonym
    pierwszeństwem, i do tego z rozwidleniem jednej z dróg. Zamiast próbować
    wytłumaczyć słownie zapodam konkretny przypadek:
    http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/zdjecie.png
    [skrzyżowanie ulic: Mickiewicza i Hallerów w Skawinie pod Krakowem]
    Pierwszeństwo idzie od góry w lewo (na zdjęciu).

    Skrzyżowań takich w Polsce jest dość dużo, jednak nigdy nie mam pewności
    jak poprawnie na nich jeździć (tak, wiem - powinienem oddać PJ do
    właściwego WK, jednak ja wolę zapytać i się douczyć).

    Chodzi mi konkretnie o przypadek, gdy auta chcą jechać jak zaznaczone
    kolorkami:
    http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/kierunki.png
    Oczywistym jest dla mnie sprawa pierwszeństwa z "główną", interesuje
    mnie tylko zachowanie na zaznaczonym na czerwono polu.
    Jaka powinna być kolejność przejazdu pojazdów 1 (zielony), 2
    (niebieski), i 3 (żółty) i dlaczego? Zakładamy oczywiście, że wszystkie
    3 pojazdy znajdują się tuż przed czerwonym polem.

    Z góry dziękuję za pomoc i merytoryczną dyskusję (mam nadzieję, że jasno
    opisałem interesującą mnie sytuację).

    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana

  • 2. Data: 2010-04-19 22:15:05
    Temat: Re: Kolejne z serii: kto ma pierwszeństwo?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    marjan pisze:
    (...)
    > Skrzyżowań takich w Polsce jest dość dużo, jednak nigdy nie mam pewności
    > jak poprawnie na nich jeździć (tak, wiem - powinienem oddać PJ do
    > właściwego WK, jednak ja wolę zapytać i się douczyć).

    No :)

> [...]
    > (niebieski), i 3 (żółty) i dlaczego? Zakładamy oczywiście, że wszystkie
    > 3 pojazdy znajdują się tuż przed czerwonym polem.

    Przecież to oczywiste - skrzyżowanie równorzędne, pierwszy jedzie
    zielony, drugi żółty, trzeci niebieski. Żółty musi ustąpić zielonemu,
    niebieski żółtemu (o ile znaki nie stanowią inaczej) itd.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 3. Data: 2010-04-19 22:23:30
    Od: marjan <k...@g...com>

    Artur Maśląg pisze:

    > Przecież to oczywiste - skrzyżowanie równorzędne, pierwszy jedzie
    > zielony, drugi żółty, trzeci niebieski. Żółty musi ustąpić zielonemu,
    > niebieski żółtemu (o ile znaki nie stanowią inaczej) itd.

    Tak też myślałem, ale wolałem się upewnić.

    Dziękuję.

  • 4. Data: 2010-04-19 23:27:24
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-19, marjan <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > (niebieski), i 3 (żółty) i dlaczego? Zakładamy oczywiście, że wszystkie
    > 3 pojazdy znajdują się tuż przed czerwonym polem.

    Trywialne: zielony, żółty, niebieski. I to bez względu na to, czy to
    miejsce potraktujemy jako osobne skrzyżowanie czy nie, i bez względu czy
    górna droga jest oznaczona jako droga z pierwszeństwem. Mam nadzieję, że
    tylko się zaciąłeś :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 5. Data: 2010-04-20 12:31:21
    Od: marjan <k...@g...com>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

> [...]
    > miejsce potraktujemy jako osobne skrzyżowanie czy nie, i bez względu czy
    > górna droga jest oznaczona jako droga z pierwszeństwem. Mam nadzieję, że

    Dzięki. Tak jak już odpisałem Arturowi - tak też myślałem, ale jakoś
    dziwna niepewność mnie ogarnęła, i wolałem zapytać.

    Mam jeszcze kilka "wątpliwości" w zanadrzu, kiedyś w przypływie wolnego
    czasu opracuję je graficznie i podam do dyskusji na grupie.