  • 1. Data: 2010-04-19 20:33:02
    Temat: Płyn hamulcowy - honda
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Witam,

    Planuję zrobić remont hamulców w swojej hondzie accord 2004.
    Około 150 tyś km. Wymiana klocków, tarcz, przód i tył. Również
    chcę wymienić płyn hamulcowy, nie ruszany od conajmniej 3 lat.
    Ten płyn to tak profilaktycznie, bo podobno wchłania parę wodną
    i to mu obniża temperaturę wrzenia...

    Honda oczywiście zaleca użycie płynu marki Honda, klasy DOT-3.
    Czy jest jakiś powód dla którego płyn hondy jest lepszy od innych
    płynów tej samej klasy DOT-3, np. Prestone synthetic hi-temp ?

    Mała buteleczka 350ml płynu marki Honda kosztuje 12 zł.
    Prawie litr (950ml) płynu DOT3 marki Prestone kosztuje 18zł.

    Co o tym myślicie?

    p.s.
    ile płynu potrzebuję aby wymienić całość w takim aucie?

  • 2. Data: 2010-04-19 21:26:47
    Temat: Re: Płyn hamulcowy - honda
    Od: "Max_P" <M...@x...pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> >

    > Planuję zrobić remont hamulców w swojej hondzie accord 2004.

    <cut>

    > Mała buteleczka 350ml płynu marki Honda kosztuje 12 zł.
    > Prawie litr (950ml) płynu DOT3 marki Prestone kosztuje 18zł.
    > Co o tym myślicie?

    Powinieneś kupić Cinco albo Punto.

    Max

  • 3. Data: 2010-04-19 21:36:02
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Pszemol pisze:

    > Mała buteleczka 350ml płynu marki Honda kosztuje 12 zł.
    > Prawie litr (950ml) płynu DOT3 marki Prestone kosztuje 18zł.
    > Co o tym myślicie?

    Kup sobie 1L Ferodo czy innego Castrola DOT4 za 30pln. Przepluczesz i
    napelnisz caly uklad.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 4. Data: 2010-04-19 21:51:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Max_P" <M...@x...pl> wrote in message news:hqiaod$7ur$1@news.onet.pl...
    > "Pszemol" <P...@P...com> >

    > <cut>

    > Powinieneś kupić Cinco albo Punto.

    I po co te wygłupy, Max? Pytałem o konkrety...

  • 5. Data: 2010-04-19 21:52:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Kup sobie 1L Ferodo czy innego Castrola DOT4 za 30pln.
    > Przepluczesz i napelnisz caly uklad.

    Dlaczego doradzasz mi DOT 4 do systemu pod DOT 3?
    Jakieś uzasadnienie?

  • 6. Data: 2010-04-19 21:56:37
    Od: to <t...@a...xyz>

    Pszemol wrote:

    > I po co te wygłupy, Max? Pytałem o konkrety...

    MASZPUNTO?!

    --
    cokolwiek

  • 7. Data: 2010-04-19 22:02:10
    Od: "Mario" <d...@g...pl>

    > Dlaczego doradzasz mi DOT 4 do systemu pod DOT 3?
    > Jakieś uzasadnienie?

    producent podal dot3 bo to wystarczajace parametry dla rodzinnego
    toczydelka... spokojnie mozesz wlac dot4 i dzieki temu podniesc temperaturę
    wrzenia plynu...

  • 8. Data: 2010-04-19 22:07:18
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Dlaczego doradzasz mi DOT 4 do systemu pod DOT 3?
    > Jakieś uzasadnienie?

    Pewnie dlatego, że ma najlepszy stosunek jakości do ceny. DOT4 ma to
    wszystko co DOT3 i jeszcze wyższa temperaturę wrzenia, więc "zadziała" bez
    problemu i jeszcze dłużej posłuży. Nie zastanawiaj się nad buteleczkami po
    350, bo przydadzą się pewnie trzy. Ja wymieniałem w corolli E11, wlałem
    własnie DOT4 z litrowej butelki i z pięć lat potem służył bez problemu.
    Mozliwe, że wystaczy 0,7 (czyli dwie buteleczki) ale na DOT4 pewnie nie
    - odżałuj te dwa piwa, w accorda warto zainwestować ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 9. Data: 2010-04-19 22:10:08
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Zresztą zobacz sam:
    http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_4

    --
    Yogi(n)

  • 10. Data: 2010-04-19 23:39:49
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Yogi(n) pisze:
    > Zresztą zobacz sam:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_4

    Ano :) Choc teraz sporo plynow przekracza juz 230stC np. ATE SL6 DOT4 -
    260/165stC, 20-30pln/litr :)

    Pozdrawiam
    Pawel