  • 61. Data: 2010-11-19 22:05:21
    Temat: Re: Plustek - skaner do filmów
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 19 Nov 2010 14:35:28 +0100, Jakub Witkowski wrote:

    > Ja też tak myślałem o swoim "kinzo" za 99zł,

    A to kupiles grzechotke, czy cos z udarem pnaumatycznym? Delikatnie
    przypominam, ze 30zl <> 100zl :-)

    > ale... kupiłem wiertło za chyba 30 zł i okazało się że zamiast 5
    > minut wywiercenie otworu w 'pancernym' betonie może trwać 20 sekund
    > :) (a poprzednie wiertło to była niby najwyższa półka w castoramie)

    30zl to kosztuje sredniej klasy 6tka SDS, ktora -- owszem, po
    kilkudziesieciu otworach się upali i wygodniej kupic kolejna.

    > B&D padł mi w rok, totalny badziew,

    A ja mam i jedna z 2 udarowek pneumatycznych deckera, i ostatnia
    grzechotke. Pneumatyczna walczy w betonowych mieszkaniach (2 kapitalki)
    6ty rok, grzechotki uzywam przepisowo do materialow miekkich i tez jak
    dotad nie ma problemow.

    > a kinzo działą od 6 lat, a co ja nim już
    > nie zrobiłem (krótko: remonty dwóch kolejnych mieszkań)

    Wiercisz grzechotka (=udar nie-pneumatyczny) w wibrowanym betonie?
    Wybacz, ciezko mi w to uwiezyc.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 62. Data: 2010-11-20 14:46:54
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > a czy przy okazji robiłeś usuwanie paprochów??
    > bo pewnie na tym dużo czasu tracił.

    Najpierw klisza oczyszczona pędzelkiem, a potem skan. Dwa
    razy normanym światłem plus raz IR. I jak dla mnie efekt
    wystarczający :-). Jedna klisza to max. godzina. A i to jak
    musiałem mocno kombinować suwakami żeby kolor odpowiednio
    ustawić...

  • 63. Data: 2010-11-22 10:24:57
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-19 23:05, Michal Tyrala pisze:

    > Wiercisz grzechotka (=udar nie-pneumatyczny) w wibrowanym betonie?
    > Wybacz, ciezko mi w to uwiezyc.

    Nie wiem jakim, nie znam się na "wibrowaniu" :) Zawsze była to jakaś prefabrykowana
    plyta.

    A chodziło mi tylko o to że w wielu przypadkach grzechotka jest wystarczająca, jeśli
    założono na nią coś co daje radę, a nie wiertełko marketowe. No i oczywiście
    nie mówię o hurtowych ilościach otworów, nie jestem profesjonalistą.

    Ale faktycznie dowolne wiertło słabo sprawdza się przy skanowaniu, więc EOT :)

  • 64. Data: 2010-11-22 14:08:41
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 22 Nov 2010 11:24:57 +0100, Jakub Witkowski wrote:
> [...]
    >
    > A chodziło mi tylko o to że w wielu przypadkach grzechotka jest
    > wystarczająca, jeśli założono na nią coś co daje radę, a nie

    No... nie. :-) A jestes pewien, ze ta wiertarka noname za stowe nie ma
    przypadkiem pneumatycznego udaru juz? Tak dzis kosztuja, grzechotka to
    jak pisalem, 3x mniej...

    Pneumatyczna wiertarke udarowa noname tez mialem, od dobrych paru lat
    dziala, teraz juz u innego wlasciciela ;)

  • 65. Data: 2011-01-05 11:31:53
    Od: "Raist" <robike@@poczta.fm>

    Użytkownik "Jester" <j...@t...net.pl> napisał w wiadomości

    > http://www.toya.net.pl/~formatc/jarocin/

    dziękuje za ten link, fajnie obejrzeć odbitki dobrej jakości z tamtych lat :)
    sam robiłem przez pare lat zdjęcia na koncertach punkowych ale to było "nieco"
    później, w okresie tuż przed masowym wejściem cyfrówek, czyli 1996-2000:
    http://gigs.zabel.pl
    zeskanowałem na zwykłym skanerze płaskim zdjęcia papierowe (ponad 1000 sztuk) a
    teraz stoję przed uzupełnieniem skanowania negatywów, bo wiele odbitek poszło w
    świat
    i własnie mam dylemat, bo do zeskanowania jest sporo klatek więc zastanawiam sie
    nad kupnem skanera na paski, albo tańszego płaskiego z przystawką

    pozdrawiam
    Raist

  • 66. Data: 2011-01-05 12:17:06
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    On 05/01/2011 12:31 PM, Raist wrote:

    > dziękuje za ten link, fajnie obejrzeć odbitki dobrej jakości z tamtych
    > lat :)

    To slajdy ORWO są. I Zenit ze słoikiem 50 mm. Nie pamiętam tylko, czy
    przypadkiem szkło nie było z enerdowskiej Praktiki (jeżeli gwinty
    pasowały - to chyba tak). Szkoda, że nie robiłem więcej, nie pomyślałem
    wtedy, że po 30 latach zostanie tych zdjęć tak mało... A okazało się, że
    ludzie wtedy masowo nagrywali koncerty (i teraz to włazi do sieci na
    różnych blogach) natomiast zdjęcia robili bardzo rzadko. Szkoda.

    > http://gigs.zabel.pl

    Pooglądam ;)

    > i własnie mam dylemat, bo do zeskanowania jest sporo klatek więc
    > zastanawiam sie nad kupnem skanera na paski, albo tańszego płaskiego z
    > przystawką

    Odezwij się na priva.