  • 21. Data: 2010-11-16 22:25:17
    Temat: Re: Plustek - skaner do filmów
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-16 22:57, JA pisze:
    > On 2010-11-16 22:40:19 +0100, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:
    >
    >> To tak do porównania.
    >
    > porównania czego?

    Jakości? Tego, co można uzyskać stosując różne metody?
    Gdybym miał jakąś cyfrę FF, to nie bawiłbym się w skanery, tylko
    fotografował przy pomocy duplikatora slajdów - tego starego typu. Jest
    to wygodne i bardzo szybkie w porównaniu ze skanowaniem, a do tego
    odpowiednie oświetlenie sprawia, że można sporo rys wyeliminować. Jakość
    też porównywalna, a może nawet lepsza. Trzeba niestety trochę posiedzieć
    nad rawami(a właściwie jednym rawem, a potem wg.wzoru), aby dobrze
    odwrócić kolory.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

  • 22. Data: 2010-11-16 22:45:08
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-11-16 23:01:31 +0100, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > To pokaż. Mi na razie nie udało się tej rozdzielczości znaleźć, co nie
    > jest oczywiście dowodem "za", ale skłania mnie do innych wniosków.

    Co to znaczy zwykła małoobrazkowa klisza?
    Jeżeli masz na myśli Superię 200 lub coś w tym stylu to oczywiste.
    ale zwykłych jest trochę więcej.
    Nie pokażę, bo moje knoty są na zwykłej. Ale sporo knotów klientów już
    mniej zwykłej.

    Poza tym dpi to mały pikuś w skanerach. jeżeli wyciąga 3000 to już
    jest spoko, ale są inne ważniejsze parametry.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2010-11-16 22:47:02
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-11-16 23:25:17 +0100, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > Jakości? Tego, co można uzyskać stosując różne metody?

    Czyli pokazując skan powiększenia cz-b 20x30 z duoscana i mikrofilmu z
    plusteka, czego porównanie otrzymamy?

  • 24. Data: 2010-11-17 10:19:08
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W wtorek, 16 listopada 2010 21:36, "Paweł W." wyraził następujacą opinię:

    > Rozdzielczości powyżej 3600dpi nie mają moim zdaniem racji bytu z tym
    > skanerem i ze zwykłymi kliszami. Świadom jestem, że obrońcy kliszy mogą
    > się na mnie rzucić, ale zwykła małoobrazkowa klisza nie ma tej
    > astronomicznej rozdzielczości, o której się często mówi. Zwiększając
    > rozdzielczość powyżej tych 2400-3600dpi zaczynasz skanować ziarno i
    > niedoskonałości obiektywu. Może wyższe rozdzielczości przydają się przy

    Wrzuciłem skany 7200dpi z Provii, uważasz że to nie jest zwykły film?
    Przykłady skanowania BW i negatywu kolorowego zrobię dziś wieczorem. Po co
    teoretyzować skoro można zobaczyć na własne oczy?

    > usuwaniu rys i zabrudzeń, ale jeśli klisza jest w dobrym stanie to
    > raczej nie ma to sensu.
    > Co do usuwania rys w podczerwieni vs. programowe - ja nie zauważyłem
    > różnicy na korzyść jednej, czy drugiej metody.

    Obydwie są, powiedzmy, mało satysfakcjonujące ;-) nie tylko ze względu na
    skuteczność rozpoznawania rys ale na sposób ich maskowania który tworzy
    płaskie plamy barw o ostrych krawędziach.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 25. Data: 2010-11-17 10:25:27
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    Witam.
    Skan 3600dpi http://czat.homelinux.net/Plustek/BWfragment.jpg niestety nie
    jestem pewien czy to APX 100 wywołany w Emofinie czy FomaPan R 100, tak czy
    inaczej obydwa srebrowe.
    W sumie dałoby radę i na 7200dpi zeskanować gdyby obiektyw {też któryś z
    Jupiterów} jakieś szczegóły przeniósł.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 26. Data: 2010-11-17 11:04:04
    Od: " Mister Proper" <m...@W...gazeta.pl>

    Za wszystkie skany dziękuję i proszę o jeszcze (tak już mam, że nienasycony
    jestem).
    Nareszcie sytuacja staje sie jasna a ja zbliżam sie do podjęcia decyzji na
    tak dla PLUSTKA (PLUSTEKA?).
    Serdeczne dzięki.
    Pozdrawiam wszystkich uczestników wątku, a niech tam - wszystkich grupowiczów,
    MP

  • 27. Data: 2010-11-17 11:38:23
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Rozdzielczości powyżej 3600dpi nie mają moim zdaniem racji
    > bytu z tym skanerem

    Zgadzam się z Tobą w zupełności :-). Próbowałem zaraz po
    zakupie skanować 7200 DPI i... plik TIFF ważył ok. 500 MB
    ;-))). To raz. Dwa że skanując zabytkowe klisze sprzed
    kilkunastu lat nie odczułem zauważalnej różnicy między
    skanem 1800-2400 DPI a tym 7200. Pomijam oczywiście różnice
    typowo onanistyczne. A i te 2400 to przerost formy nad
    treścią i dlatego zeskanowałem wszystkie swoje negatywy z
    max 1800 DPI. Uznałem że do przeskanowania zabytkowych klisz
    sprzed kilku czy kilkunastu lat taki skaner w zupełności mi
    wystarczy i tak jest w rzeczywistości. Te fotki były robione
    początkowo zenitami, później jakimiś małpkami, dopiero
    najnowsze canonem 300, który posiadał już AF :-). Przy
    poważnej ilości niedoskonałości tych klisz głupotą byłoby
    inwestowanie czapki pieniędzy w skaner do zabawy. Inaczej ma
    się rzecz jeśli ktoś chce skanowaniem zająć się poważniej...

  • 28. Data: 2010-11-17 11:42:03
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Z góry dziękuję i pozdrawiam,
    > MP

    Wyślij mi na priv swój mail to prześlę Ci oryginalne TIFF-y
    z paru skanów. Sorry za opóźnienie, ale mam je na domowym
    kompie a wieczorem ostatnio jestem już wykończony i nie
    bardzo chce mi się go nawet włączać ;-). Ale jutro postaram
    się coś przynieść do pracy i wysłać.
    Pozdr.

  • 29. Data: 2010-11-17 15:46:23
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    > Tu jest skan Fuji Superii 1600 z labu:
    > http://images46.fotosik.pl/81/8757ba3138cbfa33.jpg
    >
    > Tu sfotografowany slajd przy pomocy duplikatora slajdów i Pentaksa K110D
    > (powiększenie chyba 2,5x dla aparatu 135 - wycinek kadru)
    > http://images50.fotosik.pl/84/46e84095bf88b495.jpg
    >
    > To tak do porównania.

    Tak dla porownania mozna skanowac ten sama klatke na rozne sposoby, bo moge
    zaraz cyknac Velvie jakims kompaktem i 30-letnie ORWO na skanerze bebnowym,
    wyjdzie ze beben jest do dupy.

    Pozdrwaiam
    Kamil

  • 30. Data: 2010-11-17 16:11:31
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-11-17 11:19:08 +0100, Dariusz Zygmunt
    <d...@c...homelinux.net> said:

    > Obydwie są, powiedzmy, mało satysfakcjonujące ;-) nie tylko ze względu na
    > skuteczność rozpoznawania rys ale na sposób ich maskowania który tworzy
    > płaskie plamy barw o ostrych krawędziach.

    http://www.skanowanie-35mm.pl/KurzIRysy.jpg
    Skoro tak twierdzisz.