  • 1. Data: 2011-04-20 16:49:25
    Temat: Plik wymiany na osobnym dysku
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    Czy warto plik wymiany umieścić na dysku innym niż systemowy?
    Pewnie tak, ale czy ta teoria sprawdza się, jeśli ten drugi dysk
    jest dużo wolniejszy od tego pierwszego?

    A teraz konkrety

    Pierwszy dysk wg HDTach 3.0 (dane z chipa)

    Burst (maks. transfer) [MB/s] 247
    Czas dostępu [ms] 13.5
    Odczyt - średni [MB/s] 125
    Zapis - średni [MB/s] 124

    A drugi :

    Burst (maks. transfer) [MB/s] 218
    Czas dostępu [ms] 16.5
    Odczyt - średni [MB/s] 100
    Zapis - średni [MB/s] 100.

    Czy w takim układzie warto się przenosić z plikiem wymiany na drugi
    dysk?

  • 2. Data: 2011-04-20 16:57:48
    Temat: Re: Plik wymiany na osobnym dysku
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 20 Apr 2011 18:49:25 +0200
    doszła do mnie wiadomość <4...@g...pl>
    od Rafał <b...@g...pl> :

    >Czy w takim układzie warto się przenosić z plikiem wymiany na drugi
    >dysk?

    Pomonitoruj sobie plik wymiany za pomocą
    http://www.standards.com/ThisAndThat/PageFileUsageMo
    nitor.html
    Jeśli peak usage będzie niski (<200MiB), to moim zdaniem nie warto.
    Nie warto też wtedy, kiedy usypiasz dyski.

  • 3. Data: 2011-04-21 11:46:01
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Rafał <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >Odczyt - średni [MB/s] 100
    >Zapis - średni [MB/s] 100.
    >
    >Czy w takim układzie warto się przenosić z plikiem wymiany na drugi

    A pamieci Ci czesto brakuje? Jak czesto jest wykorzystywany plik wymiany?
    Co robisz w systemie? Klasyczna praca czy jakas obrobka duzych ilosci danych?
    Bo jesli to pierwsze, to roznica w praktyce niezauwazalna. No chyba, ze chcesz miec
    naprawde optymalnie - ale tak to sztuka dla sztuki.

  • 4. Data: 2011-04-21 12:07:12
    Od: gordon <j...@m...kompuer.w.dom.pl>

    On 2011-04-21 13:46, Przesmiewca wrote:
> [...]
    [cut]

> [...]
    > Bo jesli to pierwsze, to roznica w praktyce niezauwazalna. No chyba, ze chcesz miec
    > naprawde optymalnie - ale tak to sztuka dla sztuki.

    To ja pozwolę sobie na podpięcie się pod dyskusję...
    A kiedy można wyłączyć plik wymiany? Mam W7 x64 z 4 GB RAM,
    z task managera wynika, że generalnie jest wykorzystany
    w 40 - 60%. Nie korzystam z kompa do obróbki video, czy grafiki,
    a zwyczajowo do www, oglądania filmów, grania (HL2, F1 2010 itp.).
    Wyłączyć plik wymiany? BTW mam go właśnie na drugim dysku, który
    służy na co dzień jako storage i często leży uśpiony, przy czym
    od czasu do czasu włącza się nie wiedzieć po co - teraz już się
    domyślam, że Win się do niego dobiera ;)

    pozdrawiam,
    gordon

  • 5. Data: 2011-04-21 13:39:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-21 14:07, gordon pisze:
> [...]
    > od czasu do czasu włącza się nie wiedzieć po co - teraz już się
    > domyślam, że Win się do niego dobiera ;)

    Niektóre programy (zwłaszcza graficzne) wymagają pliku wymiany.
    Możesz próbnie wyłączyć, natomiast, gdy będą problemy, to ponownie włączysz.

    Możesz też ustawić na "głównym" dysku malutki plik wymiany - wtedy być
    może ominiesz problem z "budzeniem" drugiego dysku.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 6. Data: 2011-04-21 19:49:38
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    Przesmiewca wrote:

> [...]
    > Bo jesli to pierwsze, to roznica w praktyce niezauwazalna. No chyba, ze chcesz miec
    > naprawde optymalnie - ale tak to sztuka dla sztuki.

    dokładnie tak.
    3 G Ram i w rzadko kiedy dochodzi do sytuacji w której plik wymiany zaczął by być
    poważnie wykorzystywany. Jednak chcę zaprojektować optymalne rozwiązanie
    dla systemu dysponując tymi dyskami, które aktualnie posiadam.

  • 7. Data: 2011-07-21 20:18:21
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.04.2011 18:49, Rafał pisze:
    > Czy warto plik wymiany umieścić na dysku innym niż systemowy?

    Obecnie nie, poza jakimiś bardzo specyficznymi przypadkami.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 8. Data: 2011-07-21 20:39:16
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > Obecnie nie, poza jakimiś bardzo specyficznymi przypadkami.

    Np. całkowitym wyłączeniem :)

    --
    marfi

  • 9. Data: 2011-07-22 07:02:18
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.07.2011 22:39, marfi pisze:
    > Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > Np. całkowitym wyłączeniem :)

    Och nie, jest kilka sensownych przypadków: np. dysk systemowy z
    fizycznie zablokowanym zapisem albo na płycie CD/DVD lub FlashEPROMie.