  • Data: 2009-07-24 08:32:12
    Temat: Re: Plazma HD - czy to ma sens ?
    Od: irek <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jingiel pisze:

    > Ta, kup TV wielkosci 7 cali i ogladaj go z 20 metrow. Nie chodz do kina,
    > bo lepiej wiedzacy na tej grupie ci tak radza. Poloz sie, nie poruszaj
    > galkami ocznymi, a w ogole wlaczaj nie komputera, bo to cie bedzie
    > zmuszalo do krecenia szyja. Paranoitycy :)))
    >
    > Jingiel

    Nie złość się Jingiel, nie pij tyle kawy z rana. Kupiłeś sobie ten X calowy i OK.

    Co to za lepiej wiedzący ludzie są na tej grupie (mówię o sprawie wielkości TV,
    żeby nie obrazić naprawdę wiedzących)? I skąd oni wiedzą, że do pokoju "3.5m
    szerokosci, 5.5m dlugosci", jak w pierwszym poście tego wątku, lepszy jest 32,
    50, 60 czy 102 calowy? Jakieś badania? Może testy? Czy po prostu Jingiel sobie
    usiadł przed swoim X calowcem i stwierdził, że ta i tylko ta wielkość.

    Czytałem różne rekomendacje np te zebrane tutaj:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Optimum_HDTV_viewing_di
    stance
    Przeglądałem różne kalkulatory odległości i wychodziło mi, że moją 42" plazmę
    powinienem oglądać z odległości ok 130 cm, albo do mojego pokoju 4 na 5
    powinienem kupić 100 ileś calowy telewizor.
    Załatwiłem to tak, że wpraszałem się do znajomych na filmy i oglądałem 2-3
    godziny i dopiero wtedy uznałem że DLA MNIE 42" DO MOJEGO POKOJU to jest
    maksymalna wielkość. Wziął bym mniejszy, ale tam były tylko rozdzielczości 1024
    na 768. 10 minut w sklepie i rady na tym forum to za mało.

    Pozdrawiam Jingla

    Irek