  • Data: 2009-07-24 22:07:59
    Temat: Re: Plazma HD - czy to ma sens ?
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net> szukaj wiadomości tego autora

    W piątek 24 lipiec 2009 10:32, irek wyraził następujacą opinię:

    > Co to za lepiej wiedzący ludzie są na tej grupie (mówię o sprawie
    > wielkości TV, żeby nie obrazić naprawdę wiedzących)? I skąd oni wiedzą, że
    > do pokoju "3.5m szerokosci, 5.5m dlugosci", jak w pierwszym poście tego
    > wątku, lepszy jest 32, 50, 60 czy 102 calowy? Jakieś badania? Może testy?
    > Czy po prostu Jingiel sobie usiadł przed swoim X calowcem i stwierdził, że
    > ta i tylko ta wielkość.
    >
    > Czytałem różne rekomendacje np te zebrane tutaj:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Optimum_HDTV_viewing_di
    stance
    > Przeglądałem różne kalkulatory odległości i wychodziło mi, że moją 42"
    > plazmę powinienem oglądać z odległości ok 130 cm, albo do mojego pokoju 4
    > na 5 powinienem kupić 100 ileś calowy telewizor.

    Widziałeś np. to:
    http://www.carltonbale.com/wp-content/uploads/resolu
    tion_chart.png

    Z tego wykresu wynika, że na TV 42" HD Ready {czyli 720p} "przeciętny"
    oglądacz uzyska komfort oglądając obraz HD z odległości ponad 2 metrów a
    obraz 480p z odległości prawie 4, jeśli będzie siedział bliżej to może
    dostrzec artefakty.
    W moim przypadku mogę potwierdzić, że te odległości są jak najbardziej
    poprawne, więc weźmy przykład który tak Cię zbulwersował, pokój o dł. 5,5
    metra, ogląda się TV z max odległości powiedzmy 15 stóp, aby maksymalnie
    "wyzyskać" sygnał HD ale jednocześnie nie narzekać za bardzo na sygnał SD
    uzyskujemy górne "ograniczenie" przekątnej 50", jeśli pokój będzie miał 3,5
    metra {odległość mniejsza niż 10 stóp} to przekątna wyjdzie ok. 32" -
    proste? :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --