  • 1. Data: 2009-07-11 21:04:29
    Temat: Plazma HD - czy to ma sens ?
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    Witam

    Mam zamiar do sredniego pokoju (3.5m szerokosci, 5.5m dlugosci) kupic jaki
    nowy telewizor zawieszalny na scianie. Pokoj sluzy glownie do spania,
    czasami jako miejsce pracy. Telewizor musialby wisiec na w poprzek pokoju -
    wiec TV bylby ogladalny z odleglosci okolo 3 metrow.
    Budzet to 3 tys. zl. Poki co sygnal to analogowe UPC, ale jak telwizor to
    albo zamienie na cyfrowe, albo zainwestuje w jakas platforme.
    Zupelnie nie mam pojecia o wspolczesnych telewizorach. Chcialbym zeby bylo
    to HD po tym jak u znajomych zobaczylem Planet Earth puszczona z notebooka w
    pelnym HD (1920x1080). Ogladajac wieczorem zauwazylem jednak, ze czarny nie
    do konca byl czarny tak jak na moim strym CRT. LCD moich znajomych to
    Samsung z serii 7 46 cali (dokladnego modelu nie pamietam).
    Telwizor bedzie sluzyl rano jako "radio" przy TVN24, wieczorem do
    odtwarzania filmow z notebooka, czasami jakiegos filmu w TV.
    Z tego co kiedys slyszalem to lepsza czernia charakteryzuja sie odbiorniki
    plazmowe, jako ich wade podajac zuzycie energii (co moge pominac poniewaz TV
    dziennie gra moze ze 2-3 godziny) i mniejsza rozdzielczosc. Ale przegladajac
    siec znalazlem plazmy HD. Z uwagi na wymiary pod polkami pasuje jak
    najmniejsza plazma a z tego co sie orientowalem takie maja 42 cale.
    Wstepnie wpadl mi w oko Panasonic TH-42PZ8 http://www.ceneo.pl/1507792 .
    Bedzie ok jak na moje potrzeby ? Z gory dziekuje za wszelkie rady.

  • 2. Data: 2009-07-11 21:49:39
    Temat: Re: Plazma HD - czy to ma sens ?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 11 Jul 2009 23:04:29 +0200, cztery napisał(a):
    [...]

> [...]

    > to HD po tym jak u znajomych zobaczylem Planet Earth puszczona z notebooka w

    Materiały fullHD (1080p) to rzadkość - nie doświadczysz ich w żadnej
    platformie cyfrowej, nawet na blueray to margines...

    > Ogladajac wieczorem zauwazylem jednak, ze czarny nie
    > do konca byl czarny tak jak na moim strym CRT. LCD moich znajomych to

    Przy LCD to normalne - ale nawet plazma nie zawsze da Tobie idealną czerń.
    Natomiast dużo istotniejsze jest to, że analogowe UPC na LCD będzie
    wyglądało jak kupa podzcas gdy na plazmie nie będzie specjalnie razić.

    Polecam Tobie raczej zakup plazmy HDReady - z tych 3 metrów nie masz szans
    zauważyć różnicy między matrycą 720p a 1080p:

    http://www.hdtv.com.pl/upload/rte/rozdzielczosc_char
    t.jpg

    Plazma FullHD ma zauważalnie większy pobór mocy od takiej HDReady - jeśli
    nie masz zamiaru jej używać w roli monitora komputerowego gdzie odwzorowanie
    pixel na pixel jest niezbędne, to nie kupuj FullHD.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 3. Data: 2009-07-11 22:23:28
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W sobota 11 lipiec 2009 23:49, Jacek Osiecki wyraził następujacą opinię:

> [...]
    > ... jeśli nie masz zamiaru jej używać w roli monitora komputerowego gdzie
    > odwzorowanie pixel na pixel jest niezbędne, to nie kupuj FullHD.

    Popieram, wydaje mi się, że optymalna byłaby matryca 1280x720 ale może też
    być XGA {1024x768} z prostokątnymi pikselami, w takim wypadku przy sygnale
    HD optymalny jest tryb 720 pixel-pixel.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 4. Data: 2009-07-17 07:31:02
    Od: "R09" <b...@t...pl>

    "cztery" <r...@d...trzy> wrote in message news:4a58fe73$1@news.home.net.pl...
    > Witam
    >
    > Mam zamiar do sredniego pokoju (3.5m szerokosci, 5.5m dlugosci) kupic jaki
    > nowy telewizor zawieszalny na scianie. Pokoj sluzy glownie do spania,
    Plazma HDready Panasonica jak najbardziej OK. Czerń będzie zależeć od
    ustawień paramemetrów(kontrast,jasność,profil)
    Pomyśl tylko nad 46", bo 42 to po 3 dniach okazuje się miniaturką.
    Z 3m to nawet 50" nie jest za dużo.

    W.K.

  • 5. Data: 2009-07-23 12:02:20
    Od: irek <i...@p...onet.pl>

    R09 pisze:

> [...]
    > ustawień paramemetrów(kontrast,jasność,profil)
    > Pomyśl tylko nad 46", bo 42 to po 3 dniach okazuje się miniaturką.

    Tak, popieram. Najlepiej całą ścianę uczynić jednym wielkim ekranem TV.
    Takie teksty to słyszałem od każdego sprzedawcy w sklepie od którego chciałem
    kupić telewizor - domyślacie się dlaczego.

    Ludzie, pokręciło was z tą wielkością TV czy co? Wyciągnij człowieku rękę przed
    siebie i spójrz na paznokieć kciuka. To jest pole ostrego widzenia u człowieka
    (pi razy drzwi), resztę obrazu widzimy nie wyraźnie. Kupi większy to będzie
    siedziała w kinie w pierwszym rzędzie. To dopiero frajda kręcić głową, gałkami
    oczu by zobaczyć coś na wielkim telewizorze.

    W pokoju podobnej wielkości oglądam obraz na 42" plazmie full hd panasonic i
    żałuję, że nie ma mniejszych. Wystarczyłoby 37", a może nawet 32". Wcześniej z
    tego samego miejsca oglądałem obraz na 29" crt Sony i to w 1,85:1 i 2,35:1 i
    dalej bym oglądał, wcale nie tęskniąc za wielkim TV, ale się niestety TV popsuł.

    Irek

  • 6. Data: 2009-07-23 14:01:27
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W czwartek 23 lipiec 2009 14:02, irek wyraził następujacą opinię:

    > Ludzie, pokręciło was z tą wielkością TV czy co? Wyciągnij człowieku rękę
    > przed siebie i spójrz na paznokieć kciuka. To jest pole ostrego widzenia u
    > człowieka (pi razy drzwi), resztę obrazu widzimy nie wyraźnie.

    Postulujesz ekrany wielkości paznokcia kciuka?? Łaaał, ekstremalista z
    Ciebie ;-)

    > W pokoju podobnej wielkości oglądam obraz na 42" plazmie full hd panasonic
    > i żałuję, że nie ma mniejszych...

    Rzeczywiście, masz problem :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 7. Data: 2009-07-23 15:14:10
    Od: z <z...@g...pl>

    Dariusz Zygmunt pisze:

    > Rzeczywiście, masz problem :-)

    Czy tak trudno jest pojąć że są ludzie co nie lubią mieć blisko
    telewizora-ekranu?
    Czy tak trudno jest pojąć że istnieją na świecie pokoje 3x4m i jeszcze
    mało ustawne (przechodnie)?
    Czy tak trudno jest pojąć że ludzie oglądają tv analogową (kablówkę-dach)
    Przyjechała do mnie rodzina i pierwsze wrażenie "dlaczego ten obraz na
    nowym tv 32" za 2 tys złotych jest taki brzydki (chropowaty)

    Może jestem zboczony po 15 latach pracy w grafice ale wolę mieć ładny
    obraz a nie wielki. Wku... mnie te wszystkie artefakty i chropowatości.

  • 8. Data: 2009-07-23 16:04:19
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W czwartek 23 lipiec 2009 17:14, z wyraził następujacą opinię:

    > Czy tak trudno jest pojąć że są ludzie co nie lubią mieć blisko
    > telewizora-ekranu? Czy tak trudno jest pojąć że istnieją na świecie pokoje
    > 3x4m i jeszcze mało ustawne (przechodnie)?

    Różnica w grubości ekranu 32" a 52" nie jest aż tak duża żeby znacząco
    wpłynęła na odległość oglądania, nawet gdy pokój jest mały ;-)

    > Czy tak trudno jest pojąć że ludzie oglądają tv analogową (kablówkę-dach)
    > Przyjechała do mnie rodzina i pierwsze wrażenie "dlaczego ten obraz na
    > nowym tv 32" za 2 tys złotych jest taki brzydki (chropowaty)

    Może dlatego że to LCD? Na plazmie jakość obrazu z kablówki jest
    zadowalająca :-)

    > Może jestem zboczony po 15 latach pracy w grafice ale wolę mieć ładny
    > obraz a nie wielki. Wku... mnie te wszystkie artefakty i chropowatości.

    No tak, ale co to ma wspólnego z wątkiem albo choć z tym co Irek pisał?

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 9. Data: 2009-07-24 06:36:59
    Od: irek <i...@p...onet.pl>

    Dariusz Zygmunt pisze:
    > W czwartek 23 lipiec 2009 14:02, irek wyraził następujacą opinię:

    > Postulujesz ekrany wielkości paznokcia kciuka?? Łaaał, ekstremalista z
    > Ciebie ;-)
    ....wycięte
    >Dariusz Zygmunt

    Wielkości kciuka to nie, może dłoni.
    A tak na serio chodziło mi o to żeby nie przeginać. Nie zawsze większe znaczy
    lepsze. pozwolę sobie na cytat ze strony
    http://www.fanfoto.pl/jak_robic_lepsze_zdjecia_1.htm

    "Kąt ostrego widzenia wynosi jedynie około 2 stopni co oznacza, że ostro widzimy
    tylko ten fragment obrazu, na który aktualnie patrzymy. Pozostały obszar jest
    nieostry tym bardziej, im dalej znajduje się od centrum pola widzenia. Chcąc
    ogarnąć cały obraz, człowiek musi go odczytać wodząc po nim oczami. Czytając
    obraz zwraca uwagę na rzeczy dla niego istotne pomijając szczegóły mniej ważne.
    Kąt widzenia oka jest stały - dla pary oczu wynosi około 150 stopni"

    Zastosujmy teraz ten opis do wielkiego telewizora. Siedzisz i ciągle jakiś
    wybuch w filmie, mysz w prawym dolnym rogu zastrzelona z pistoletu umieszczonego
    w lewym górnym, powoduje, że wodzisz wzrokiem lub całą głową kilka,
    kilkadziesiąt stopni góra-dół, prawo-lewo. Nie jest to fajne, a raczej męczące.

    Dlatego też radze wszystkim kupującym telewizory: nie słuchajcie rad "kup duży -
    po kilku dniach w domu przyzwyczaisz się i będzie OK, a może będziesz żałował,
    że nie wziąłeś jeszcze większego (i droższego)". Sami pomyślcie.

    Irek

  • 10. Data: 2009-07-24 07:09:01
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

> [...]
    > "kup duży - po kilku dniach w domu przyzwyczaisz się i będzie OK, a może
    > będziesz żałował, że nie wziąłeś jeszcze większego (i droższego)". Sami

    Ta, kup TV wielkosci 7 cali i ogladaj go z 20 metrow. Nie chodz do kina,
    bo lepiej wiedzacy na tej grupie ci tak radza. Poloz sie, nie poruszaj
    galkami ocznymi, a w ogole wlaczaj nie komputera, bo to cie bedzie
    zmuszalo do krecenia szyja. Paranoitycy :)))

    Jingiel