    From: irek <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Plazma HD - czy to ma sens ?
    Date: Fri, 24 Jul 2009 08:36:59 +0200

    Dariusz Zygmunt pisze:
    > W czwartek 23 lipiec 2009 14:02, irek wyraził następujacą opinię:

    > Postulujesz ekrany wielkości paznokcia kciuka?? Łaaał, ekstremalista z
    > Ciebie ;-)
    ....wycięte
    >Dariusz Zygmunt

    Wielkości kciuka to nie, może dłoni.
    A tak na serio chodziło mi o to żeby nie przeginać. Nie zawsze większe znaczy
    lepsze. pozwolę sobie na cytat ze strony
    http://www.fanfoto.pl/jak_robic_lepsze_zdjecia_1.htm

    "Kąt ostrego widzenia wynosi jedynie około 2 stopni co oznacza, że ostro widzimy
    tylko ten fragment obrazu, na który aktualnie patrzymy. Pozostały obszar jest
    nieostry tym bardziej, im dalej znajduje się od centrum pola widzenia. Chcąc
    ogarnąć cały obraz, człowiek musi go odczytać wodząc po nim oczami. Czytając
    obraz zwraca uwagę na rzeczy dla niego istotne pomijając szczegóły mniej ważne.
    Kąt widzenia oka jest stały - dla pary oczu wynosi około 150 stopni"

    Zastosujmy teraz ten opis do wielkiego telewizora. Siedzisz i ciągle jakiś
    wybuch w filmie, mysz w prawym dolnym rogu zastrzelona z pistoletu umieszczonego
    w lewym górnym, powoduje, że wodzisz wzrokiem lub całą głową kilka,
    kilkadziesiąt stopni góra-dół, prawo-lewo. Nie jest to fajne, a raczej męczące.

    Dlatego też radze wszystkim kupującym telewizory: nie słuchajcie rad "kup duży -
    po kilku dniach w domu przyzwyczaisz się i będzie OK, a może będziesz żałował,
    że nie wziąłeś jeszcze większego (i droższego)". Sami pomyślcie.

    Irek