  • 51. Data: 2009-01-15 21:16:07
    Temat: Re: Plasma czy LCD
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Jan 2009, Tom01 wrote:

    > Ja doskonale wiem co i czym się reguluje. Ale w LCD *NIE MA* możliwości
    > regulacji ani kontrastu ani saturacji. Można, i to jest cała regulacja,
    > troszkę zmniejszyć jaskrawość

    Um... tu byłbym o tyle ostrożny, że o ile mi wiadomo sprzęt LCD
    z podwietlaniem LED już się pojawia.
    Patrzę tak sobie na LEDa na którym nie robi nadzwyczajnego wrażenia
    "troszkę" zmiany prądu (tak z 1000 razy, od 0,5 mA do 0,5A, oprócz
    tego że 0,5A jest ponad znamionowe oraz parzy :>) i się
    zastanawiam czy do takich matryc wtykają dużo gorsze? ;)

    Nie, nie mam żadnego monitora/telewizora/innego wyświetlacza
    LCD+LED, tak dla jasności.

    > Po mojemu? Za duża jaskrawość to bardzo poważny problem.

    Dawać szary filtr? ;)
    ND2 starczy? (znaczy NDx4) :D

    > Migotanie to przy tym pryszcz.

    A tu bym wyrażał wątpliwość, ale to moje subiektywne zdanie.
    Wcale się nie dziwię jeśli Marcina irytuje.

    pzdr, Gotfryd

  • 52. Data: 2009-01-15 21:33:37
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Um... tu byłbym o tyle ostrożny, że o ile mi wiadomo sprzęt LCD
    > z podwietlaniem LED już się pojawia.

    Który w wersji "konsumenckiej" niewiele się różni od CFL.

    > Dawać szary filtr? ;)
    > ND2 starczy? (znaczy NDx4) :D

    Może po prostu przy dzisiejszym poziomie techniki, blokowanie światła
    przez komórkę LCD jest niewystarczające na potrzebny nocnego oglądania
    telewizji. :)

    > A tu bym wyrażał wątpliwość, ale to moje subiektywne zdanie.
    > Wcale się nie dziwię jeśli Marcina irytuje.

    Proponuję każdemu się zapoznać z tym migotaniem. Jeśli chodzi o moją
    prywatną opinię, a jak wielu wie, jestem zdrowo walnięty na punkcie
    jakości obrazu, migotanie to problem marketingowy. Poza całym białym
    obrazem niema szans na zauważenie tego.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 53. Data: 2009-01-15 21:40:35
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <Pine.WNT.4.64.0901152208390.3252@quad>,
    Gotfryd Smolik news nabazgrał:
    > Nie, nie mam żadnego monitora/telewizora/innego wyświetlacza
    > LCD+LED, tak dla jasności.

    Ja mam. Świeci mocno, w sumie akceptowalnie, ale kolory tak zimne,
    że aż przechodnie zwracają uwagę ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 54. Data: 2009-01-15 22:23:00
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 15.01.2009 Polon <P...@o...pl> napisał/a:

    > *** plazma czy lcd i tak kolory sa do bani, przejaskrawione, bez szarosci.
    >
    > Znacznie lepsza jakos obrazu oferowaly/ oferuja tradycyjne telewizory CRT.

    A w definicję "jakos obrazu" wchodzą tylko kolory czy geometria, zbierzność,
    ogniskowanie, migotanie też?
    Bo jeśli również to lcd/plazma ma geometrie i zbierzność i ogniskowanie
    wbudowane w matrycę. A w crt pod tym względem jest straszny (czym większy
    tym gorzej) i z czasem ekspoatacji jest jeszcze gorzej.
    Plazma ma kilka wad, a jedną bardzo imo upierdliwą: potrafi fizycznie
    wyświetlać tylko 3 kolory. Reszta uzyskiwana jest migotaniem w czasie i
    ditheringiem, sorry, ale ja to widzę, szczególnie na zdjęciach.
    Imo LCD obecnie najlepsze. Szczególnie do fotek czy podpięcia PC czy hdtv.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 55. Data: 2009-01-15 23:07:06
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Sergiusz Rozanski pisze:
    > Plazma ma kilka wad, a jedną bardzo imo upierdliwą: potrafi fizycznie
    > wyświetlać tylko 3 kolory. Reszta uzyskiwana jest migotaniem w czasie i
    > ditheringiem, sorry, ale ja to widzę, szczególnie na zdjęciach.

    Każden jeden ekran RGB na świecie, wyświetla tylko 3 kolory. Reszta jest
    tworzona przez złudzenie optyczne miksowania ich w różnych wagach.

  • 56. Data: 2009-01-15 23:47:39
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 15.01.2009 Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> napisał/a:

    > Każden jeden ekran RGB na świecie, wyświetla tylko 3 kolory. Reszta jest
    > tworzona przez złudzenie optyczne miksowania ich w różnych wagach.

    Ale plazma każdy z tych kolorów wyświetla lub nie :) bez półtonów.
    Jest jak to mówimy jednobitowa ;)

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 57. Data: 2009-01-16 06:54:20
    Od: Cezary Grądys <c...@c...com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Ale trzeba uważać, bo np. moja wspaniała nokia z mp3 ma na stałe
    > zamontowany kompresor dynamiki przy słuchaniu owych mp3 na słuchawkach i
    > to jest koszmar. Ale oczywiście producent wiedział, jak zrobić mi dobrze
    > i tak się zdarza coraz częściej.

    I coraz częściej to mp3 masz już z kompresją, bo teraz nawet płyty takie
    są. Czyli podwójna kompresja, pełna satysfakcja :)

    --

    Cezary Grądys <c...@c...com>

  • 58. Data: 2009-01-16 08:13:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
> [...]
    > ditheringiem, sorry, ale ja to widzę, szczególnie na zdjęciach.
    > Imo LCD obecnie najlepsze. Szczególnie do fotek czy podpięcia PC czy hdtv.

    Bo to jest jeden z tysiąca mitów technologicznych. Przy porównywaniu np.
    takich lcd i crt znakomita większość wypowiadających się nie za bardzo
    wie o czym mówić i co porównywać. Utarło się, że przestrzeń kolorów jest
    zawężona i zbyt nisko rozdzielcza - i tego się trzymamy. Nie ważne, że
    przestrzenie można interpolować pomiędzy sobą (w tym wypadku mocno
    skompresować), a oko - nie mając punktu odniesienia (oglądając obraz w
    ciemnym, achromatycznym pomieszczeniu) po chwili zaadoptuje się i
    zapomni o barwach np. głębokiego fioletu czy bliskiej podczerwieni.
    Jedyne, co widać to świecący poziom czerni, ale i o tym się po chwili
    zapomina jeśli tylko nie jest zbyt wysoki.

    Zresztą robiłem kiedyś eksperyment - oglądaliśmy zdjęcia za pomocą
    bardzo kiepskiego rzutnika. Praktycznie 10% skrajnych zakresów ginęło z
    przepaleniach, nadto wszystko pokrywała dominanta buraczkowa. Kilka
    minut grzebania w profilach grafiki i... cud się stał - ''rzutnik się
    naprawił'', obraz był zadowalający. A że zinterpolowany i
    skompresowany... a któż to widział - drugiego, lepszego rzutnika obok
    nie było :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 59. Data: 2009-01-16 10:10:50
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Marek Dyjor pisze:

    > a czy zawsze masz wpływ na sposóbe tej obróbki?

    Kupiłem taki telewizor, w którym mam całkiem spory, włącznie z
    wyłączeniem wszystkich upiększaczy. Wtedy jest nawet zbyt miękko.

    > LCD jest zbyt ostre PLD jest miększe bardziej analogowe.

    Polecam zabawę z jakimś Philipsem, wyposażonym w PixelPlus,
    PerfectPixelHD czy co tam jeszcze w międzyczasie wymyślili. Jednym z
    głównych kryteriów, jakimi się podczas wybierania posługiwałem, było
    właśnie odwzorowanie obrazu SD tak, by nie wyglądał "cyfrowo". Do dziś,
    pomimo tego, że w międzyczasie kupiłem PS3 i trochę filmów na BD, po
    wrzuceniu porządnie zmasterowanej płyty DVD potrafię sobie zakląć pod
    nosem z ukontentowania.

  • 60. Data: 2009-01-16 10:33:36
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Tom01 pisze:

    > Po mojemu? Za duża jaskrawość to bardzo poważny problem. Migotanie to
    > przy tym pryszcz.

    Według kogo?

    Piszesz wciąż o tej dużej jaskrawości, aż zacząłem się zastanawiać.
    Oczywiście nie mam możliwości dokonania bezpośredniego pomiaru
    luminancji w cd/m^2, ale przecież mam światłomierz w aparacie. Przy
    zasłoniętym czujniku oświetlenia zewnętrznego (czyli tak, jak w nocy)
    jednolita płaszczyzna o wartościach RGB 255,255,255 świeci na moim tv
    podobnie (w sensie wymaganej ekspozycji), jak biała kartka papieru
    obserwowana bezpośrednio przy oknie, oświetlona tym słońcem, jakie chyba
    wszyscy dziś o tej porze w Polsce mamy (jednolite, jasnoszare niebo,
    ogólnie raczej ponuro). Czy to jest zbyt duża jaskrawość do wieczornego
    oglądania telewizji? Nie wydaje mi się.

    > He, he... ja się nie posługuję swoją omylną oceną, a liczbami i
    > przełożeniem tego na klasyfikację uciążliwości w kontekście
    > statystycznej wrażliwości ludzi na przedmiotowy parametr.

    To może przedstaw te dane? Ową klasyfikację uciążliwości, opracowaną
    statystycznie, z wagami przypisanymi poszczególnym cechom/parametrom
    obrazu. Obstawiam, że nie jestem tu jedynym zainteresowanym.