    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 9 Jan 2017 00:26:48 +0100

    Dnia Sun, 8 Jan 2017 17:05:12 +0100, Cavallino napisał(a):

    > No to jak kupisz sobie teraz małą instalację fotowoltaiczną (3 kW), to
    > zakładając że popracuje 20 lat, będziesz każde 100 km przejeżdżał za 5,6 zł.
    > Drożej już nie będzie, koszt takich instalacji będzie spadał.

    No tylko inwestycja na 20 lat brzmi jak kupa kasy do wyłożenia teraz.
    Ile to wyniesie w kredycie na 20 lat? :)

    Tzn. moja wizja jest taka, że prąd jako zdobycz socjalizmu będzie nadal
    zadekretowany że ma być tani tak jak jest obecnie, a z kierowców brakujące
    pieniądze ściągnie się jakimś viatollem albo innym podatkiem drogowym, tak
    że rachunek końcowy będzie się zgadzał.

    Obecnie jeżdżenie samochodem nie jest drogie dlatego że paliwo jako takie
    jest drogie, a dlatego że jest wysoko opodatkowane.
    I rząd nie zrezygnuje z tych pieniędzy tylko dlatego, że ludzie zamontują
    tam sobie jakieś inne silniki.

    Chociaż może się mylę, bo w przypadku LPG istotnie jest dość podobnie i
    jednak rząd na całkiem spore bonusy za jazdę na LPG pozwala.

    Więc może być tak że prąd z gniazdka będzie za 5-6gr/km, pozostałe 30gr
    zapłacimy jakoś inaczej.